recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ventilation af min forstærker via 12v. trigger
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

ventilation af min forstærker via 12v. trigger

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
djspeedy Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 73
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér djspeedy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: ventilation af min forstærker via 12v. trigger
    Sendt: 04-Juni-2014 kl. 10:28
er der nogen derude der kender til en løsning med køling af forstærker, hvor man bruger 12v. trigger indgang på forstærkeren.

hvordan virker, hvilke produkter er at anbefale og hvad skal man regne med sådan en løsning koster??

håber i har nogen svar til den rådvilde her Wink

mvh.
djspeedy.
Til top
Fjummer Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 25-Juli-2006
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fjummer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2014 kl. 12:11
Jeg har sat en strømsparre skinne op. Når min forstærker tænder, tænder den for resten af skinnen. På skinnen har jeg en 230 til 12 v transformer, plus mediecenter osv.
Til top
Ehlz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-Januar-2012
Sted: Århus
Point: 299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ehlz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2014 kl. 12:13
Oprindeligt skrevet af djspeedy djspeedy skrev:

er der nogen derude der kender til en løsning med køling af forstærker, hvor man bruger 12v. trigger indgang på forstærkeren.

hvordan virker, hvilke produkter er at anbefale og hvad skal man regne med sådan en løsning koster??

håber i har nogen svar til den rådvilde her Wink

mvh.
djspeedy.

Hvilken forstærker har du?

/Ehlz
Til top
Ehlz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ehlz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2014 kl. 12:15
Oprindeligt skrevet af Fjummer Fjummer skrev:

Jeg har sat en strømsparre skinne op. Når min forstærker tænder, tænder den for resten af skinnen. På skinnen har jeg en 230 til 12 v transformer, plus mediecenter osv.

Er dit mediecenter installeret på en computer som så bare lukker ned når du slukker?

/Ehlz
Til top
Fjummer Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 25-Juli-2006
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fjummer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2014 kl. 13:01
Oprindeligt skrevet af Ehlz Ehlz skrev:

Oprindeligt skrevet af Fjummer Fjummer skrev:

Er dit mediecenter installeret på en computer som så bare lukker ned når du slukker?

/Ehlz

Det er en booxee box og/eller wd tv
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér djspeedy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2014 kl. 14:48
jeg har en onkyo tx-nr905 forstærker.

jeg har en enkelt 230v. udgang på bagsiden af min forstærker. gør den det ud for en strømsparreskinne. altså tænder op sammen med forstærkeren.

hvad hedder sådan en type ventilator, og hvor leder man henne efter den og hvilke mærker er at foretrække??

mvh. 
djspeedy.
Til top
Kimbo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-April-2005
Point: 118
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kimbo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2014 kl. 15:08
12V trigger udgangen kan som regel maks levere 100mA, så hvis du vil føde blæseren herfra, er du begrænset af blæserens strømforbrug
Til top
Ehlz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ehlz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2014 kl. 16:01

jeg har en onkyo tx-nr905 forstærker.

jeg har en enkelt 230v. udgang på bagsiden af min forstærker. gør den det ud for en strømsparreskinne. altså tænder op sammen med forstærkeren.

hvad hedder sådan en type ventilator, og hvor leder man henne efter den og hvilke mærker er at foretrække??

mvh. 
djspeedy.

Ok, den udgang bruger normalt til at tænde en evt. Cd afspiller eller andet. Her kan du sagtens isætte en 230v - 12v omformer og på den måde drive en 12v blæser.

/Ehlz
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér djspeedy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2014 kl. 07:36
hvor finder jeg sådan en blæser henne??

hvilke mærker bør jeg gå efter??

mvh.
djspeedy.
Til top
Ehlz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ehlz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2014 kl. 13:37

hvor finder jeg sådan en blæser henne??

hvilke mærker bør jeg gå efter??

mvh.
djspeedy.

Det kommer jo an på hvor integreret du ønsker løsningen skal være! I realiteten kan du jo bare købe en lille bordventilator og sætte direkte til forstærkeren. Hvis det derimod skal integreres i et møbel skal du nok have fat i nogle almindelige computerfans til indbygning. Flere herinde har med succes selv bygget fans i deres forstærkermøbler.

/ehlz
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér djspeedy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2014 kl. 16:56
undskyld min lange svartid, derkom lige noget i vejen.

det skal ikke være så integreret, men bar være en blæser jeg kan ligge ovenpå forstærkeren, eller noget i den dur.

hvor finder jeg sådan en blæser henne?

og

hvilke mærker bør jeg gå efter?

mvh.
djspeedy.

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19569
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2014 kl. 17:30
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=131745&title=blser-til-av-mbel-hvilken-type

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu