recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Navigation og CarFi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - tomtom live
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

tomtom live

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonaskp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2014 kl. 18:38
Mine forældre har de sidste godt 15 år kørt til Italien med campingvogn hver sommer. De sidste to år har de haft en TomTom Go Live med på turen og nu vin de aldrig undvære den. De synes simpelthen det har været så lækkert at kunne blive ledt uden om køer. Dette især med campingvogn hvor køkørsel med lav hastighed og næsten nede og holde stille er ekstra hårdt.

Min mor bruger den også dagligt når hun kører til og fra arbejde - en tur på optimalt set 25 minutter. Afhængigt ag tidspunktet så kan der være kø og det sparer hun så omkring 20-25 minutter ved at lade GPS'en lede hende en anden vej.

Vi skal også helt klart have en GPS med live opdatering når vores nuværende skal skiftes ud.
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2014 kl. 20:30
Jeg har altid kørt med TMC og har nu opdateret til en go 5000 med indbygget sim kort og liftime update/traffic.  Livet er for kort til kø. Vi har dog kørt til Italien de sidste 9 år og kun en enkelt gang oplevet en alvorlig kø >1/2 time. Det er bare superfedt med kør selv ferie. Og endnu federe med gps med trafik advarsler. Bød de 300,- og nyd turen hjemmefra :-)
 
BS
Til top
blumenburg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 30-April-2012
Sted: mesinge/fyn
Status: Offline
Point: 383
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér blumenburg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2014 kl. 06:09
jeg takker for alle jeres input og glæder mig til at komme syd over

go sommer
setup: Sony xf9005 65"
canal digital sat
Marantz SR7009
fronter: xtz 99,26 mk2
center : B&W xtc
bag ht : B&W xt2
sub    : xtz 10.17 edge

       
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2014 kl. 07:02
Hvad koster det at bruge data på turen frem og tilbage, der jo på strækningen vel varer omkring 24 timer men afregnes pr MB?

Redigeret af bentpetersson - 04-Juli-2014 kl. 07:03
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2014 kl. 07:27

Det kommer jo an på hvor meget der hentes ned.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2014 kl. 07:30
Rigtigt, selvfølgelig, men der er jo nogle der har erfaring fra turene.
og har man benyttet simkort fra DK?


Redigeret af bentpetersson - 04-Juli-2014 kl. 07:33
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3834
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2014 kl. 09:09
Jeg mener at min iPhone brugte under 10 Mb på turen til München (overnatning) på trafikmeldinger i Navigon. Alle kort ligger jo på telefonen.
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2014 kl. 09:29
Tak Kim.

og hvad kostede det dig ca i kr. med udenlandstakst?

Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3834
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2014 kl. 09:35
pr. 1/7 er prisen faldt til det halve = 1,49 pr. Mb, så det er ikke mange penge vi snakker om (firmamobil Embarrassed)
Man kan jo evt. selv holde øje med dataforbruget ved at nulstille tælleren på telefonen når man passere grænsen.
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2014 kl. 09:52
Ja, det bliver man åbenbart ikke fattig af. Tak
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Grung Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Maj-2006
Status: Offline
Point: 284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Grung Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2014 kl. 11:02
Helt klart ja til at aktivere live delen.

Jeg købte sidste år en tomtom 6000 med simkort og live traffik. Ville ikke køre over 40 km uden at have den tændt. Den er typisk præcis indenfor 50 meter, både med vejarbejde, kø, samt hvor køen slutter igen.

Den har allerede tjent sit formål masser af gange.

Det er sku noget andet at planlægge en tur til italien, og vide at gps har taget højde for vejarbejder, kø og andet på hele turen, samt at den løbende holder øje med om tingene ændrer sig.

Jeg tror ikke du kan finde mange som en gang har kørt en tur med Tomtom Live traffik som nogensinde vil bytte med en alm tmc antenne igen.
Til top
blumenburg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 30-April-2012
Sted: mesinge/fyn
Status: Offline
Point: 383
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér blumenburg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2014 kl. 21:15
hej igen

netop hjemvendt fra fantastisk tur ved gardasøen med en blanding af pesto og rødvin i blodbanerne kommer her en update ang tomtom live.
vi valgte at købe live til vores gps og må sige den har været aldeles fantastisk at have med som makker. både ned og hjem kørte vi igennem tyskland i morgen og dagtimerne og med hjælp og omdirregering fra tomtom live holdt vi sammenlagt i kø i 5 min alt incl. nuvel det gik self lidt langsomt på de stykker med vejarbejde men ikke noget der kan kaldes kø. derudover vil jeg skyde på den sparede os for omkring 10 fartbøder ved at give lyd fra sig 450 m før fartkontrol. min klare dom er
godkendt med bånd og stjernerStar på.
ang at køre så langt, ,,,,,det må være smag og behag men for vores vedkommende gør vi det gerne igenSmile
setup: Sony xf9005 65"
canal digital sat
Marantz SR7009
fronter: xtz 99,26 mk2
center : B&W xtc
bag ht : B&W xt2
sub    : xtz 10.17 edge

       
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu