recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - IP kamera i bilen, opgivet!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

IP kamera i bilen, opgivet!

 Besvar Besvar Side  <1 5678>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2014 kl. 16:13
Det er et Safe Home JPT3815 W kamera

Er slet ikke kommet til det med app. Skal først ha kameraet til at virke.

Redigeret af Kampus - 06-Juni-2014 kl. 16:17
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4583
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2014 kl. 16:05
Hvis du skriver mærke og type på kameraet og om hvilken app på iPad du bruger, kan vi bedre hjælpe dig.

Carsten.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2014 kl. 16:01
Ingen? Jeg kan ikke få forbindelse til kameraet. Der er kabel til router.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2014 kl. 15:10
IP addressen er anderles end min iPad - ok?

Subnet Mask er den samme som min iPad - ok?

DNS server skriver det samme som Subnet Mask - ok?

Http port 81 - ok?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2014 kl. 14:51
Kan ikke rigtig anbringe et kamera udendørs, da den mistænkte bor på grunden. Så kan han jo bare afbryde/ tildække kameraet.

Har allerede vanskeligheder med at få kameraet til at virke. Den skriver "errors in network communication"
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2014 kl. 14:44
Hvis det bare er for at afsløre en person én gang ville det så ikke være en idé at få sat kameraet op i sted udenfor og så blot gemme det lidt af vejen? Så kan du bruge IR-dioderne. Et udendørs-WIFI kamera fås for relativt få penge (<1000 kr) og så skal den bare have lidt strøm et sted fra, men hvis det ikke er en permanent løsning kan det jo bare være en grim forlængerledning.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4583
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2014 kl. 14:39
Hej.

Du skriver at det er et IP camera. Så jeg går ud fra at du alligevel vil trække et netværkskabel mellem bilen og huset?

Har du overvejet at strømforsyne kameraet via PoE ( Power over Ethernet ) som bruger de 2 ubrugte par i netwærkskablet til power.

Jeg tror ikke at du kan trække 2A gennem lederne i netværkskablet, så du må nok sætte en strømforsyning op inde i huser på 24 eller 48 volt og så konvertere spændingen ned ude i bilen lige før kameraet. Her er et par link med mere info:


Hilsen Carsten.


Redigeret af csell - 06-Juni-2014 kl. 14:47
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2014 kl. 14:25

Som jeg ser det, så behøver kameraet ikke være i bilen, men uden for hvor det kan holde øje med den.?
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2014 kl. 14:13
Kommer forresten i tanker om at bevægelsessensoren vist ikke virker gennem glas. Der er pænt oplyst ved bilen, da den står i indkørslen og der brænder 10 watt sparepærer ved siden af. Men det må så komme an på en prøve om der er lys nok.

Alternativet er at sidde på vagt hele aftenen/natten for at afsløre svinet..
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2014 kl. 13:49
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det er en nyere bil fra 2011, så der er strøm på cigarstikket uden tænding på bilen. Det er meningen kameraet skal overvåge bilen når den holder stille, da der er en syg person der hælder noget dårligt lugtende i luftindtaget. Kameraet er af typen der registrerer bevægelse, så bruger vel ikke strøm hele tiden. Der står 5 watt. Der er infrarøde lamper til natoptagelser også.

Sensoren til at registrere om der er bevægelse bruger jo strøm.

Lige så du er OBS på det, så vil de infrarøde dioder reflektere på din bilrude så du kan se absolut intet om natten. Det smarteste ville være hvis du kunne oplyse området omkring bilen og slå nat-mode fra på kameraet. Der skal dog være relativt meget knald på belysningen udenfor før du får et ordenligt billede på kameraet - jeg har prøvet at lave sådan nogle natoptagelser med et kamera placeret inde bag ruden og en lampe til at oplyse udenfor og man kunne intet se af værdi på optagelserne. Med IR tændt kunne man blot se en fin spejling af dioderne i ruden.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Juiceren Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-November-2007
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 259
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Juiceren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2014 kl. 13:49
Du kunne måske også lave en batteriordning af en art som du så tager med ind engang i mellem og lader op? :) 
Sonos Beam + Sub + 2x One SL - LG C8 55" - Nvidia Shield 2015
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2014 kl. 13:20
Kan jeg risikere at smadre kameraet? Usb laderen må jo holde sig omkr 5 v, siden iPhone og iPad ikke tar skade. Så vidt jeg husker, er usb laderen kraftig nok til iPad, da den har to stik
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 5678>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu