|
Nye højtalere: gulv eller kompakt, og hvilken |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Eagle ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 11-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 13-Juni-2014 kl. 21:02 |
Hej Recordere. Jeg skal have udskiftet mit trofaste logitech z5500 system,
og har tænkt mig at tage de første skridt mod et rigtigt hifi system. Jeg havde
tænkt mig at skulle slutte af med et 5.1 system ude i fremtiden men går efter
at købe det i etaper. Det første jeg skal finde er 2 front højtalere. Stuen de skal stå i er et forholdsvis stort rum med køkkenet
adskilt af tynde træ plader. Stuen måler 6 meter x 5 meter. Højtalerne kommer
til af stå op af bagsiden af køkkenets træplade, tror max jeg kan sætte dem
20-30cm væk fra væggen. Jeg er stadigvæk ikke helt sat fast på om det skal være
gulvhøjtaler eller kompakthøjttaler. På den ene siden vil det være rart med
gulvhøjtaler, så slipper jeg for at skulle ud at købe højtalere stander. Men på
den anden siden tænker jeg det måske er smartere at købe kompakthøjttaler, for
derefter i fremtiden at købe nogle bedre gulvhøjtalere også bruge
kompakthøjttalerne som baghøjtalere. Receiveren højtalerne skal bruges med er en onkyo tx-nr626
jeg købte for et par måneder siden. Højtaler jeg selv har kiggede på: B&W 686s2, B&W
685s2, Dali Zensor 5, Boston Acoustics A360. Derudover skal jeg også have
prøvet nogle mindre Dali kompakthøjttaler, dog ikke sikker på hvad for nogle.
Mit budget er max 5000kr for 2 fronter. Kom gerne med forslag til andre, det
skal dog være muligt at lytte til dem i Københavns området. Lige til sidst, vil min receiver vil tilstrækkelig til alle
disse højtalere? Tak :) |
|
Panasonic G10E 42
logitech z-5500 playstation 3 80GB WDTV |
|
![]() |
|
micker ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 356 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Et stort kabinet gør ofte at du får en stor lyd, nu er det ikke just en lille stue du har dig. Lang historie kort. Der er rigtig meget og stor lyd og fin bas i Zensor 5, taget pris og størrelse i betragtning. Diskanten og detaljerne i mellemtonen på 686 og især 685 er et godt nøk bedre. Så det kommer an på hvad du vægter. Følsomheden er lidt lav på 686, så til den onkyo er det nok 685 eller Zensor 5 du skal gå efter. Der ligger altid en HiFi klubben forholdsvis tæt på en, så tag ned og lyt!
![]() |
|
Panasonic TH42PX70
Denon / B&W 800 bio PS3 |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
Er Næstved Københavnsområdet? Så har jeg lige sparet dig 1500 kroner og fundet er par højttalere der (i mine øren) sparker alvorligt røv, på alt hvad du har overvejet. http://www.dba.dk/hoejttaler-dls-r55-dls-r5/id-1008046576/ Klaus |
|
![]() |
|
Eagle ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 11-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15 |
Hej Micker, tak for svaret!
Jeg må indrømme jeg er faldet meget for 685s ud fra alt jeg har læst, og kan bestemt godt li designet på dem også, selv om det ikke kommer an på det. Det er også lidt dem jeg har sat mit budget ud fra. Tager ned i hifi-klubben her i næste uge engang og giver alle de forskellige et lyt. KlausDM Tak for tilbudet. Synes dog Næstved er en smule langt at tage, skal nok have dem i tankerne hvis jeg en dag er frisk på en lang tur :) Lige et spørgsmål til: Nå jeg skal ned i hifi-klubben og teste hvad er den bedste måde at medbringe nogle flac filer til at teste med. En usb-stick, en mobil med sangene på eller hvordan plejer de at gøre i klubben? :)
|
|
Panasonic G10E 42
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
Velbekomme, det er ikke mine, jeg findes bassen i R55 for svag, så jeg har den knapt så velspillende R66 i stedet. Med hensyn til B&W, så husk at de er tunge at drive det fulde potentiale ud af, med næsten de fleste forstærkere. Klaus |
|
![]() |
|
Ja, har godt læst at B&W højtalere skulle kræve meget af ens forstærkere, også derefter jeg ikke var sikker på om min onkyo var tilstrækkelig. Dog skulle de nye modeller være noget bedre angående lige det har jeg læst. Jeg havde dog også tænkt mig at spørge i butikken hvad de sagde til lige netop min onkyo og B&W højtalerne :)
|
|
Panasonic G10E 42
|
![]() |
|
zulfo ![]() Moderator gruppe ![]() ![]() Branchemedlem Oprettet: 05-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3701 |
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414 |
|
![]() |
|
Bconrad ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Maj-2006 Sted: Ry Status: Offline Point: 616 |
Når du tager ind og hører de nye 685, så tag lige et lyt til cm1 også. De er lidt dyrere, men efter min mening pengene værd. Der er til tider nogle til salg brugt og du kan være heldig at finde en god pris.
|
|
![]() |
|
Zulfo
Tak for forslaget! Har lige siddet og kiggede og læst lidt om XTZ 95.44 og de ser faktisk ganske interessante ud! Vil klart undersøge muligheden for at få en demo af dem hos danstv.dk :) Bconrad Takker, det vil jeg gøre! Tror nok de skal blive trætte af mig nede i hifi-klubben med alle de højtalere jeg skal teste :D
|
|
Panasonic G10E 42
|
![]() |
|
Bconrad ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Maj-2006 Sted: Ry Status: Offline Point: 616 |
Her har du da allerede sparet lidt, så du kan holde dig indenfor budgettet.
http://www.dba.dk/hoejttaler-bw-cm1-100-w/id-1008048798/ |
|
![]() |
|
Så har jeg være rundt omkring og få testet lidt forskelligt. Både i hifi-klubben og hos danstv. Han er sku en flink fyr ham Dan, meget hjælpsom :)
I hifi-klubben fik jeg testet dali zensor 5/ikon 1, B&W 685s2/686s2/cm1. hos danstv XTZ 95.44, de var dog helt nye da han lige have pillet dem op af kasserne, så de var ikke spillede til. Hvis vaglet skulle falde på en kompakt højttaler lød CM1 klart bedst sysnes jeg, der var en forholdsvis stor forskel nå han skiftede mellem CM1 og 685 s2. Synes dog CM1'erne er lidt for dyre i forhold til mit budget, hvis man tænker på jeg engang skal have nogle matchende baghøjtalere og center. Brugt kunne være en mulighed Lige pt står valget nok mellem dali zensor 5 og XTZ 95.44. Det virkede som om man fik meget lyd for pengene i de 2 modeller. Jeg skal dog lige have gjort op med mig selv hvad jeg helst vil have, XTZ' 95.44 er godt nok en stor højtalere i forhold til den meget lille zensor 5. pt står valget nok på XTZ 95.44, de virkede som nogle rigtige fine højtalere, og hvis man tager i betragtning de slet ikke var spillede til lød de overraskede godt. Jeg må lige gå i tænkeboks :) |
|
Panasonic G10E 42
|
![]() |
|
Kingofdk ![]() Bruger ![]() Oprettet: 28-December-2014 Status: Offline Point: 89 |
Gammel tråd men hvad blev det til 😊
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |