|
Synolocker - advarsel til Synology brugere |
Besvar | Side <12345 11> |
Forfatter | ||
Cyberguyen
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4937 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er fint nok - men det er også et tve-ægget sværd. Hvis du bare hovedløst smider en opdatering på din router, så kan du risikere at der er en fejl som smadrer dit netværk. Du kan derimod også opleve at den lukker for en vigtig sårbarhed. Derfor er det altid vigtigt at læse "change log" på sin firmware inden man opdaterer. Jeg opdaterer kun med det samme hvis der er sikkerhedsmæssige opdateringer. Ellers venter jeg en uge eller to, for at være sikker på at de værste fejl er blevet fundet inden. Desværre er Apple ikke særligt gode til at have change logs på deres udstyr og derfor vil jeg fraråde Apples produkter til sikkerhedsmæssige ting. Men som sagt brug sund fornuft - selv YouSee kan som udbyder fejle grufulgt. Det så vi med deres "fælles wifi" opdatering, der åbnede adgang til alle kunders LAN netværk.
Redigeret af Cyberguyen - 07-August-2014 kl. 16:00 |
||
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
||
Brixen
Guld medlem Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6627 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Apple Airport kan stilles til at tjekke efter opdateringer dagligt, ugentligt eller månedligt - det kan heldigvis ikke slås fra. |
||
Venlig hilsen
KB |
||
Markh
Super bruger Oprettet: 04-August-2006 Sted: København Status: Offline Point: 317 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hørt! Vel skrevet! |
||
Bruger udmeldt 38
-- Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
M.v.h. |
||
Cyberguyen
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4937 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
9/10 får deres router serviceret som en del af deres abonnement fra deres internet udbyder. De andre checker enten overhovedet ikke for opdateringer eller gør det hyppigt. Det bygger jeg på at de enten er uvidende brugere som har fået en kammerat til at opsætte udstyret, eller at de selv er kompetente nok til opsætning og opdatering.
|
||
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
||
Bschmidt
Guld medlem Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Helt ærligt. I vil have en billig NAS, I vil IKKE betale for ordentlig opsætning, I køber hvad der "virker ud af boksen" og i GIDER ikke sætte jer ind i tingene. Når det så går galt hyler I op om at det er producentens skyld. Kom nu ind i kampen. Datasikkerhed ER ikke DIY stuff med mindre jeres data/netværk/privatliv er for lidt værd for jer. Det kræver man ved nogle basale ting eller får hjælp fra een der har den viden. Ligesom Håndværk, Advokatbistand, sygehjælp, læring........ (fortsæt selv rækken)
Ja OK ikke alle har den holdning men rigtigt mange har. Jeg møder den dagligt. Mvh BS
|
||
pointwood
Super bruger Oprettet: 18-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 324 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Lidt relateret - hvor ofte tjekker og opdaterer du din router: http://arstechnica.com/security/2014/08/security-expert-calls-home-routers-a-clear-and-present-danger/
|
||
Jramskov
|
||
Krjstoff
Guld medlem Oprettet: 10-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 678 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det du siger er, at man aldrig skal opdatere, for man kan aldrig være HELT sikker på, at man bliver bedre stillet end man var før? Men uanset hvad, kan vi så ikke blive enige om, at det er 100% bedre at sørge for at være sikret mod kendte usikkerheder end det er at lade være med at sikre sig mod det kendte, fordi det måske kan medføre fremtidige, ukendte usikkerheder?
|
||
| Synology DS412+ | ATV4 | PS4 | Onkyo 507 | System Audio 2.1 | Logitech Smart Control |
|
||
Krjstoff
Guld medlem Oprettet: 10-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 678 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg har haft 100% samme oplevelse. Jeg plejer også at få en mail så snart der er en update klar - og min NAS henter den selv. Jeg skal godt nok selv logge på og installere den, men det er nu også HELT okay, eftersom det kræver lidt nedetid, som DS'en jo ikke helt selv kan bestemme hvornår skal være.
|
||
| Synology DS412+ | ATV4 | PS4 | Onkyo 507 | System Audio 2.1 | Logitech Smart Control |
|
||
pointwood
Super bruger Oprettet: 18-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 324 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg synes ikke de bruger nok tid. De tilbyder en masse funktioner i deres produkter men de bruger ikke særligt meget tid på at guide deres kunder til at bruge dem sikkert. |
||
Jramskov
|
||
Cyberguyen
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4937 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg tror du har misforstået min pointe. Jeg ved godt at Synology bruger mange resourcer på at sikre deres produkter. Men penge kan ikke altid forhindre fejl og det er ikke sikkert at fejlen er i en komponent fra Synology. Tag f.eks. HeartBleed som var i en kristisk OpenSSL komponent, som rigtigt mange baserer deres krypteret kommunikation på. Så jeg foreslår at brugerne begrænser deres angrebsvektor og sørger for at angriberen ikke kan nøjes med at være en scriptkiddie med en værktøjskasse til udnyttelse af en sårbarhed.
|
||
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
||
jgni
Bruger Oprettet: 31-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 157 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Læs eventuelt her:
http://newz.dk/gratis-vaerktoej-bekaemper-cryptolocker |
||
Mvh. Jan
|
||
Besvar | Side <12345 11> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |