recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Synolocker - advarsel til Synology brugere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Synolocker - advarsel til Synology brugere

 Besvar Besvar Side  <1 678910 11>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
DeeJ Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-August-2014
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DeeJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2014 kl. 00:19
Til dem, der kører netbackup over ssh:

Man kan nemt skift ssh port.

På afsender skriver man
"Port XXX"
i filen /etc/ssh/sshd_config

På modtager forwarder man port XXX til 22.

vh Dan
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2014 kl. 22:56
Jeg bruger udelukkende kun min NAS til at have musik liggende på, som jeg så hører over mit SONOS/stereoanlæg.
Dette styres af en tablet med SONOS app.

Er der en der kan fortælle hvad jeg gør her, mht. porte og lign.?

mvh

Til top
brisk Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-December-2009
Status: Offline
Point: 169
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér brisk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2014 kl. 22:47
er denne sårbarhed kun relevant for dsm 4.3?

jeg syntes ikke der er nogen med 5.0 der har været ramt endnu? eller er det bare mig 
Til top
zerocooldk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 19-Januar-2010
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zerocooldk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2014 kl. 22:44
Hej

Jeg har en synology ds713+ som er blevet hacket med dsm 3810.

Den var sat op til at blocke ip efter 3 mislykkedes forsøg og mit password var meget sikkert og ikke brugt andre steder overhoved.
https://howsecureismypassword.net/ siger 63 millioner år.

min nas var dog åben ved alle porte, det bliver meget begrænset fremover. Men troede da at synology var et sikkert system, men der blev man så lidt klogere.

Thomas
Til top
Pingi Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 23-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pingi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2014 kl. 22:33
Luk alle åbne porte i jeres router og brug en vpn tunnel hvis I har brug for at tilgå jeres NAS ude fra. Hvis jeg er ude og ikke har min egen pc med bruger jeg bare min telefon til at lave en vpn tunnel.

Redigeret af Pingi - 04-August-2014 kl. 22:37
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2014 kl. 22:28
Kan se at jeg har port 22 åben og 5005 og 5006.




Til top
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Status: Offline
Point: 985
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ridderdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2014 kl. 22:21
Oprindeligt skrevet af pipper pipper skrev:

Takker.

Vil lige se om jeg kan finde det inde i routeren.

Men er det forstået rigtigt, at hvis port 22 er lukket er jeg "sikker"?



Nej, jeg har lige gennemgået min router config og kan se også port 5000 har været åbnet til min NAS, altså det har været muligt for mig at logge på webadmin interface udefra!
Jeg tror nu mere på port 5000 er synderen, også udfra Synologys egen tråd her Synologys egen tråd angående dette problem
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2014 kl. 22:10
Takker.

Vil lige se om jeg kan finde det inde i routeren.

Men er det forstået rigtigt, at hvis port 22 er lukket er jeg "sikker"?
Til top
Ehlz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-Januar-2012
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ehlz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2014 kl. 22:00
Router. Såfremt de skal have adgang til din Synology over port 22 så skal der være lavet en port forward på din router. Port 22 forwardes til din NAS´IP.

Redigeret af Ehlz - 04-August-2014 kl. 22:00
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2014 kl. 21:53
Har haft en til at opsætte min nas da jeg købte den.

Desværre ved jeg ikke meget om opsætning, o.s.v.

Men hvor er det jeg ser om jeg har port 22 åben.

Er det på selve nas'en eller i min router.?
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2014 kl. 17:45
kun fix for dem som endnu ikke har haft udbudent besøg. - Fix for dem der HAR haft besøg.- start helt forfra og tjek data inden man gør for meget.
Til top
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Status: Offline
Point: 985
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ridderdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2014 kl. 15:59
Oprindeligt skrevet af OBenned OBenned skrev:

Der er blevet postet en mulig fix på Synology forummet: http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=3&t=88716#p333751


hvor finder du den mulige fix?
jeg forstår fix som en måde at reparere noget der er beskadiget (her at dekryptere alle filer der er bevet krypteret), bare så vi snakker om det same.

Redigeret af ridderdk - 04-August-2014 kl. 16:00
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 678910 11>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu