recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Blockbuster butikker lukker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Blockbuster butikker lukker

 Besvar Besvar Side  <1234 14>
Forfatter
Besked
Binnerup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1137
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Binnerup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2014 kl. 08:39
Mufti: Det er muligt - faktum er blot at de ikke er der endnu.

Derudover, så snakker vi jo 20 GB+ for en 1080P film, hvis du vil undgå den der vilde overkomprimering.
Min film samling

Lav din egen med My Movies.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2014 kl. 09:30
Oprindeligt skrevet af Binnerup Binnerup skrev:

Mufti: Det er muligt - faktum er blot at de ikke er der endnu.

Derudover, så snakker vi jo 20 GB+ for en 1080P film, hvis du vil undgå den der vilde overkomprimering.
Tja.
 
Man har vel lov til at håbe.
 
Og så er der også noget med kopi sikring der skal fixes.
 
 


Redigeret af Mufti - 26-Juni-2014 kl. 09:31
Til top
Binnerup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1137
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Binnerup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2014 kl. 10:04
Mit umiddelbare bud er at streamingtjenester, i en overskuelig fremtid blot vil være et tillæg for entusiaster.

Det største problem med tjenesterne er umiddelbart at indholdet er for gammelt, og at indholdet afhænger af hvilken aftale tjenesten lige har pt.

I forhold til gammelt materiale, så fungerer det udemærket at man bladrer rundt i hvad tjenesten har, og vælger noget ud fra det. Det er glimrende, både for os i stuen når man bare lige skal se "et eller andet", og det fungerer også fint for ungerne.

Men hos os, når vi smider noget på i "Binnemaxx", så er det oftest nyt titler der udkommet for nylig - store titler har vi købt, og mindre titler har vi brugt Blockbuster abonnementet til - når vi har været i tvivl om det var noget vi ville gemme, så har vi brugt Blockbuster, og så købt titlen bagefter, eller har afventet den faldt i pris, og så købt den.

Der er med de titler to store problemer med streaming - først og fremmest så kommer titlerne ikke på tjenesterne når de udkommer, og derefter er kvaliteten for lav - opløsningen er som den skal være, men det er komprimeringen der er problemet.

Problemet er at Blockbusters kunder nok typisk er hr. og fru ligeglad, som nu i stedet bare sætter et eller andet tilfældigt på fra en streamingtjeneste, og for øvrigt ikke kan se forskel på en DVD, en Blu-ray og en streamet film - problemet hos dem opstår først når filmen stopper helt hvis der er netproblemer, og det er heldigvis efterhånden sjældent.

Det er formentligt også den type kunder TDC vil ramme når de laver deres Blockbuster tjeneste med udlejningsfilm - problemet med de tjenester som jeg ser det er at det aldrig vil være gangbart for entusiasterne at leje en alt for komprimeret film på 1 til 1 basis, hvor prisen for en film er så høj at du har betalt et streamingsabonnemt når du har set to film.

Jeg tror stadig der er et marked for disk baserede medier - men der er det kun så længe at de er overlegne i kvalitet, og så længe streamingtjenesterne ikke bare har alt - nu er jeg ikke den store musik fanatiker, men jeg har en forståelse af at spotify har mere eller mindre alt - der er filmstreamingtjenesterne langt fra.

Det er i min optik ovenstående der gør at det er helt hul i hovedet at Blockbuster stopper med deres unlimited abonnement - det ramte efter min mening plet i forhold til entusiasterne, dvs. nivauet af entusiaster lige under dem der bare køber alt de vil se, og bruger 2.500-5.000 kr. om måneden på det :-)

Det betyder reelt at Blockbuster har solgt navnet til TDC, så de kan lave en tjeneste til hr. og fru ligeglad - og samtidig afskærer det produkt de havde til den kundegruppe der reelt stadig ville være kunder. De gør de på baggrund af (siger de selv) at det kræver for mange resourcer at håndtere - og mon ikke det også er pga. et for lille antal abonnenter.

De lave antal abonnenter har de selv været skyld i, ud fra at de har lukket en kæmpe stor mængde butikker, så der er blevet for lang afstand til butikkerne for rigtigt mange potentielle kunder - de resourcer det tager at håndtere - der kunne de have valgt en anden løsning end at skulle have alting manuelt igennem deres medarbejdere hele tiden.

Jeg mener stadig at det kunne være fint med et abonnement ala. Blockbuster Unlimited, men i stedet baseret på fuldautomatiserede udlejningsstandere ala. RedBox i USA, som så kunne være placeret på diverse tankstationer som i "gamle dage", eller endda "Netto" butikker som jo alligevel har åbent til 22.

Samtidig kan jeg også godt se at det måske er svært at retfærdiggøre at skulle opstille den slags standere på et marked som helt sikkert ikke er opadgående.

Spørgsmålet er om streamingtjenesterne nogensinde får alt indhold ved udgivelsesstart? Kvaliteten er jeg ikke i tvivl om over en årrække vil kunne følge med.

Jeg vil tro at vi hjemme hos os vil gå over til at købe flere film igen - ikke hos Blockbuster, da de sjældent er billigst, og heller ikke længere ligger i nærheden. Der er dog ingen tvivl om at jeg kommer til at savne mit unlimited abonnement. Vi kommer nok også til at købe flere brugte film - som nævnt kunne jeg godt finde på at kigge på muligheden for at bruge vores My Movies system til at gøre det lidt nemmere, så brugerne ville kunne putte deres film i "til salg" listen, putte en forventet pris på, og så ville andre kunne se hvilke film der var til salg inden for en bestemt radius fra deres bopæl..

Men, ærgeligt med Blockbuster - sådan er det, det er måske også nemmere at tage livet af sig selv med det samme, frem for at lide en langsom død - hvil i fred Blockbuster/RecycleIt.
Min film samling

Lav din egen med My Movies.
Til top
Binnerup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1137
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Binnerup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2014 kl. 10:13
Jeg kunne da egentligt godt tænke mig at høre hvad I andre gør, og hvad I fremadrettet tror I kommer til at gøre?

- Accepterer I det manglende indhold på månedsbetalte streaming tjenester, og udelukkende bruger dem?

- Lever I med den lave kvalitet på streaming tjenester?

- Lejer I film i tjenester hvor man betaler pr. film? Så får man jo det nyeste indhold, men må stadig leve med kvaliteten?

- Kommer I til at købe flere film på Blu-ray til at beholde i samlingen når I ikke længere har noget som Blockbuster Unlimited, eller Blockbuster helt er lukket i jeres område?

- Kommer I til at købe og sælge flere Blu-ray film brugt i privatsalg?

- Kommer I til at downloade mere ulovligt materiale?

Jeg syntes det er vældigt interessant hvor vi bevæger hos hen.

Nuvel, vi bevæger os i en streamingretning, men er det en retning hvor vi blot indordner sig efter hvad vi kan få, både i forhold til nyt indhold og kvalitet?

Er vi måske kun en meget lille gruppe som reelt syntes det gør den forskel?
Min film samling

Lav din egen med My Movies.
Til top
Binnerup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1137
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Binnerup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2014 kl. 10:17
Det var nok reelt bedre at få det i sin egen tråd.

Jeg har lavet en afstikker her:

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=133195
Min film samling

Lav din egen med My Movies.
Til top
Jørgensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Februar-2008
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2014 kl. 13:24
Nedtur! Nu lukker Blockbuster også her i Holstebro.Thumbs Down

Mvh. Jørgensen
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3834
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2014 kl. 15:46
Silkeborg lukker også
Til top
Binnerup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1137
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Binnerup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2014 kl. 16:32
Det er alligevel nogle rimeligt store byer de lukker helt i...

Så er det nok mere forståeligt at de lukker Viby også - der er trods alt stadig 2 butikker i Århus efter det.



Min film samling

Lav din egen med My Movies.
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2014 kl. 16:36
er lige gjort opmærksom på i dag at de også lukker i Herning den 1 August
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2014 kl. 16:47
 
 Her i byen er der lukket for længst, men der er en Blockbuster Express 100M fra Hoveddøren.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2014 kl. 17:58
Blockbuster Express er det i still med det der i gasmle dage hed Hollywood Express hvor du lejede film i en automat ?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2014 kl. 18:01

Nej. Det er en mini Blockbuster, i det her tilfælde på den lokale tank/minimarked.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 14>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu