recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Test af Xeo4 og Xeo6. Hvor når ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Test af Xeo4 og Xeo6. Hvor når ?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Test af Xeo4 og Xeo6. Hvor når ?
    Sendt: 17-August-2014 kl. 20:10

24. juli 2014 skrev recordere.dk - Vi har både Dynaudio Xeo 4 og Xeo 6 til test nu.

http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=11272&zoneid=5

Vi tester på den nye generation af trådløse højttalere fra Dynaudio, og har både Xeo 4 og Xeo 6 stående.

17 -8-2014. Recordere.dk Hvor lang tid skal  bruge for at gennemføre jeres test. Question

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2014 kl. 20:19
Der kan nok gå lang tid. LG's OLED-TV må vel stadig være på bænken, da anmeldelsen ikke er udgivet, og det fik de sidste år...
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2014 kl. 20:57
Tak for svar. Confused
 
 den første Xeo 4 & 6 test (på tysk):

http://pdfs.macrewind.de/Mac%20Rewind%20Ausgabe%20442.pdf

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2015 kl. 11:05
 
Idag kan et lyd system være minimalistisk og stadig leverer super god lyd. Dynaudio's Xeo4 trådløse Hub
modtager Optisk, Coax og USB digital indgangs stik, hver understøtter op til 24/96 opløsning, mens en
stereo RCA og en stereo Mini analog indgang er et yderligere tilbud til at udvide Xeo systemets muligheder.
Har også en Ethernet tilslutning til fremtidige opdateringer. Xeo4 Hub sender trådløst ca. 50 meter.
Med Multi-band teknologi i Xeo Hub tilbyder forbedret signal stabilitet og pålidelighed, enten som  2,4
GHz,- 5,2 GHz eller 5,8 GHz kan anvendes til trådløs transmission.


Xeo4 til BeoVision 11-46"

Det er med stor fordel du kan benytte Dynaudio Xeo4 systemet, som her til et BeoVision TV. Vil du nøjes
med lyd kan du slukke dit dyre TV, dette forlænger fjernsynets leve tid. Til Xeo Hub'en kan du tilslutte dine
digitale enheder, samtidigt med dit TV. På Xeo fjernbetjeningen vælger du 1-2-3-4 alt efter hvad du vil
sende lyd fra. Lydstyrke kan vælges på den ene af de to højttaler, eller med Xeo fjernbetjeningen.

Streamer du F.eks fra din NAS-server via en tilsluttet Apple TV3 boks, kan du styre musikvalg og lydstyrke
fra din iPad / Iphone. Fra Apple TV3 boksen trækkes et optisk kabel til Xeo Hub, samtidigt med du har et
HDMI kabel til dit TV. På denne måde udnytter du din ATV boks fuldt ud,uden kabelskift. Du vælger bare
den kilde indgang du ønsker på TV'et eller XeoSystemet.

Kan købes her.

Jeg har nu i over et år kunne nyde den super gode lyd fra mit Xeo3 system.
denne tråd finder du mange flere anvendelsesmuligheder.  

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2015 kl. 11:15

Hej

Jeg har for længe siden fået lagt to YouSee APP ind på min Ipad.
YouSee Play Tv & Film samt YouSee Play Musik. YouSee Play
Tv & Film - Nu med mulighed for Airplay.

Hent: YouSee Play Musik - Tryk her. - Hent: YouSee Play Tv & Film - Tryk her

YouSee Play Tv er for nyligt opdateret med AirPlay mulighed, så det virker.
Men YouSee Play Musik levere masser af musik og giver også nem adgang
til at lægge musik på Ipad'en. At lytte til musik på en Ipad gider jeg ikke.

Så er der muligheden at hente et analog audio stereo signal med et Jack til
Jack eller Phono kabel. Men nu vil jeg jo helst have digital audio IN.

Så læste jeg dette indlæg.

Oprindeligt skrevet af erlingt erlingt skrev:

Ipad kører digitallyd ud gennem lightning stikket i bunden.

Du fanger det lettest med Apples camera connection kit -
Du tilslutter blot til DAC med standard USB tilslutning.

Der skal ikke opsættes noget på iPad'en, det er ren plug and play.

Nu har jeg så set på det, og fundet link til de dele jeg har set på.

En lille DAC SoundSystem Aureon Dual USB -140 kr. Tryk her. Er her nogen med erfaring ?

Apple Lightning til USB camera adapter. 219 Kr. Tryk her.

Her en tegning som jeg tror vil kunne give mig det digitale ind-put jeg ønsker.

  
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2015 kl. 13:01
Jeg ville aldrig bruge adapter på adapter og slet ikke kabel.

Så hellere købe en AppleTV , der koster lidt mere, men har mange flere features og ikke mindst giver mulighed for at sidde med iPad i hånden og skifte nummer, uden at være begrænset af længden af et kabel.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2015 kl. 14:15
 
Hej KlausDM

Jeg har 2 stk ATV 3 bokse, men i dette tilfælde hjælper det ikke da der som skrevet
IKKE er AirPlay mulighed fra YouSee Play Musik app'en på Ipaden. Altså skal der
bruges en USB til optisk S/Pdif adapter out for at sende optisk til Xeo3 transmitteren.

Det kunne altså være en hvilken som helst USB DAC. Jeg giver dig ret i, at at være
nødt til at bøvle med kablet er noget skidt. Men kan det ikke være anderledens så
handler det om at finde en USB DAC der nærmest bliver en del af kablet. 

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2015 kl. 14:49
Det undrer mig, idet TDC play virker fint via AirPlay - vi bruger den nemlig derhjemme...


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2015 kl. 15:16
 
Tak KlausDM  Clap

Jeg har nu også fået AirPlay til at virke på den nyeste ATV 3 boks (version A1469), jeg ikke har opdateret.
Den gamle ATV 3 kan ikke køre optisk ud efter den blev opdateret, men virker stadig via HDMI til TV'et.

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2015 kl. 22:10
 
OBS - Mit første forsøg, indlæg 11.15 er afblæst.

Jeg har nu fået AirPlay til at virke fra "YouSee Play Musik" app'en på min Ipad, via
min nyeste ATV3 boks (version A1469). Den har jeg ikke opdateret grundet den gamle
ATV3 boks ikke kan ikke køre optisk ud, efter den blev opdateret.

 

 
            

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu