recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 3's 4G router B593 bedste eksterne antenne?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

3's 4G router B593 bedste eksterne antenne?

 Besvar Besvar Side  <1234 6>
Forfatter
Besked
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2014 kl. 12:15
Oprindeligt skrevet af steger steger skrev:

Nogen der har et forslag til en konkret antenne jeg burde overveje?


Hej Steger.

Jeg kan ikke anbefale at du bare køber en tilfældig antenne.

Antenner til 4G routere er lige som antenner til TV. Nogle steder kan man bruge små antenner,
længere væk fra TV masten skal man bruge en større antenne.

1800 Mhz virker bedst hvis der er 'line of sight' mellem 3G's mast og din kommende antenne. Eller næsten 'line of sight'.

DVS at signalet bliver dårligere hvis du f.eks. sætter antennen op så det bliver skjult af naboens hus.
Så så højt som praktisk muligt og med fri udsigt mod 3's mast mod sydøst vil virke bedst.

Hvis du prøver at sætte en forlængerledning på din 4G router og placere den oven på din parabol eller et
andet sted hvor du håber at kunne have en antenne siddende og skriver hvor mange bar og hvilken hastighed du så får,
kan vi bedre finde ud af hvilken antenne eller antenner du skal have.

For 4G virker bedst med 2 antenner eller en dobbelt antenne, og jeg mener at B593 routeren kræver det.

Ja der er tab i alle antenne kabler. så principelt bør de være så korte som muligt. Men 5m er OK.

Det der sker er at forstærkningen i antennen opvejer tabet i antenne kablet.

Grunden til at jeg gerne vil have nogle bar/hastighed tal fra dig, er at vi skal finde ud af om du bare skal have en antenne
som så at sige erstatter routerens indbyggede antenne. DVS bare flytter den indbyggede antenne ud til en placering højt og frit.

Eller om du bor et sted med dårlige modtagerforhold og skal have en antenne som også giver en yderlig forstærkning. Og hvor meget denne evt. skal være.

Ellers er Danmark et lille marked og jeg tror mange forhandlere ikke sælger 4G antenner hver uge. Det medfører at de Danske priser er høje.

Når vi finder ud af hvilken antenne du bør købe vil jeg foreslå at købe den, kabler og et evt beslag i Tyskland.

Her er et link hvor du kan se priser:

http://www.ebay.de/sch/i.html?_odkw=lte+antenne&_sop=15&_osacat=0&_from=R40&_trksid=p2045573.m570.l1313.TR2.TRC1.A0.H0.Xlte+antenne+1800&_nkw=lte+antenne+1800&_sacat=0

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 11-Juni-2014 kl. 17:17
Til top
Dovenlas Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 176
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dovenlas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2014 kl. 14:19
Hej igen
 
Den er sat op og virker ganske fint, fuld hus på streger og hastighed sted fra 5 - 6 mb ( fra 3) til 35-40.
 
Monteret på en pind på taget og retning mod den mast der gav bedst d/l
 
Master fundet på mastedata.dk og pejling med hjælp fra google maps.
 
Den kan forlænges hvis nødvendig og er en dobbelt / retnings bestemt antenne.
 
god fornøjelse
 
/D 
 
Til top
steger Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 354
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér steger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2014 kl. 14:25
TAk for svarene. Jeg kigger på det når jeg får tid og vender tilbage med resulatter. :)
BIO: Libratone Lounge, Panasonic TH-42PZ80.

PC: Apple Cinema Display 23", ATI HD7850 0db., Core i5 I5-2550K 3,3GHz, 8 GB RAM, Windows 7 x64
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2014 kl. 15:05
@Dovenlars.

Hvad gav du for antennen?

Og var der stik med der passede til modem?
Til top
Dovenlas Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 176
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dovenlas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2014 kl. 15:31
Hej igen

Vist ca 1200.- lidt pebret men skrues direkte på modem uden mellem stykker.

God weekend
/D
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2014 kl. 15:35
Oprindeligt skrevet af Dovenlas Dovenlas skrev:

  er en dobbelt / retnings bestemt antenne.


Hej.

Jeg håber at det er i orden at vi låner tråden indtil Steger vender tilbage.

Jeg syntes at det er godt at Dovenlases antenne virker for ham. men der er en ting jeg ikke helt kan finde ud af. Det er om det er en  Omni-directional eller en Retnings bestemt antenne?

For mig er Omni-directionale antenner noget man bruger på både eller biler, noget der bevæger sig og hvor man ikke ønsker hele tiden at rette antennen ind mod sender masten.

Den forhandler han linker til har dette  link på deres hjemmeside:

http://www.insmat.fi/files/products/600-9072.pdf

Her står to gange at det er en Omni-directional antenne. Vi har før set forhandlere der bruger 'forkerte' link på deres hjemmesider. Så jeg kan nemt tro mere på Dovenlas der har haft antennen i hånden. Men kan vi få dig til lige at bekræfte at den er retnings bestemt. At du ser forskel når du drejer den ind efter retningen til senderen?

På forhånd tak.

Carsten.



Redigeret af csell - 13-Juni-2014 kl. 15:35
Til top
Dovenlas Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 176
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dovenlas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2014 kl. 15:43
Hej igen

Den er retningsbestemt, signal daler når den peges væk fra masten ;)

Linket var desværre så lidt misvisende -beklager - men design er det samme.

Jeg har købt den via jobbet hos et TDC Erhvervscenter.

/D


Til top
Dovenlas Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 176
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dovenlas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2014 kl. 15:48
http://www.dustinhome.dk/product/5010620852/panorama-rundstrale-mimo-diversity-til-4g-3g-2g/

Fandt denne hos dustin, den ligner godt nok meget, men rundståle er den altså ikke.

/D
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2014 kl. 16:06
Tak Dovenlas.

Og tak for linket til Dustin. Jeg kunne ikke lade være med at læse den ene bedømmelse der er:

'Dette produkt virker reelt ikke i hvert fald ikke på min adresse. Jeg har samme hastighed (ned/op) på mit Huawei B593 modem uanset om denne antenne, monteret uden på huset, er sluttet til, eller om jeg bare bruger den indbyggede antenne i modemmet. Der virker ikke til at være nogen forstærkning af signalet overhovedet (!).'

Det kan skyldes flere ting, men jeg er sikker på at din er bedre.

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 13-Juni-2014 kl. 16:07
Til top
Dovenlas Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 176
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dovenlas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2014 kl. 16:16
Hej igen

Der har været noget bøvl med at modem skulle opdagede at der var sat en extern antenne på.
I softwaren fra 3 er det en setting, mens den fra TDC selv skulle "opdage" den nye antenne og det virkede som vinden blæste.

Begge modems er nu med software med switch til antenne ( modem 593-12 og en 593-22 mener jeg, 22 skulle klare højere hastigheder)

/D
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2014 kl. 16:39
Hej.

Ja det er korrekt at den automatiske detektering af eksterne antenner ( kabler ) ikke virkede ret godt i B593.

Nogle udbydere kom med firmware opdateringer hvor det blev muligt i opsætningen at vælge, hvis man havde eksterne antenner.

Det ville jeg selvfølgelig på rette tidspunkt bede Steger bekræfte at han har i sin B593. 

Nødløsningen er at købe noge korte forlænger kabler med en 'indbygget' modstand i for at B593'ern bedre kunne se de eksterne antenne kabler.

Hilsen Carsten.


Redigeret af csell - 13-Juni-2014 kl. 16:39
Til top
KasperWod Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 18-Juni-2014
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KasperWod Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2014 kl. 19:38
Hej

Har også brug for at få forstærket mobildatasignalet i sommerhuset, skal have en udendørsantenne oppe på skorstenen.

Nu da www.bedresignal.dk er gået konkurs, er der nogen der kender et andet sted man kan gå hen og få råd/vejledning samt købe hvad der skal til?


Tak

Med venlig hilsen Kasper
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu