|
Hjælp til vurdering af 5.1 surround system |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
kasperbro ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 04-Maj-2014 Sted: Odense, DK Status: Offline Point: 8 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 04-Maj-2014 kl. 13:50 |
Hej Recordere
Om ikke så forfærdelig lang tid skal jeg flytte fra mit lille kollegieværelse i lejlighed eller hus. Derfor vil jeg forkæle mig selv med et TV (Sony KDL50W828) og et 5.1 lyd-system, der kan håndtere actionfilm, konsolspil og musik fra f.eks. streaming-tjenester, radio (FM/AM) og enheder (iPhone, iPod, mv.). Jeg har søgt en hel del på nette og både danske og internationale fora for at finde tråde, der hjælper mig videre i forløbet; er virkelig HiFi-nybegynder! Jeg var seriøst ved at overveje BOSE Lifestyle 520 II serien indtil jeg læste forskellige anmeldelser på fora, der argumenterede for mange andre opsætninger, der ville give bedre lyd til samme pris (value for money ![]()
Jeg har set på dette system, men er der noget, jeg mangler, har overset eller bare ikke ved??
Designet jeg ønsker er i bedste BOSE eller Apple-stil; enkelt eller bare alt andet end firkantede trækasser. Jeg vil blive utroligt glad for foreslag til alternative opsætninger, der opfylder mine kriterier øverst på siden så meget som muligt – måske kan I finde noget, der er billigere og giver samme lyd, eller??
Jeg vil virkelig gerne have jeres ærlige og uforbeholdne meninger; jo mere jeg lærer jo bedre! Mvh. Kasper
Redigeret af kasperbro - 04-Maj-2014 kl. 13:59 |
|
![]() |
|
Jesper Flamand ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 07-Oktober-2008 Status: Offline Point: 345 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
1. Mantraz SR7008 er helt klart en rigtig lækker receiver og der er mange her på foraet der er glad for den.
2. Du bliver simpelthen nød til at tage fysisk ud og lytte (og se for den sags skyld)til forskellige systemer for der er BRED mening om hvordan de skal lyde og se ud!! 3. Det er virkelig en farlig verden og fremtidsikre i. Den er næsten umuligt! Nogle producenter har gjort det nemmere og følge med tiden, men både det koster og så bliver det aldrig helt up2date alligevel(med måde!). God jagt.
|
|
![]() |
|
kasperbro ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 04-Maj-2014 Sted: Odense, DK Status: Offline Point: 8 |
Tusind tak
![]() ![]() Redigeret af kasperbro - 04-Maj-2014 kl. 14:07 |
|
![]() |
|
Jesper Flamand ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 07-Oktober-2008 Status: Offline Point: 345 |
Hvor stort er dit rum? |
|
![]() |
|
Modtaget
![]() Regner med, rummet bliver omkring 20-30 m^2. Jeg er ude i god tid før jeg flytter, for jeg ved, jeg kommer til at vælge noget møg, hvis jeg ikke har taget mig god tid til at gennemgå tingene først. Det jeg har nu er nogle små JBL højtalere (2.1 PC-system – 999kr for 8 år siden), der efter min nuværende smag sagtens kan spille mit 12 m^2 værelse op med en relativ ren lyd, men er vanvittigt irriterende, når jeg ser film, der er beregnet til mindst 5.1 systemer (enten kan jeg ikke høre replikkerne eller også bliver jeg "blæst bagover" i kampscenerne)
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19569 |
Personligt syntes jeg at du bruger for stor en del af budgettet på på forstærkeren. Det er selvfølgelig vigtigt at have en god forstærker, men det der former lyden mest er altså højttalerne.
Klaus |
|
![]() |
|
michael79 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-Februar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 258 |
en ting du kan gøre når du ved vad du ville have er at give dig til at handle / prutte om prisen så kan man måske få den længer ned eller noget lidt beder. nu er jeg midt jyde. selv B & O ting kan handels med.
en måde at gøre det på.
|
|
![]() |
|
Fedt nok med de 2 forbehold
![]() Lad os sige, jeg tager en Marantz SR5008 (4.295,- DKK)i stedet, dvs. jeg har ca. 12.275,- DKK at vælge bedre højtalere for – fordelt på 6 (2x forhøjtalere, 2x baghøjtalere, 1 center og 1 subwoofer) højtalere, svarer det ca. til 2.045,- DKK pr. højtaler.. Hvilke højtalere vil i anbefale? Kom bare med forslag – jeg skal nok selv sortere om, det er brugbart eller ej (i forhold til 1. post)..
|
|
![]() |
|
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3792 |
Hvis de skal være kone venlige kan system audio saxo være en mulighed?
En bredt rost højtaler. |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19569 |
Kig på Dali højttalere, der er god valuta for pengene.....
Klaus |
|
![]() |
|
Bromberg5 – SA saxo ser i hvert fald konevenlige ud og prisen er fin, skal jeg bruge 2 eller 4 af disse i et 5.1 system?
Klaus – Dali synes jeg ser for tunge og klodsede ud, de spiller sikkert fantastisk, men link evt. til en bestemt højtaler, som du har i tankerne
|
|
![]() |
|
Zensor 5 systemet til 12.000 passer som fod i hose til dit prisleje. Ellers vil Lektor være et skridt op, men så kræver det at du går brugtvejen.
Klaus |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |