recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Huawei B593u-12 og Call me
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Huawei B593u-12 og Call me

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
svsommer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 1151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svsommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2014 kl. 16:41
Oprindeligt skrevet af MulleB MulleB skrev:

takker, kigger på det.

hej MulleB
det er ikke lige den antenne men den har sammen data og stik går lige på.
jeg kan fortælle dig min trækker Test
med en afstand på 8,5km
Mvh
Svsommer
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reslfj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2014 kl. 19:35
Oprindeligt skrevet af svsommer svsommer skrev:

Oprindeligt skrevet af MulleB MulleB skrev:

takker, kigger på det.

hej MulleB
det er ikke lige den antenne men den har sammen data og stik går lige på.
jeg kan fortælle dig min trækker Test
med en afstand på 8,5km


Net den antenne er jo kun til LTE1800 (og evt. til LTE2100 når det kommer engang ad åre)

"Frequenzbereich: 1700 - 2100 MHz"

Den kan godt bruges, så  længe den lokale mobilmast anvender denne ene frekvens - LTE1800.  Men TeliaTelenor udbygger jo også med både LTE800 og LTE2600, så det vil være dumt at købe en ny antenne, der ikke dækker alle frekvensbåndene (inkl 900 MHz og 2100 MHz).

Lær det dog -  det skal ikke (bare) virke - det  skal overholde specifikationer - alle specifikationerne.
For i morgen kan der være en anden frekvens fra masten eller der bruges en anden parameter et sted - men regn med at selskabet holder alt  indenfor  spec. 

Lars  Smile
 
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
svsommer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 1151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svsommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2014 kl. 19:54
Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:


Oprindeligt skrevet af svsommer svsommer skrev:

Oprindeligt skrevet af MulleB MulleB skrev:

takker, kigger på det.

hej MulleB
det er ikke lige den antenne men den har sammen data og stik går lige på.
jeg kan fortælle dig min trækker Test
med en afstand på 8,5km


Net den antenne er jo kun til LTE1800 (og evt. til LTE2100 når det kommer engang ad åre)

"Frequenzbereich:     1700 - 2100 MHz"

Den kan godt bruges, så  længe den lokale mobilmast anvender denne ene frekvens - LTE1800.  Men TeliaTelenor udbygger jo også med både LTE800 og LTE2600, så det vil være dumt at købe en ny antenne, der ikke dækker alle frekvensbåndene (inkl 900 MHz og 2100 MHz).

Lær det dog -  det skal ikke (bare) virke - det  skal overholde specifikationer - alle specifikationerne.
For i morgen kan der være en anden frekvens fra masten eller der bruges en anden parameter et sted - men regn med at selskabet holder alt  indenfor  spec. 

Lars  Smile
 

dumme mig ikke forstå.
Hvis du prøver at se her Mast
Så er det kun TDC der udvider til 800mhz og telia telenor og 3 der vil udvide med 1800mhz.
men nu hvor du er ekspert på området så kan du lige finde mig en langtrækkende antenne der dækker alle frekvenserne.
Mvh
Svsommer
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reslfj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2014 kl. 23:32
Oprindeligt skrevet af svsommer svsommer skrev:


dumme mig ikke forstå.
Hvis du prøver at se her Mast
Så er det kun TDC der udvider til 800mhz og telia telenor og 3 der vil udvide med 1800mhz.
men nu hvor du er ekspert på området så kan du lige finde mig en langtrækkende antenne der dækker alle frekvenserne.


dumme dig ikke se godt på kort - se kun hvad ønske at se.

TeliaTelenor udvider både på 2600 MHz og meget på 800 MHz.

Prøv fx at se på mobilmasterne langs strøget i København - fra Rådhuspladsen til Kgs. Nytorv.   Du vil finde mange  TT 2600 MHz.  Mange master har også LTE1800  lige nu - men 1800 MHz båndet skal sælges igen i en ny  auktion i 2017, medens TT har købt deres 2600 MH frekvenser for meget længere.

Hvis du flytter til Odsherred og finder "Grevinge Stationsvej 1 ,4571 Grevinge" vil du se et af mange eksempler på TT og LTE800 og TDC der har planer på samme mast.

Brugerne skal overholde hele standarden, for det er det råderum for ændringer som teleselskaberne skal have for at kunne tilpasse sig fremtiden.

Lars  Smile 

PS!  3 har pt kun lidt 1800 MHz frekvenser til rådighed, da de endnu anvender deres 5 MHz i 900MHz båndet til 3G signaler (UTMS900). 
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2014 kl. 02:44
Til top
svsommer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 1151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svsommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2014 kl. 06:08
Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:


Oprindeligt skrevet af svsommer svsommer skrev:


dumme mig ikke forstå.
Hvis du prøver at se her Mast
Så er det kun TDC der udvider til 800mhz og telia telenor og 3 der vil udvide med 1800mhz.
men nu hvor du er ekspert på området så kan du lige finde mig en langtrækkende antenne der dækker alle frekvenserne.


dumme dig ikke se godt på kort - se kun hvad ønske at se.

TeliaTelenor udvider både på 2600 MHz og meget på 800 MHz.

Prøv fx at se på mobilmasterne langs strøget i København - fra Rådhuspladsen til Kgs. Nytorv.   Du vil finde mange  TT 2600 MHz.  Mange master har også LTE1800  lige nu - men 1800 MHz båndet skal sælges igen i en ny  auktion i 2017, medens TT har købt deres 2600 MH frekvenser for meget længere.

Hvis du flytter til Odsherred og finder <span id="TabContainer_parent">"Grevinge Stationsvej 1 ,4571 Grevinge" vil du se et af mange eksempler på TT og LTE800 og TDC der har planer på samme mast.

Brugerne skal overholde hele standarden, for det er det råderum for ændringer som teleselskaberne skal have for at kunne tilpasse sig fremtiden.

Lars  Smile 

PS!  3 har pt kun lidt 1800 MHz frekvenser til rådighed, da de endnu anvender deres 5 MHz i 900MHz båndet til 3G signaler (UTMS900). 
</span>

Beklager Lars
ja jeg har kun tjekket mit område.
men Mufti spørg om hvilken antenne jeg har og det svare jeg på og viser hvad den kan.
jeg bruger den antenne fordi jeg ikke har andre muligheder i mit område den skal skyde langt.
og når man skal skyde langt så bliver man nød til at fokusere på en frekvens. som jeg har gjort.
den antenne som Mufti har fundet ja den er fremtid sikkert. men jeg vil næppe kunne bruge den på min afstand.
hmm 2017 ja så er mig eko antenne 6år gammel så er der sikket kommet fiber i mit område
    

Redigeret af svsommer - 28-Juli-2014 kl. 06:10
Mvh
Svsommer
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reslfj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2014 kl. 15:25
Oprindeligt skrevet af svsommer svsommer skrev:

[QUOTE=reslfj]
....
ja jeg har kun tjekket mit område.
men Mufti spørg om hvilken antenne jeg har og det svare jeg på og viser hvad den kan.
jeg bruger den antenne fordi jeg ikke har andre muligheder i mit område
.....
hmm 2017 ja så er mig eko antenne 6år gammel så er der sikket kommet fiber i mit område
    

Jeg skrev tidligere

"Den (din antenne) kan godt bruges, så  længe den lokale mobilmast anvender denne ene frekvens - LTE1800.  Men TeliaTelenor udbygger jo også med både LTE800 og LTE2600, så det vil være dumt at købe en ny antenne, der ikke dækker alle frekvensbåndene (inkl 900 MHz og 2100 MHz)."

Men netop hvis du har meget langt til den mobilmast, der er bedst sigt til, kan det meget vel være, at   TT supplere med LTE800, eller udskifter med LTE800 eller måske placere en mast nærmere dig.  
Det er meget ud over det normale at have mere end højst 5-6 km til en mast.

Men brug dog endelig din antenne så længe den virker - det er jo et fint eksempel på, at man med en god antenne og en god router kan få en  ret fremragende forbindelse - uden at have fiber.
Det er jo også meget muligt at TT genkøber nogle LTE1800 frekvenser.

Så held og lykke.

Lars  Smile
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
svsommer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 1151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svsommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2014 kl. 15:51
Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:


Oprindeligt skrevet af svsommer svsommer skrev:

[QUOTE=reslfj]
....
ja jeg har kun tjekket mit område.
men Mufti spørg om hvilken antenne jeg har og det svare jeg på og viser hvad den kan.
jeg bruger den antenne fordi jeg ikke har andre muligheder i mit område
.....
hmm 2017 ja så er mig eko antenne 6år gammel så er der sikket kommet fiber i mit område
    

Jeg skrev tidligere

"Den (din antenne) kan godt bruges, så  længe den lokale mobilmast anvender denne ene
frekvens - LTE1800.  Men TeliaTelenor udbygger jo også med både LTE800
og LTE2600, så det vil være dumt at købe en ny antenne, der ikke dækker
alle frekvensbåndene (inkl 900 MHz og 2100 MHz)."

og derfor vil jeg skifte til callme 200gb for sammen pris som telenor 100gb

Men netop hvis du har meget langt til den mobilmast, der er bedst sigt til, kan det meget vel være, at   TT supplere med LTE800, eller udskifter med LTE800 eller måske placere en mast nærmere dig.  
Det er meget ud over det normale at have mere end højst 5-6 km til en mast.

Men brug dog endelig din antenne så længe den virker - det er jo et fint eksempel på, at man med en god antenne og en god router kan få en  ret fremragende forbindelse - uden at have fiber.
Det er jo også meget muligt at TT genkøber nogle LTE1800 frekvenser.

Så held og lykke.

Lars  Smile
Mvh
Svsommer
Til top
svsommer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 1151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svsommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2014 kl. 15:52
Oprindeligt skrevet af svsommer svsommer skrev:

Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:


Oprindeligt skrevet af svsommer svsommer skrev:

[QUOTE=reslfj]
....
ja jeg har kun tjekket mit område.
men Mufti spørg om hvilken antenne jeg har og det svare jeg på og viser hvad den kan.
jeg bruger den antenne fordi jeg ikke har andre muligheder i mit område
.....
hmm 2017 ja så er mig eko antenne 6år gammel så er der sikket kommet fiber i mit område
    

Jeg skrev tidligere

"Den (din antenne) kan godt bruges, så  længe den lokale mobilmast anvender denne ene
frekvens - LTE1800.  Men TeliaTelenor udbygger jo også med både LTE800
og LTE2600, så det vil være dumt at købe en ny antenne, der ikke dækker
alle frekvensbåndene (inkl 900 MHz og 2100 MHz)."

og derfor vil jeg skifte til callme 200gb for sammen pris som telenor 100gb

Men netop hvis du har meget langt til den mobilmast, der er bedst sigt til, kan det meget vel være, at   TT supplere med LTE800, eller udskifter med LTE800 eller måske placere en mast nærmere dig.  
Det er meget ud over det normale at have mere end højst 5-6 km til en mast.

Men brug dog endelig din antenne så længe den virker - det er jo et fint eksempel på, at man med en god antenne og en god router kan få en  ret fremragende forbindelse - uden at have fiber.
Det er jo også meget muligt at TT genkøber nogle LTE1800 frekvenser.

Så held og lykke.

Lars  Smile

så derfor callme nu 200gb til sammen pris som telenor 100gb
Mvh
Svsommer
Til top
svsommer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 1151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svsommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2014 kl. 10:41
Har lige prøvet at med et call me sim den logger fint på med signal og den siger call me.
men når jeg prøver at komme på net sker der ikke en dyt.
skal den bruge noget tid før den registre eller er det fordi sim kortet både er til samtale og data?
Mvh
Svsommer
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2014 kl. 11:21
Måske skal du ind på Call me hjemmeside og aktivere simkortet.
 
 
Prøv evt om det virker i en mobil.
Til top
svsommer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 1151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svsommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2014 kl. 11:40
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Måske skal du ind på Call me hjemmeside og aktivere simkortet.
 


 

Prøv evt om det virker i en mobil.

jo kortet virker i telefon.
når jeg er i selvbetjening Skift/Aktiver SIM-kort
så kan jeg kun bestille nyt sim
Mvh
Svsommer
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu