recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Marantz sr 7005, ville en effektforstærker hjælpe?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Marantz sr 7005, ville en effektforstærker hjælpe?

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Lennerta Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 136
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennerta Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Marantz sr 7005, ville en effektforstærker hjælpe?
    Sendt: 21-August-2014 kl. 10:53
Så skal det prøves i aften😎
Men når jeg streamer fra min NA's, og musikken jeg streamer fra den enten er cd rip eller mp3 i god format, burde det så ikke være en lydkilde uden for meget tak af kvalitet?
AirPlay er det en god lydkilde? Eller er cd bare den bedste lossless lydkilde?
Til top
jacobthor91 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-September-2012
Sted: ikast, danmark
Status: Offline
Point: 673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobthor91 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2014 kl. 09:28
hos give direct og pure direct en noget dybere og tungere basgengivelse end ved almindelig stereo.
Til top
Lennerta Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 136
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennerta Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2014 kl. 09:16
Har ik prøvet direct eller pure direct, men det må jeg lige prøve i aften😊 har før prøvet det i film og der synes jeg ikke det gjorde noget godt.
Til top
jacobthor91 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-September-2012
Sted: ikast, danmark
Status: Offline
Point: 673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobthor91 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2014 kl. 19:05
det kom jeg også lige til at tænke på, enten direct eller pure direct hvis den også har den mulighed:)
Til top
jan203 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: dk
Status: Offline
Point: 761
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jan203 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2014 kl. 18:58
Hvordan med source direct har du prøvet det til stereo


Pioneer 5090H.samsung 3126..Oppo95.Musical FidelityM6i.front.soavo1.Center.sonusfaberdomus.Bag.amadeusmultiaktiv.Sub.klipschRsw12B.Sonos Cullen.Music Hall 25.2 moded dac.
Til top
jacobthor91 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-September-2012
Sted: ikast, danmark
Status: Offline
Point: 673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobthor91 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2014 kl. 18:28
du kan evt forsøge at lave 2 indstillinger eller profiler på din avr. en til når du høre musik(stereo) hvor dine fronter står til large og det kun er dem som spiller, plus sub hvis dette ønskes så du får 2.1 , og så lave en til når du ser film hvor dine fronter er sat til small med en dele frekvens på 80-120 Hz.

det har jeg gjort, og kan derved blot trykke movie eller music på min remote, også skifter den selv:)
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2014 kl. 15:03
Næh det er en fordel til surround at aflaste bassen i recieveren og lade sub'en om det. Så har recieveren mere overskud til resten af toneområdet, og gevinsten er en bedre bas i det høje område, bedre opløst mellemtone og diskant.
Til top
Lennerta Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 136
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennerta Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2014 kl. 14:54
Henrik: nu er fronthøjtalerne gulvhøjtalere, derfor jeg troede de sku stå til large😊 og der er ikke kommet en anden forstærker foran.

Har rodet en del med indstillinger i dag, og synes at det klarer film rigtig godt nu, men ved musik når det skal helt op synes jeg stadig det halter lidt, men må Forsætte lidt med indstilling😄
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2014 kl. 10:21
Oprindeligt skrevet af Lennerta Lennerta skrev:

Prøvede at køre audyssey igen, og der sætter den automatisk frontens til large og de andre til small.
Der er en crossover på 40 hz på alle højtalere, undtagen center hvor den er på 60.
Mener i jeg skal sætte front til at være small med crossover på 100 og en crossover på de sidste på 120 hz?


Jeg vil næsten sige: Selvfølgelig skal du sætte fronterne til small. Dine højttalere er jo ikke blvet større, blot fordi de har fået en anden forstærker foran sig.

M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2014 kl. 09:34
Det er meget normalt efter en kalibrering. Sæt til SMALL, delefrekvens på 80-100 Hz
Til top
Lennerta Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 136
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennerta Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2014 kl. 09:22
Prøvede at køre audyssey igen, og der sætter den automatisk frontens til large og de andre til small.
Der er en crossover på 40 hz på alle højtalere, undtagen center hvor den er på 60.
Mener i jeg skal sætte front til at være small med crossover på 100 og en crossover på de sidste på 120 hz?
Til top
Lennerta Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 136
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennerta Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2014 kl. 19:58
Nej desværre😔 bliver nok føret onsdag, der har jeg ik knægten, så er der lidt bedre tid og mulighed for at teste det ordentlig😎
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu