recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Android udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Galaxy tab 10.1 android version for gammel??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Galaxy tab 10.1 android version for gammel??

 Besvar Besvar Side  <12345 15>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 2116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2014 kl. 19:31
Oprindeligt skrevet af steen5 steen5 skrev:

Kan vi ikke få et billede af den 1. gen og lidt spec. det kunne være sjovt? 
Det var den model som Apple lagde sag mod og vandt, hvorfor de senere fik højtaler i fronten for at se anderledes ud. Her er billede og spec:
http://www.pcworld.com/product/1348234/samsung-galaxy-tab-gt-p7510-m16-tablet.html


Win 8.1 Metro browser kan ikke lave links :o(

Edit: Klikbar link tilføjet i IE: http://www.pcworld.com/product/1348234/samsung-galaxy-tab-gt-p7510-m16-tablet.html

Redigeret af Steen6400 - 18-Juli-2014 kl. 19:44
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 2116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2014 kl. 19:26
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Må vi høre mere om det sidste du skriver Steen. Jeg går ud fra at det er rooting du vil forsøge med din tab 1eller hvad?

Jeg vil roote den. Den er faktisk rooted til 4.0.4 da den var moderne (vel 1 år før Samsung kom med deres udgave) og den vil jeg prøve at opdatere. Det var meget omfattende at ændre, det var muligvis denne beskrivelse jeg brugte:
http://www.teamandroid.com/2012/08/02/root-galaxy-tab-101-p7510-ics-xxlph-android-404-official-firmware/

Edit: Link gjort klikbar.

Redigeret af Steen6400 - 18-Juli-2014 kl. 19:40
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2014 kl. 14:46
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Henrik B.

Jeg overvejede også windows 8, men jeg er lidt træt af windowssystemer, især når man fx skal vælge menuer, der ofte stiller ulogiske spørgsmål eller giver ditto forklaring. Og da en tablet rent skærmstørrelsesmæssigt kun kan klare opgaven, når jeg befinder mig i udlandet, er en tablet en slags hjælpemiddel for mig.
Og så er det praktisk at have enheder, der kan totalt snakke sammen.


Ergo har du aldrig prøvet en Windows 8 tablet!

M.v.h.
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2014 kl. 14:15
Så kom den danske test af Samsungs nye Tab S fra Mobilsiden.dk

http://www.mobilsiden.dk/anmeldelser/samsung-galaxy-tab-s-smuk-skaerm-stjaeler-billedet-test,lid.32145/?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+mobilsidendk+(Mobilsiden.dk+%7C+Danmarks+st%C3%B8rste+mobilsite)?t=1#comments_box

Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2014 kl. 12:31
Oprindeligt skrevet af Nico89 Nico89 skrev:

Ang. Nexus 10 så kan det godt være specs er outdated men den kører stadig som en drøm med det rene android 😊 og nu kan man også mirror til chromecast..

Indeed. Min tete gik mere på, at man ikke skal vide sid helt sikker på, at den får update til Android L. Og så står vi efterhånden i samme situation, som OP nu står i med sin Galaxy Tab.
Til top
Nico89 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-Februar-2012
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 118
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nico89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2014 kl. 12:17
Ang. Nexus 10 så kan det godt være specs er outdated men den kører stadig som en drøm med det rene android 😊 og nu kan man også mirror til chromecast..
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2014 kl. 12:10
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Naah, DOH! Det er jo Windows Transformers du snakker om, Kandersen :P
Jeg holder min kæft så :D

Wink
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2014 kl. 11:33
Henrik B.

Jeg overvejede også windows 8, men jeg er lidt træt af windowssystemer, især når man fx skal vælge menuer, der ofte stiller ulogiske spørgsmål eller giver ditto forklaring. Og da en tablet rent skærmstørrelsesmæssigt kun kan klare opgaven, når jeg befinder mig i udlandet, er en tablet en slags hjælpemiddel for mig.
Og så er det praktisk at have enheder, der kan totalt snakke sammen.
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2014 kl. 11:33
Naah, DOH! Det er jo Windows Transformers du snakker om, Kandersen :P
Jeg holder min kæft så :D
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2014 kl. 11:32
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Men alt andet lige, så vil man jo oftest koble på ens WiFi og så streame det. Men jeg véd godt at jeg ramte din ligtorn, ved at nævne en feature, som ingen iPad heller ikke har...


Der fik du lige negeret lige lovligt meget, "som ingen iPad heller ikke har". Men du har ret, en iPad kræver et kabel med "lightning" eller "30 pins" connector i den ene ende og HDMI stik i den anden, før det virker....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2014 kl. 11:28
De tre Transformers du nævner, er udgået modeller og har bestemt ikke særlig kraftigt hardware.

Jeg kiggede dog en hel del på deres tablets, da jeg skulle udskifte min iPad. Jeg valgte dog fra, da kun nogle af dem har modem, og det er netop ikke topmodellerne :(

Ret interessant er det dog, at deres TF303CL og deres TF103C kører på x86 arkitektur (Intel Atom). Man ser ikke mange Android maskiner med den slags hardware.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2014 kl. 11:19
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:


Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Personligt går jeg stadig udenom Android, så min anbefaling er stadig en ASUS tablet med Windows 8!
Den fås i samme prisleje, men med 4 gange så stor intern hukommelse.

M.v.h.


Henrik, har du erfaringer med deres Transformer Books, T100, T300LA eller TX300 ?? Jeg synes de to sidste lyder interessante.


Nej Kim, det har jeg desværre ikke. Men ja, idéen er god.

M.v.h.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 15>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu