recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic VT60 55" - Lidt som Mads og Monopolet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Panasonic VT60 55" - Lidt som Mads og Monopolet

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Mike270183 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-September-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mike270183 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Panasonic VT60 55" - Lidt som Mads og Monopolet
    Sendt: 22-Maj-2014 kl. 09:48

Jeg har været så heldig et finde et eksemplar af dette fantastiske TV hos Fona på Nytorv i Aalborg som jeg købte igår. Prisen synes jeg var fair på 15.500kr. inkl. 5 års forsikring som også dækker burn-in. Sælgeren ville ikke sælge TV’et billigere, men lagde forsikringen oveni uden ”beregning”. TV’et havde hængt som demo i deres udstilling, så jeg gik det selvfølgelig grundigt igennem ift. rentention og evt. burn-in, og kunne ikke finde noget Smile Så langt så godt Smile 

Mit dilemma ligger nu i, at sælgeren oplyste mig, at det ikke havde kørt særlig mange timer i deres udstilling, men ved nærmere eftersyn herhjemme i servicemenuen kan jeg se at TV har kørt i 855 timer. Mit spørgsmål er så om jeg kan forlange yderligere afslag i prisen, da jeg ikke synes, at 855 timer falder i kategorien ”ikke særlig mange”, eller skal jeg bare være glad for at jeg ikke selv skal igennem break-in? J Det skal lige siges at jeg super tilfreds med skærmen indtil videre, og jeg har hverken oplevet problemer ift. rentention eller blæserstøj. 

Panasonic TX-P55VT60
PS3
PS4
Denon AVR-X2300W
Scandyna Podspeakers 5.1 setup
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2014 kl. 09:52
Umiddelbart mener jeg bestemt ikke, at 855 timer er ret mange set i relation til, at du reelt har købt et demo-TV.

Der udover har du fået en god forsikring, jeg synes at du har fået en god samlet pris, og man skal nok passe på ikke at være unfair.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Mike270183 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-September-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mike270183 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2014 kl. 09:59
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Umiddelbart mener jeg bestemt ikke, at 855 timer er ret mange set i relation til, at du reelt har købt et demo-TV.

Der udover har du fået en god forsikring, jeg synes at du har fået en god samlet pris, og man skal nok passe på ikke at være unfair.

Nej, det også lidt selv det jeg tænker. Det er måske bare formuleringen der har været lidt uklar fra sælger. Med i mine overvejelser er også, at især servicen derinde var super god, hvilket overraskede mig, da jeg på forhånd ikke havde det bedste billede af Fona som butik, men det blev gjort til skamme Smile
Panasonic TX-P55VT60
PS3
PS4
Denon AVR-X2300W
Scandyna Podspeakers 5.1 setup
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2014 kl. 10:19
Pricerunner siger 20k, så prisen lyder rimelig med 5 års fuld forsikring. Så glæd dig over dit dejlige TV.
Til top
Mike270183 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-September-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mike270183 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2014 kl. 10:24
Så tror jeg bare, at jeg vil gælde mig over mit nye TV Wink
Panasonic TX-P55VT60
PS3
PS4
Denon AVR-X2300W
Scandyna Podspeakers 5.1 setup
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2014 kl. 10:34
Oprindeligt skrevet af Mike270183 Mike270183 skrev:

Mit dilemma ligger nu i, at sælgeren oplyste mig, at det ikke havde kørt særlig mange timer i deres udstilling, men ved nærmere eftersyn herhjemme i servicemenuen kan jeg se at TV har kørt i 855 timer. Mit spørgsmål er så om jeg kan forlange yderligere afslag i prisen, da jeg ikke synes, at 855 timer falder i kategorien ”ikke særlig mange”, eller skal jeg bare være glad for at jeg ikke selv skal igennem break-in? J Det skal lige siges at jeg super tilfreds med skærmen indtil videre, og jeg har hverken oplevet problemer ift. rentention eller blæserstøj. 


For en demo-model der må formodes at køre hele dagen, vil jeg personligt heller ikke definere 855 timer som mange. Det er vel omkring 3 måneder, hvis den kører hele åbningstiden. Man kan altid tale forbi hinanden når man forsøger at formulere den slags, men jeg ville ikke være bekymret, hvis der iøvrigt ikke er noget at se på den.

Om 855 timer er mange, afhænger af omstændighederne - havde det f.eks. været en projektor med en lampe-levetid på 2000 timer, ville det være graverende.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2014 kl. 10:45
Kører de fleste tv ikke i døgndrift i Fona?

Så er det kun en måned.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2014 kl. 12:11
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Kører de fleste tv ikke i døgndrift i Fona?

Så er det kun en måned.

Mon dog! Det må koste en bondegård i strøm.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2014 kl. 12:19
Hvad er analogien til Mads og Monopolet?
Til top
Kjeldbjerg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 11-Februar-2004
Sted: Middelfart, DK
Status: Offline
Point: 257
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kjeldbjerg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2014 kl. 12:24
Manden har et dilemma som han beder panelet (os) om råd til at få løst. 

Den ligger da lige til venstrebenet.
Win if you can, lose if you must, but always cheat
Til top
Mike270183 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-September-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mike270183 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2014 kl. 12:39
Oprindeligt skrevet af Kjeldbjerg Kjeldbjerg skrev:

Manden har et dilemma som han beder panelet (os) om råd til at få løst. 

Den ligger da lige til venstrebenet.
Jep, dilemmaet om jeg kunne tillade at presse prisen mere, hvilket jeg er kommet frem til at jeg ikke gør Wink
Panasonic TX-P55VT60
PS3
PS4
Denon AVR-X2300W
Scandyna Podspeakers 5.1 setup
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2014 kl. 12:53
Vel lidt svært at komme bagefter og be om penge. Nej jeg synes du bør være tilfreds med handelen. Hvilken værdi har 5 års forsikringen?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu