recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bluesound eller sonos?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bluesound eller sonos?

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Mikael nielsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-Maj-2012
Sted: Kbh
Status: Offline
Point: 130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mikael nielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Bluesound eller sonos?
    Sendt: 27-Maj-2014 kl. 18:30
Hej. Står i den situation at jeg skal have opgraderet mit gamle anlæg som pt. er en NAD. C352 med en Denon CD - afspiller. og et par Jamo gulvhøjtaler. Jeg regner dog med et beholde højtalerne lidt endnu, da de spiller fint.

Men er lidt i tvivl om jeg skal vælge en sonos connect , eller en bluesound note. Og evt. en ny forstærker. jeg har et buget på omkring 10.000.

Jeg er pt. ikke hoppet med på streaming bølgen så de ting jeg primære vil bruge ved et nyt anlæg vil være streaming af min egen musiksamling, som ligger på min NAS, PC, og android mobil og lidt internetradio.   
Til top
Jesper Keller Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 31-Januar-2012
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 326
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper Keller Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2014 kl. 19:05
Tja .. Umiddelbart vil både Sonos og Bluesound dække dine behov ..
Personligt er jeg stor fan af Bluesound - men de har ikke samme frihed som Sonos hvad angår små højtaler rundt i hjemmet.

Fordele ved Bluesound:
Understøtter Flac i 24bit via netværk+usb harddisk
Usb indgang til Bluetooth og USB harddisk
Indbygget Wifi

Fordele ved Sonos:
Større mulighed for tilføjelse af ekstra højtaler i resten af hjemmet
App til PC og Mac

Til top
Mikael nielsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-Maj-2012
Sted: Kbh
Status: Offline
Point: 130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mikael nielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2014 kl. 19:14
Tja de lyder meget gode begge 2. Har hver sine fordele. Men tænker på om 16 bit ikke er nok, eller er det bare´ mig der tænker det. Í forhold til brugervenlighed har ´jeg kun hørt godt om Sonos. Men hordan er den på Bluesound? Og hvad for en forstærker vil du evt fortrække til en bluesound note?
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2014 kl. 04:54
Det bedste råd må være at bestille en demo hos den nærmeste afdeling af Hifi Klubben.
 
Så kan du i første omgang selv prøve det af.
 
Herefter giver det bedre mening at høre andres erfaringer med begge systemer.
Til top
Jesper Keller Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 31-Januar-2012
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 326
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper Keller Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2014 kl. 06:49
Hej Mikael,

Tja et godt bud ville være en NAD C356 som egentlig er en nyere generation af din egen, men hvor der helt sikkert er sket nogle forbedringer.
Ellers er du oppe og bryde dit budget på kr. 10.000,-..

Personligt er jeg helt vild med Hifi Klubbens 851A
http://www.hifiklubben.dk/Products/cambridge-azur-851a-forstarker-43864/
Men så ligger vi oppe på 12k for et sæt.
Til top
micker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 356
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér micker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2014 kl. 10:44
En vigtig detalje er at DAC'en i bluesound er markant bedre end sonos'en, god lydkvaliteten burde at have noget at sige når man skal spendere 3000 kr. Det spare dig lige for at købe en 2000 kr ekstern DAC og kabler. Desuden bygger bluesound på ny teknologi (hurtigere processore og mere hukommelse), hvor sonos er glade for de er bagudkompatible med deres 8 år gamle enheder, det har desværre bare sine begrænsninger såsom maks kapacitet på antal numre der kan loade fra lokalbibliotek, og bla. Maks 16 bit lyd. En sonos connect har ikke ændret sig på de sidste 6 år(?) (heller ikke på prisen). Jeg tror ikke der findes andre i audiobranchen der har 6 år gamle afspillere på markedet:P
Panasonic TH42PX70

Denon / B&W 800 bio

PS3
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kskruger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2014 kl. 21:20
Jeg har tidligere haft en Sonos Connect, men har lige skiftet til bluesound note. Lyden kvaliteten er helt klart bedst på bluesound note, men Sonos er nu også okay godt med, den har en lidt varmere lyd. Hvor bluesound note har en mere korrekt og åben klang.
Til gengæld, så er Sonos stadige det nemmeste system, at sætte op, det er oppe at køre efter 5 min.
Her er Bluesound, slet ikke på samme niveau, dertil så oplever jeg apps'en fra Bluesound, stadige ikke er helt stabil.

Bemærk, Bluesound note, har kun Optisk digital udgang, mens Sonos både har optisk og Coax udgang. 

Hvis du går efter bedste lydkvalitet, så vælg Bluesound
Hvis du gå efter et system, som skal være nemt og virke hvergang, så vælg Sonos. 

Til top
Mikael nielsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-Maj-2012
Sted: Kbh
Status: Offline
Point: 130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mikael nielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2014 kl. 21:41
Det betyder ikke det helt store hvis jeg skal gå et par tusind over mit budget, vil heller gå lidt over budget end at ærgre mig over at jeg ikke brugte de sidste tusind på en bedre forstærker.

micker kan godt se det du nævner i noten fra bluesound, men kan umiddelbart se at det meste af det musik jeg har liggende er i 16. bit men kan jo altid være jeg får brug for det på et senere tidspunkt når jeg evt er hoppet med på streaming bølgen. men ja, kan godt se at sonos connect at være et gammelt produkt i forhold til sine konkurenter og har nogen begrænsninger i forhold til bluesound men høre dog kun godt om sonos i forhold til deres opdateringer og stabilitet. ( Ikke noget ondt om bluesound men syes bare ikke man høre det samme) Men jeg kommer nok ikke uden om at jeg skal en tur ned i HFK og afprøve dem begge.   

Til top
Mikael nielsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-Maj-2012
Sted: Kbh
Status: Offline
Point: 130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mikael nielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2014 kl. 22:02
Tak for svar :) Altså sætter selvfølgelig pris på det ikke er alt for kompliceret at sætte op. Men det ender nok med jeg skal i HFK og prøve det af inden køb.

hvad for en forstærker bruger selv sammen med blueound, og hvad for en brugte du med din connect?
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kskruger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2014 kl. 22:15
Begge blev kørt igennem Hegel HD11/Pioneer A70, hvis du vælger Sonos, så kan jeg klart anbefale Pioneer A70, som har indbygget en ganske god Dac (den har kun Coax indgang). 
Til top
Mikael nielsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-Maj-2012
Sted: Kbh
Status: Offline
Point: 130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mikael nielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2014 kl. 00:43
Den ser lækker ud den pioner men tvivler dog lidt på om den er kraftig nok, da den kun yder 2x90w i 4ohm eller og man kan få den i en kraftigere version. Det er dog at fortrække at den har en god DAC.
Til top
Claus P Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Oktober-2013
Sted: Amager
Status: Offline
Point: 349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Claus P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2014 kl. 10:01
Jeg har tidligere haft Sonos, men er nu på Bluesound Node sammen med en NAD T758 og et sæt B&W CM7 jeg har ikke fortrudt et sekundt.

I mine ører er Bluesound bedre når det kommer til hvordan det lyder, og deres App bliver løbende opdateret. bl.a. er det nu muligt at se hvilken kvalitet der afspilles i, hvis ørene ikke kan afgøre det. Desværre startede de dårligt ud på betjeningen og det vil nok hænge ved Bluesound i lang tid. Trist når lyden bare er så meget bedre hos Bluesound.

Muligheden for at sætte små Sonos højttalere op rundt om i sit hjem er et mindre plus, men prøv lige at lytte til Bluesound Pulse (http://www.hifiklubben.dk/Products/bluesound-pulse-tradlos-hojttaler-61594/) overfor Sonos Play 5. Ja der er stor forskel i prisen, men det er der også i lydoplevelsen og for mig er den vigtigst. 

Bluesound kan, ligesom Sonos, også grupperes, så de spiller ens og uden forsinkelse.

Hvorfor skriver i konsekvent Bluesound Note, er det et tidligere produkt eller bare en misforståelse?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu