recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvad nu "OLED"
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvad nu "OLED"

 Besvar Besvar Side  <1 4567>
Forfatter
Besked
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2014 kl. 19:19
Hother_ det ville jeg nok ikke . Men testholdet ville, - og det sætter trods alt nok tingene lidt i perspektiv mht ikke at drage FOR negative slutninger udfra testen .
Som glad plasmaejer kan jeg godt leve med kontroleret IR, - men bevægelsesslør er sgu en anden historie . .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Juli-2010
Status: Offline
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2014 kl. 22:26
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

- og husk lige at testen konkluderer,at de på trods af diverse issues vil vælge nævnte OLED LG i 55" frem for samtlige 4k LCD/LED der er på markedet . .

Så kan du jo så spørge dig selv om du vil købe et OLED TV med de issuses  - jeg vil i det mindste ikkeSmile 

I og med jeg ikke modtager interlaced-signaler er jeg fløjtende ligeglad med den har en dårlig deinterlacer. 

Sålænge billedet er referende er det sådan set alt jeg har brug for i mit næste tv - arvtageren for Pio 5090
Til top
Mr-Finkel Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 17-September-2013
Sted: Højbjerg
Status: Offline
Point: 41
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr-Finkel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2014 kl. 12:29

Denne tråd indeholder mange forskellige input og betragtninger omkring OLED nu og her og hvad fremtiden må byde os herude bage skærmene.

Der kører mange spekulationer omkring udfordringerne og problemerne ved produktion af OLED skærme. Det er ganske rigtigt at bla. Samsung har eller har haft problemer med levetiden på den blå farve, ligesom LG stadig har problemer omkring den generelle levetid på panelerne. Faktisk må vi nok som forbruger leve med den usikkerhed et år eller to endnu, hammer ærgerligt, men sådan er det for nuværende, idet alle producenterne har hver deres udfordringer og problemer på forskellige områder.

Der spørges ofte til hvorfor Samsung holder lav profil omkring markedsføring af OLED skærme, mens LG sender det ene TV på markedet efter det andet. Årsagen er ganske enkel; LG har opbygget et enormt produktions potentiale på deres nye fabrik og de bruger stort set hele produktionsapparatet på TV paneler, som er deres primær OLED produkter. Samsung har også opbygget et enormt produktionsapparat i form af en ny fabrik. Samsung skal imidlertid levere og bruge OLED skærme i meget stort antal til både deres egne telefoner og tablets. Lige nu er der er ganske enkelt mange flere penge i at kører mega produktion på små skærme frem for store skærme. Uanset hvad vi måtte mene om det lige nu og her, så er der ingen tvivl om at det set med producentens øjne er sund forretning. Hertil kommer naturligvis div. Problemer og udfordringer omkring store TV paneler. Jeg kunne dog forstille mig, at både Samsung og et par andre vil komme lidt hurtigere ud af busken, nu hvor man kan få et OLED fra LG til under 20.000, man har jo lov at håbe.

Diskussionen om man skal vælge et LCD 4K eller et OLED 1080P, er efter min opfattelse udelukkende et spørgsmål om penge og tro. Dog er det faktuelt lige pt. at LG`s nyeste model har et væsentlig bedre billede i form af farve og dybdeskarphed, end alle de 4K skærme der er på det danske marked i skrivende stund. Dette tv er dog heller ikke uden problemer. Der er desværre stadig et problem omkring billede sløring ved hurtige sekvenser, men stadig bedre end de fleste LCD og plasma skærme. For mig at se er det helt klart usikkerheden omkring levetiden der er mest problematisk, for billedkvaliteten på selv de nuværende OLED er ganske overlegen i forhold til både plasma og LCD.

På IFA i Berlin blev der vist OLED fra både Samsung og LG. LG`s model er nu i butikkerne, mens Samsung forsat holder lav profil med et par udstillede modeller, der dog ikke kan købes på det dansk marked.

Det skal blive mere interessant at se, hvad der kommer på programmet på CES messen i 2015. LG er jeg ikke så meget i tvivl om, de kommer med mindst en 4K udgave af deres 55EC930V,  men om den kun kommer i en kurvet form står hen i det uvisse. Om Samsung eller andre producenter klapper til ved CES 2015 er mere spændende, for det er nok først der vi bliver klogere på, hvad vi som forbrugere kan forvente et årstid frem i tiden.

Det er svært at spå, specielt om fremtiden, men OLED er ikke bare kommet for at blive, det er den teknologi der over tid vil udkonkurrer alle andre teknologier mange år frem i tiden. Vi kan så i vores stille sind, håbe at producenterne løser deres tekniske problemer og ellers kommer ud af busken så vi kan få mere konkurrence og flere produkter at vælge mellem.

Ser i øvrigt meget frem til at Flatpanels efter signe snart kommer med en anmeldelse af LG`s55EC930V.  Så må vi se, om teknologien efter deres opfattelse er på vej i den rigtige retning og specielt om der er væsentlige forbedringer i forhold til de tidligere modeller fra LG.

Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2014 kl. 18:01
Der kommer ikke en OLED 4K model i 55" fra LG. Mindste model bliver 65". Vores anmeldelse af EC930 kommer online snart.

Redigeret af Torben Rasmussen - 18-September-2014 kl. 18:02
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Mr-Finkel Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 17-September-2013
Sted: Højbjerg
Status: Offline
Point: 41
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr-Finkel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2014 kl. 09:54
Det da drøn ærgeligt hvis 4K udelukkende bliver i 65" og derover. Havde dog forstået at "55EC9700" fra LG, var et kommende 4K OLED TV i 55". 
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4437
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2014 kl. 10:19
Der var også planlagt en 55EC9700, men den er droppet. Jeg er dog ret sikker på, at der kommer 4K OLED-TV i 55" senere, sikkert næste år.
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2014 kl. 12:29
"Det da drøn ærgeligt hvis 4K udelukkende bliver i 65" og derover.    "

Nu sidder de fleste jo omkring 3-4 meter fra deres tv, og der kan det menneskelige øje ikke registrere de ekstra pixels, heller ikke på en 65".

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2014 kl. 13:15
Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

"Det da drøn ærgeligt hvis 4K udelukkende bliver i 65" og derover.    "

Nu sidder de fleste jo omkring 3-4 meter fra deres tv, og der kan det menneskelige øje ikke registrere de ekstra pixels, heller ikke på en 65".


Pixels er svære at se på et 4K uanset afstandenSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2014 kl. 14:14
Og det kan man bruge til noget, hvis man limer sin fladskærm fast på næsen.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2014 kl. 14:30
Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Og det kan man bruge til noget, hvis man limer sin fladskærm fast på næsen.

Du er da velkommen til at prøveWink
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6973
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2014 kl. 17:17
Var forbi Elgiganten Køge og kikkede på LG OLED

Lækkert billede,   Men led af kraftig IR. Kanal logo sås meget tydeligt under demo de kørte.

Tror desværre det bliver et problem lige som som de første plasma.
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6276
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2014 kl. 17:23
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Var forbi Elgiganten Køge og kikkede på LG OLED

Lækkert billede,   Men led af kraftig IR. Kanal logo sås meget tydeligt under demo de kørte.

Tror desværre det bliver et problem lige som som de første plasma.

Det er godt nok vildt
Troede egentlig ikke dette kunne ske på et OLED ?
MVH
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 4567>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu