recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TV i Dragør (parabol eller???)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

TV i Dragør (parabol eller???)

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2014 kl. 20:42

Hej.

Jeg har opdateret mit et år gamle link 'Hvad man skal kigge på af Parabol':


Men der står ikke noget om hvor man billigt eller bedst kan købe en 140-150 cm parabol?
Eller måske en af de dyre 120 cm's kvalitets paraboler der kan modtage det Engelske SPOT beam.

Kan i ikke skrive hvis i kender steder eller Online Butiker der sælger disse
eller et af de kraftige beslag der skal bruges? 

Hilsen Carsten. 
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reslfj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2014 kl. 01:02
Oprindeligt skrevet af turbo2 turbo2 skrev:

Kan en 8 - 10 elementers også hive det svenske ind?


Nu er det Sverige i en helt anden retning end Hove/Gladsaxe eller de små indre by sendere (Lynetten, Borups Allé), når man bor i Dragør.

Normalt vil man så have en ret stor antenne rettet mod Sverige og en lille/mellem antenne  rettet mod  Hove. Husk de to antenner skal ikke forbindes via et kanalfilter, som man brugte i den analoge tid.

Sverige sendes fra Sallerup senderen, nær Hörby.  Det er muligt, at  man i netop langs Amagers østkyst, kan fange det svagere signal fra Malmø. Kun for Nät6 - SVT1+2 HD - sendes der på forskellig frekvens fra Hörby kanal 30 og Malmø kanal 27.
http://www.teracom.se/Sandarinformation/Frekvenstabeller/    Vælg Skåne Len.
 
Sverige sender også en VHF mux, men pt er det kun kodede kanaler, som alligevel ikke kan/må modtages i Danmark, der sendes på Nät7 VHF muxen. 


Lars   Smile

Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2014 kl. 01:35
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Er Dragør ikke et You See område, det tror jeg det er, så hvad med dem.? Ville nok ikke rode med SKY løsningen, da det jo ikke længere er muligt at modtage det uden temmelig store paraboler. Der skulle dog være kommet en mulighed for at kunne få SKY via internet. Ligesom det er muligt med Freeview via nettet.


Jeg modtager eller stadig så glimrende Sky-TV (2200 Kbn N). Der er så vidt jeg har opdaget ingen af de væsentlige TV-kanaler ud over BBC kanalerne der mangler i DK med almindelig størrelse parabol. På betalingsplatformen er alle betydelige kanaler på transpondere der fint kan modtages i DK.

Hvis man har en router med VPN-client er der også masser af on-demand indhold, inkl. det fra BBC, tilgængeligt via Sky-HD boksen. Så det spiller såmænd stadig fint med de kodede betalingkanaler.
Til top
myatix Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 45
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér myatix Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2014 kl. 07:20
Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

 
Jeg modtager eller stadig så glimrende Sky-TV (2200 Kbn N). Der er så vidt jeg har opdaget ingen af de væsentlige TV-kanaler ud over BBC kanalerne der mangler i DK med almindelig størrelse parabol. På betalingsplatformen er alle betydelige kanaler på transpondere der fint kan modtages i DK.

Hvis man har en router med VPN-client er der også masser af on-demand indhold, inkl. det fra BBC, tilgængeligt via Sky-HD boksen. Så det spiller såmænd stadig fint med de kodede betalingkanaler.

Hej TDC1,

Tak for din svar...

Hvilken størrelse parabol bruger du til at hente SKY-TV i KBH N?

Hvordan oprettet du din aftale med Sky? Igennem en Sky-TV leverandør eller igennem en venne i england?

På forhånd tak!!!
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2014 kl. 10:37
Hej.

Jeg ved at man visse steder i Europa kan købe 135 - 140 cm paraboler til ca 150€

Jeg har kun læst godt om følgende mærker:

Tecatel
Marafa
Famaval

Men Økonomi udgaven af Famaval bør man holde sig fra.

Dog ved jeg ikke, om forhandlerne lige sender til Danmark, eller hvor meget det koster.

For 3 år siden havde jeg min EL-Cykel med flyet på ferie, Det kosterde kun 200 kr.
Er der nogen der ved om man evt kunne tage en parabol med ferie flyet hjem?

Men så stor en parabol skal sidde godt fast. Jeg vil mene at et 70mm eller 80mm tykt beslag vil passe.

Men samme steder får de fra 25€. Og så vil jeg fraråde at bruge ravplugs af plastic. Beslaget bør sættes fast med ekspansions bolte helt af jern.

Men når jeg checker de mere normale salgssteder stødte jeg på en kvalitets 150 cm Gibertini Parabol hos Tyske Amazon:


Og ja, Jacob Elektronik som sender den, sender til Danmark.

Det er ca 1000 kr billigere end jeg har set den til i Danmark.

Når jeg skriver om 140 cm paraboler, vil jeg også lige nævne at jeg så en til salg i den Blå Avis:



Ellers vil jeg skrive at en samle boks, så at man kun skal bruge et kabel ned er en god ide så længe at parabolen peger på alle andre satelitter end 28,2Ø.
 
Hvis du beslutter dig for BBC på en 140 cm parabol bliver den for stor til at sidde på taget. Sådan en bør monteres på husmuren eller ude i haven.

Og hvis du beslutter dig for et Sly abonnement, og at prøve at dreje din nuværende parabol over til 28,2Ø, skal du vide at en sådan samle boks formindsker styrken af signalet.

Så jeg vil foreslå at du trækker et ekstra antenne kabel op til den/de UHF antenner du skal bruge for at modtage DR og evt Sverige.

Hilsen Carsten.












Redigeret af csell - 15-Juli-2014 kl. 10:39
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2014 kl. 11:23
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Ellers vil jeg skrive at en samle boks, så at man kun skal bruge et kabel ned er en god ide så længe at parabolen peger på alle andre satelitter end 28,2Ø.
....
Og hvis du beslutter dig for et Sly abonnement, og at prøve at dreje din nuværende parabol over til 28,2Ø, skal du vide at en sådan samle boks formindsker styrken af signalet.
Hej Carsten
Har du nogen erfaring/viden om kvalitet på Sat In-line forstærkere som disse:
http://www.ebay.com/sch/i.html?_nkw=INLINE+AMPLIFIER+TV+SATELLITE+SIGNAL+BOOSTER&_sop=15

Jeg tænker specielt på støjtal, når signalet fra 28.2Ø er svagt. 
For kunne forestille mig de ikke alle er lige gode. Smile
Og om det giver nogen forbedring?

Mvh. Jørgen
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2014 kl. 12:04
Hej Jørgen.

Efter hvad jeg har læst tror jeg ikke på dem. Og slet ikke på de billige.

Der er allerede en for forstærker bygget ind i LNB'et.

Hvis man har et meget meget langt coax kabel kan det teoretisk være en god ide at forstærke signalet.

Men så ville jeg fortrække enten af bruge et LNB med fiber udgang eller et LNB med HIGH output i stedet.

Hvis det er fordi at man rent faktisk har for lille en parabol, kan man ikke forstærke noget der ikke er der i forvejen.

Man kan i stedet prøve noget andet, f.eks. prøve at skifte til et HIGN GAIN lnb som f.eks. Inverto Black Ultra. For 28,2Ø vil jeg anbefale et SINGLE eller QUAD, da de har en højere gain for de lave frekvenser end for de høje. Gratis kanaler som BBC, ITV osv på det Engelske SPOT beam ligger på de lave frekvenser og vil derfor bliver forstærket mere end kanalerne fra det Europæiske WIDE beam. Denne forskel i forstærkningen har Invero Black Ultra TWIN ikke.

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 15-Juli-2014 kl. 12:30
Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2006
Status: Offline
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Clemen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2014 kl. 12:04
Husk at en parabol på over 100cm i mange kommuner (næsten dem alle) kræver byggetilladelse.
Til top
myatix Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 45
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér myatix Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2014 kl. 20:07
Hej Alle,

Tak for alle input! :)

Jeg har nu modtage et "Sky+ HD" boks fra min familier i england og vil gerne høre om men kan brug det i Denmark til modtage de gratis Freesat Engelsk kanaler? 

Jeg har ikke underskrevet en kontrakt med Sky endnu, som jeg ønsker at tjekke jeg kan få det grundlæggende at fungere...

Har nogen prøvet dette før?

På forhånd tak!



Redigeret af myatix - 09-August-2014 kl. 20:10
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2014 kl. 20:26

Freesat kanalerne kan kun vanskeligt modtages i DK, da de er på en Spotbeam rettet mod UK. Min SKY modtager står nu kun og samler støv, i stedet har jeg en IP-TV modtager til Free kanalerne, det kører fint og i rimelig til god kvalitet.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
myatix Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 45
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér myatix Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2014 kl. 21:06
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Freesat kanalerne kan kun vanskeligt modtages i DK, da de er på en Spotbeam rettet mod UK. Min SKY modtager står nu kun og samler støv, i stedet har jeg en IP-TV modtager til Free kanalerne, det kører fint og i rimelig til god kvalitet.

Hej Radiomanden,

Jeg kender "filmon" og iPlayer, 4oD osv osv, men hvordan får du det til at fungere på dit tv, så den anden halvdel kan bruge det? 

Jeg har erfaring med Plex / XBMC Media Center og aldrig kunne få det til at virke godt med plugins for iPlayer/4oD osv. Plus jeg kan ikke bruge nogen PVR funktionalitet på Plex???

På forhånd tak!
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2014 kl. 21:14

Det er en lille modtager til internettet, den virker som en hver anden STB, og gør det som skrevet rigtig fint. Hastigheden på forbindelsen skal bare være minimum 8 Mbits/sec så kører det uden problemer. Man kan på flertallet af kanalerne gå en uge tilbage, så der er ingen grund til at lave nogen optagelser, modtageren kan i øvrigt godt optage på en USB enhed.
Den kan bl.a fås fra skycards.EU, hvorfra jeg også havde min SKY modtager og kort fra.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu