recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bluesound eller sonos?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bluesound eller sonos?

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kskruger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2014 kl. 10:13
Du her ret, den hedder selvfølgelige Bluesound Node.
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kskruger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2014 kl. 10:17
Oprindeligt skrevet af Mikael nielsen Mikael nielsen skrev:

Den ser lækker ud den pioner men tvivler dog lidt på om den er kraftig nok, da den kun yder 2x90w i 4ohm eller og man kan få den i en kraftigere version. Det er dog at fortrække at den har en god DAC.

Find evt. en forhandler som har den hjemme og spørg, om du må prøve den hjemme. 
Til top
Mikael nielsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-Maj-2012
Sted: Kbh
Status: Offline
Point: 130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mikael nielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2014 kl. 13:59
Kunne være meget fedt at få lov til at teste inden man køber.
Cambridge Azur 851A fra hfk virker også til at være en habil forstærker, dog trækker det ned at den ikke har digitale indgange :(

Men ellers tak for de mange input i er kommet med..
Til top
Raskolnikov Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 19-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 455
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Raskolnikov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2014 kl. 14:24
Det eneste der trækker ned for Bluesound Node er ingen Coxial udgang og ingen Spotify. 
Til top
Mikael nielsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-Maj-2012
Sted: Kbh
Status: Offline
Point: 130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mikael nielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2014 kl. 21:31
Tænker lidt hvis valget ender med at blive bluesound at det ikke gør det helt stor at der ikke coxial udgang da der også er optisk udgang. jeg bruger pt. ikke streaming en det er vel bare et spørgsmål om tid før jeg overgiver mig ´men det vil også undre mig hvis bluesound ikke snart får spotify
Til top
jsh662 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-August-2013
Status: Offline
Point: 54
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jsh662 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2014 kl. 10:48
Spotify har længe været efterspurgt, men jeg tvivler helt ærligt.
Wimp kan vælges som hifi, men personligt kan jeg ikke høre den store forskel medmindre jeg ved det :)

Spotify er klart at foretrække for mig pga. Metallica, acdc, led zeppelin osv.

Når det er sagt, er jeg rigtig godt tilfreds med bluesound. Det tager ikke lang tid at sætte op og ipad app virker helt perfekt. Dog synes jeg deres seneste opdatering har gjort det lidt mere irriterende at finde playlister. Nogle er lokale og nogle skal man vælge wimp for at finde.

Jeg havde samme case som trådstarter og budget.
Valget faldt på en creek evo 2,
MA rx 8 og bluesound node.

Eneste ærgerligt er at jeg har meget lidt tid til at høre musik. Små børn i huset. Men de kan sørme lade anlæg og højttaler være i fred. Sjov så tidligt de forstår hænderne på ryggen med gaffa :)
Ej joke, held og lykke med at finde det du søger.
Til top
Mikael nielsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-Maj-2012
Sted: Kbh
Status: Offline
Point: 130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mikael nielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2014 kl. 17:49
Der er også en del af mine venner og bekendte der køre sportify og som er glade for det.

Nu skriver du godt nok du bruger Ipad appen til bluesound, men du ved tilfældigvis ikke hvordan Appen til android virker, da jeg ikke køre med nogen af appels produkter?
har desvære ikke den store kendskab Creek evo.
Til top
jsh662 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-August-2013
Status: Offline
Point: 54
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jsh662 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2014 kl. 19:27
Min kone bruger android på Tlf. Det virker også fint, men jeg kan nu bedst lide en større skærm, hvor der ikke skal slides så meget. Hvordan android tablet virker, kan jeg desværre ikke svare dig på.
Til top
NielsLL Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-Juli-2011
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NielsLL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2018 kl. 20:46
Jeg har netop købt Bluesound efter at have fået demonstreret lyden på både Sonos og Bluesound ved Hi Fi Klubben.

Desværre fik jeg ikke demonstreret appen, for jeg synes godt nok, at det er svært at finde rundt i Bluesound-appen til Android. Eller - jeg HÅBER, at den er svært at finde rundt i, for det kan jeg vænne mig til. Det er værre, hvis man slet ikke KAN det, jeg synes er naturligt.

SPØRGSMÅL: Jeg har højttaler i stuen og køkkenet. Men det kan forhåbentlig ikke passe, at jeg på forhånd skal vælge, om jeg vil bruge den ene eller den anden eller begge højttalere, inden jeg vælger, hvad der skal afspilles.

Hvordan skifter jeg fra stue til stue og køkken? Og tilbage igen?

Til top
SoundWave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Maj-2009
Status: Offline
Point: 817
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SoundWave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2018 kl. 19:24
Må jeg slå et slag for Raumfeld (Teufel)? Det koster ikke det vilde og er i min optik bedre end Sonos. At du så næsten kan købe 3 stk. Connector mod én Sonos Connect gør bare sagen bedre: https://www.teufelaudio.com/wifi/raumfeld-connector-p9527.html
Til top
PerGew Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Juli-2006
Sted: Rødovre,Denmark
Status: Offline
Point: 232
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerGew Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2018 kl. 20:12
Med hensyn til at prøve kører Sonos med 100 dages fuld retur ret.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2018 kl. 06:28
Trådstarter spurgte i maj 2014.

Lad os håbe han har fået købt.

😀😀😀
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu