|
PS3 / PS4 som film afspiller fra en NAS |
Besvar | Side 123> |
Forfatter | |||
-C5-
Guld medlem Oprettet: 01-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1019 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 01-Maj-2014 kl. 22:36 |
||
Hej
Kan man benytte en PS3 eller PS4 som afspiller af de film, billeder og andet man har liggende på en NAS? |
|||
Tv....SONY BRAVIA KD-75XD9005
Reciver...Denon X4500H NAS.......Synology DS412 Blu-ray...PS4 Front.....DALI SUITE 2.8 Center....DALI SUITE C0.8 Bag.......DALI SUITE R0.8 Sub.......DALI IKON |
|||
L'er
Guld medlem Oprettet: 19-September-2008 Sted: Kolding Status: Offline Point: 1228 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
På PS3 kan du, men ikke på PS4. Endnu!
Det skyldes at PS4 endnu ikke har DLNA, som kræves for at kunne afspille filer trådløst fra en NAS. Sony har dog nærmest meddelt at det blot er et spørgsmål om tid, før de patcher PS4'en til at kunne håndtere DLNA. |
|||
Pioneer PDP-LX5090
PS3 60GB og PS5 Onkyo TX-NR656 HarboSAT10 HarboSUB10 Nintendo Wii U |
|||
Nagash
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Det skal lige tilføjes, at PS3 langt fra er altædende. Du skal have gang i noget transcoding, for at den kan klare MKV eller lignende. Hvis din NAS kan køre Plex Media Server, så er det den nemmeste løsning. Altså PS3 har ingen Plex klient, men Plex Server agerer også almindelig DLNA server.
Bedste løsning er dog hvis din PS3 er gammel nok til at blive jailbroken. Så kan den både klare MKV og du kan afspille DVD og blu-ray fra alle regioner.
|
|||
-C5-
Guld medlem Oprettet: 01-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1019 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
jailbroken! Hvad er det?
Jeg har tænkt mig at købe Synology DS414 eller DS412+ (Kan ikke rigtig finde ud af hvilken er at foretrække) Jeg mener at have læst at sådan en fætter kan transcode? Redigeret af -C5- - 02-Maj-2014 kl. 08:53 |
|||
Reciver...Denon X4500H NAS.......Synology DS412 Blu-ray...PS4 Front.....DALI SUITE 2.8 Center....DALI SUITE C0.8 Bag.......DALI SUITE R0.8 Sub.......DALI IKON |
|||
Nagash
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Det betyder at køre hacke den, så den kan køre med custom software, præcis som man kan med iPhone og Android.
De fleste bruger det godt nok til piratspil, men det kan faktisk bruges til lovlige formål. Jeg gjorde det selv, for at få en billig regionfri afspiller. Angående Synology, så ser det desværre ikke ud til, at der er Plex til 414 endnu. Kun op til 413. Så du skal nok tage 412+ for at få flest muligheder.
|
|||
-C5-
Funktioner
Tak(0)
|
||
Hvordan hacker men sin PS3?
Det er måske med til at forklare hvorfor 412+ er dyrere end 414. |
|||
|||
Nagash
Funktioner
Tak(0)
|
||
Kontakter en af de herrer på softmodding.dk
Men det er langt fra alle det kan gøres ved. Den skal være født med firmware 3.55 eller tidligere. Dvs. Den nyeste version, hvor man skal skubbe låget til drevet til siden, er helt udelukket. Slim er måske, mens de gamle Fat er helt sikre. Og nej, grunden til 412 er dyrere, er fordi det er en + model. De er noget kraftigere på hardware, så hut jeg visker, men du må selv lige læse op på, hvad forskellen præcis er på fx 412 og 412+.
|
|||
-C5-
Funktioner
Tak(0)
|
||
Dit link virker ikke.
Hvis men ser på specifikationerne på Synologys hjemme side. så er forskellen på 414 og 412+ at har en større processor. |
|||
|||
Kandersen
Platin medlem Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Hvilken formater kan PS3éren tage derefter? Og hvad med lyd formaterne? Jeg har en hel gammel FAT model stående i skabet, købt på udgivelsesdagen, som ikke er blevet brugt et par år. Jeg overvejer at teste det. Meen den larmer jo som en i helvede, den model. Så den vil nok ikke blive brugt til meget alligevel. |
|||
Nagash
Funktioner
Tak(0)
|
||
Du skal slette recordere.dk i linket, når den åbner den nye fane. Recorders link-funktion er elendig. Men du skal sammenligne 412+ med 412. 414 er nyere, og sikkert også derfor Plex ikke fungerer til den.
Den kan æde ALT bagefter. Den tager MKV med DTS HD MA og andre lossless formater. Og det er både fra intern og ekstern USB harddisk samt over netværk. Man installerer et program der hedder Showtime, som efter hvad jeg går ud fra, er bygget på XBMC. Den ligner i hvert fald ret meget. Showtime bruger jeg dog ikke, da jeg har en HTPC med XBMC. Bruger den kun til BD film jeg ikke har fået rippet, samt som HULU+, Netflix og Viaplay-afspiller.
Redigeret af Nagash - 02-Maj-2014 kl. 10:17 |
|||
Nagash
Funktioner
Tak(0)
|
||
Men er der forresten ikke noget med, at FAT ikke kunne klare alt lossless lyd? Eller i hvert fald Bitstreaming? Hvilken indvirkning det har på MKV ved jeg så ikke.
|
|||
Kandersen
Platin medlem Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jo FAT32 har nogle begrænsninger. Men det er jo ligegyldigt, hvis det streames. |
|||
Besvar | Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |