recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Licens/studerende?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Licens/studerende?

 Besvar Besvar Side  <1234 7>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2014 kl. 22:28
http://www.b.dk/danmark/aeldre-tager-af-kassen





Redigeret af jetdirect - 27-Maj-2014 kl. 22:38
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 25-December-2010
Status: Offline
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2014 kl. 21:30
Oprindeligt skrevet af jsj1 jsj1 skrev:

Hmm, når nu visse pensionister kan få licens til halv pris, så burde det efter min mening også være muligt for studerende, lidt i samme båd......

De visse pensionister, som kan få halv licens er dem, hvis tillægsprocent ligger på 100%. Og dette er afhængig af, hvor meget man har i indestående i diverse pengeinstitutter.
Til top
jsj1 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-December-2009
Status: Offline
Point: 291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jsj1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2014 kl. 21:16
Hmm, når nu visse pensionister kan få licens til halv pris, så burde det efter min mening også være muligt for studerende, lidt i samme båd......
Mvh
Jan
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2014 kl. 18:59
Tja, nu er min besked så også blevet fjernet. Men hvorfor er den nu egentlig det? Jeg nævner jo netop ligefrem, at jeg ikke vil råde folk til at snyde. Jeg anbefaler derimod, at trådstarter tager datterens udgift på sine skuldre i stedet. Der er vel intet ulovligt i at sige, at licensfar ikke har ret til at lure ind ad vinduet? 
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2014 kl. 22:46
Oprindeligt skrevet af opzouten opzouten skrev:

Men når Nagash tidligere i tråden omtaler licensmandens begrænsede jurisdiktion og hvordan man helt konkret kan omgå hans besøg, så det ok. Men når jeg linker til en side der beskriver ca samme procedure er det ikke i orden?


Well, der er et ordsprog som siger: "Two wrong doesn't make a right".

  /Lars
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 1758
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér db89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2014 kl. 22:42
jsj1 jeg valgte selv at vente til jeg fik brev fra dem med at betale licens. Medmindre det er blevet ændret så sender de automatisk 2 gange om året et brev til vistnok stort set alle der ikke er tilmeldt licens.

Hvis din datter vælger at betale hver måned, så skal hun være opmærksom på at de opkræver et betalings gebyr.

Personligt synes jeg at licensen i nuværende form er et forældet koncept, men betaler i protest for at undgå bøvl med dem.
Hold jer fra simplyelectronics.net
Til top
opzouten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 907
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér opzouten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2014 kl. 18:08
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af opzouten opzouten skrev:

Nå, man bliver åbenbart censureret for at give sin mening til kende.


Det er almindelig moderering - ikke censur.

Som der står i reglerne for brug af forummet:

"Det er endvidere ikke tilladt, at benytte eller henvise til ophavsretligbeskyttede materiale eller debattere handlinger og/eller fremgangsmåder der strider mod gældende lovgivning, f.eks. omgåelse af kopispærringer på medier."

Så opfordring til at omgå lovgivningen, inkl. linke til sider der beskriver lovbrud, er ikke tilladt.

  /Lars

Men når Nagash tidligere i tråden omtaler licensmandens begrænsede jurisdiktion og hvordan man helt konkret kan omgå hans besøg, så det ok. Men når jeg linker til en side der beskriver ca samme procedure er det ikke i orden?
Til top
jsj1 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-December-2009
Status: Offline
Point: 291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jsj1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2014 kl. 17:12
@opzouten, mit svar på dit gode indlæg blev også "skjult" -men takker for Info
Jeg bestemmer ikke hvad min datter skal gøre, overhovedet, heller ikke mht. at betale licens eller ej. Jeg ville blot høre om hvordan det forholder sig med licens og studerende, og hvad andre studerende gør. Den er så festet ind, at der er ligeså mange der er både for og imod, ikke at det er nogen mulighed ikke at betale, da alle skal betale licens, kan jeg forstå.....
Prøver lige en gang mere : fed debat, og herlige indlæg
Mvh
Jan
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2014 kl. 13:18
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:


Nu er det danske militær et forsvar. Så jo, det bruger du hver eneste dag. Om det så er effektivt, kan vi altid diskutere.


Forsvaret er netpo en god sammenligning.

For mig som enkeltperson har jeg ikke noget at bruge forsvaret til (i skrivende stund). Men det kan jo være at man pludseligt fik brug for at have et forsvar.
Fuldstændigt på samme måde, er det rart at have et landsdækkende netværk til både radio og tv,hvis uheldet er ude....


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2014 kl. 12:54
Censur foregår vel egentlig slet ikke på siden her. Censur betyder jo netop, at alt skal gennemlæses og godkendes, før det slås op. Her bliver det først gennemlæst og eventuelt fjernet igen, hvis der bliver klaget.
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2014 kl. 12:41
Oprindeligt skrevet af opzouten opzouten skrev:

Nå, man bliver åbenbart censureret for at give sin mening til kende.


Det er almindelig moderering - ikke censur.

Som der står i reglerne for brug af forummet:

"Det er endvidere ikke tilladt, at benytte eller henvise til ophavsretligbeskyttede materiale eller debattere handlinger og/eller fremgangsmåder der strider mod gældende lovgivning, f.eks. omgåelse af kopispærringer på medier."

Så opfordring til at omgå lovgivningen, inkl. linke til sider der beskriver lovbrud, er ikke tilladt.

  /Lars
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
opzouten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 907
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér opzouten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2014 kl. 12:12
Nå, man bliver åbenbart censureret for at give sin mening til kende. 

Jeg synes det er fint at lade være med at betale licens hvis man ikke er enig i den konstruktion, og ja hvis man ikke mener det giver mening for et samfund at betale skat, så lad dog være, men tag også konsekvensen hvis det bliver opdaget. Selv er jeg glad for at betale skat, men er modstander af at betale licens, så det gør jeg ikke. 

Det er en fin diskussion der foregår her, men i sidste ende må det være op til trådstarter at finde ud hvad vedkommende mener. 

Skulle du vælge at din datter er bedst tjent med ikke at betale licens kan jeg anbefale en at du søger på farvel licens på google. 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu