recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Stofa digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lyd "hakker" ved AC3 i Yamaha forstærker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lyd "hakker" ved AC3 i Yamaha forstærker

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Broholm2 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 08-Maj-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Broholm2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Lyd "hakker" ved AC3 i Yamaha forstærker
    Sendt: 09-Maj-2014 kl. 12:28
Hej
 
Jeg har for nogle måneder siden købt en yamaha surround-forstærker hvor alt går igennem.
 
Således går også signalet fra Zaptor boksen over til min forstærker og så videre til mit fjernsyn.
 
Jeg får lydudfald hvert minut af ca. 1 sek. varighed. På alle kanaler, også hvis jeg lejer film.
 
Jeg startede med at køre lyd over HDMI, men læste så i nogle ældre blog-indlæg at det kunne være problemet. Jeg har derfor kørt lyd over optisk men det har heller ikke løst problemet.
 
Er der nogen der kender til dette problem og hvad det evt. kan skyldes?
  • Er det min forstærker der ikke kan lide AC3 lyd?
  • er zaptorboksen fejlbehæftet?
  • Indstilling i zaptor eller min forstærker?

 

Til top
detlef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 1390
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér detlef Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2014 kl. 12:56
Hvis udfaldet er af et sekunds varighed, så er du hårdt ramt. Jeg får mikro udfald via min Marantz.
 
Det er zaptor fejlen ligger ved, da de har haft en beta software der eleminerede det, det blev dog reintroduceret inden lanceringen af smart tv brandet.
 
Stofa er af bla undertegnede blevet gjort opmærksom på det flere gange men vælger enten at ignorere det, eller skyde skylden på reciever producenterne.
 
Så, kort fortalt, der er ikke noget at gøre.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2014 kl. 13:15

Returner kassen og køb noget andet udstyr.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Broholm2 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 08-Maj-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Broholm2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2014 kl. 08:03
Tak for svar. Er der en helt konkret teknisk forklaring? Eller er det så tæt på som vi kommer?

Radiomanden: mener du jeg skal skifte udbyder, har mulighed for at vælge waooo eller vil en anden forstærker fikse problemet?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2014 kl. 10:01

Det var nu Stofa kassen jeg mente.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Broholm2 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 08-Maj-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Broholm2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2014 kl. 11:16
Hæ hæ. OK. Smile

Jeg må se om jeg kan gøre noget. Tak for hjælpen...
Til top
Broholm2 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 08-Maj-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Broholm2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2014 kl. 11:18
Tak for input. Hmmm, det lyder som om jeg er skakmat Ouch. Nu skulle det jo lige være så godt med sådan en forstærker...

Hmmmm. Jeg må vel overveje at skifte til WAOO i stedet for, og så håbe de ikke har problemer med softwaren.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2014 kl. 11:25

Du køber så bare som skrevet en anden modtager i stedet for Stofa kassen, der er jo mange forskellige på markedet som kan anvendes, og både med og uden PVR.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu