|
Anbefaling af 3.1 Soundbar |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
rasmuzzen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 913 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 21-Juli-2014 kl. 13:30 |
Er på jagt. Ikke overraskende er talen når man skal høre danske film dårlig på min nye fladskærm. Men jeg syntes de 3.1 systemer der er til salg fra nye er for dyre, så jeg tænkte om nogen kunne anbefale en type de har ejet som jeg så kan finde brugt på et tidspunkt. Selve baren må meget gerne indeholde alt elektronikken og så bare have en ledning hen til en sub helst ikke omvendt, da sub kommer til at stå 4 meter fra skærm, og ikke synlig (ir øje), og jeg syntes at se at det er special ledninger der er imellem bar og sub. Mit tv er et SONY 55W805 den har de outputs der skal bruges. Det skal som i overskriften være et 3.1 system. 2.1 systemer er der nok af, og man får ok systemer til under 2500 kr. kan jeg se.
MVH |
|
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
|
|
![]() |
|
Tweaky ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-September-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 630 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
En soundbar med subwoofer vil jeg betegne som en 1.1 løsning (een højttaler og een subwoofer).
Et 3.1 system består af 3 højttalere og een subwoofer. Så her er altså tale om en centerhøjttaler og to sidehøjttalere (oftest højre og venstre front). Hvad af disse er du reelt på jagt efter ? |
|
![]() |
|
rasmuzzen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 913 |
Jeg er som beskrevet ude efter et system med L+R+C = 3 og så sub .1
Jeg har lige fundet ud af at Sony har et 4.1 sæt, jeg skal bare finde et sted hvor jeg kan høre det. |
|
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
|
|
![]() |
|
Beanie ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2008 Sted: DK Status: Offline Point: 1597 |
Tror ikke at et 4.1 sæt kan blive til et 3.1 sæt, pga. manglende centerkanal.
|
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7138 |
En Sonos Playbar kan blive 3.1 system med en sub. Men koster noget mere end 2500.-
|
|
![]() |
|
Jeg ved ikke mht. 4.1 -> 3.1 den har en masse højttalere i baren og den står beskrevet som den har meget klar tale på en anden engelsk side hvor jeg læste om den. Men 4.1 burde ikke dække center. http://www.sony.dk/electronics/sound-bars/ht-st3
Jeg kikker videre. Denne side beskriver at der er separat center http://www.trustedreviews.com/sony-ht-st3_Surround-Sound-System_review MVH Redigeret af rasmuzzen - 21-Juli-2014 kl. 20:58 |
|
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
Mit råd: Køb en god 2.0 eller 2.1 soundbar.
En god 2 kanals soundbar kan godt finde ud af at mixe centerkanalen i mono i højre+venstre kanal og dermed simulere center. Det kan blive bedre end en middelmådig 3 kanals. Klaus |
|
![]() |
|
Er 2.1 ikke bare L+R der er gengivet direkte uden nogen form for signalbehandling ?. Altså ingen separat højttaler til center i baren. Jeg er novice inden for bars. Har førhen brugt rigtig mange penge på 5 kanals system, men det duer ikke i vores stue. Biografen i kælderen blev aldrig til noget, har alt hvad der skal til, men ikke pladsen.
|
|
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Brug en surroundforstærker og sæt surround kanalerne til off. Den eneste måde du får center på.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |