recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - BV 7 Samt BV 7-1 Hvordan? Håber nogen kan hjælpe?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

BV 7 Samt BV 7-1 Hvordan? Håber nogen kan hjælpe?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
joeperry Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-April-2013
Sted: københavn
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joeperry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: BV 7 Samt BV 7-1 Hvordan? Håber nogen kan hjælpe?
    Sendt: 24-August-2014 kl. 17:09
Hej, jeg har et ældre Beovision 7 samt en Beosound 7-1 Højtaler. Begge modeller er Mk1. Men jeg er glad for begge dele og har læst mig frem til, at BS 7-1 burde være en soundbar på hele 750W. Mit spørgsmål er, hvordan skal jeg tilkoble Tv til højtaler for at få bedst mulig brug af de mange watt? Jeg har før haft tilkoblet 2stk BS 4000 samt BS 7-1 som center. De 2 BS4000 er nu solgt så det eneste der er tilkoblet er BS 7-1...... Hvordan vil I foreslå denne højtaler tilkobles for bedst mulig lyd/performance, da jeg faktisk ikke syntes den pt. er særlig høj og tydelig i lyden til trods for at lydstyrken er på 56 i volumen. og stuen er i forvejen MEGET lille:(
Nogen info please?!???!?!???

Til top
michael79 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér michael79 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2014 kl. 17:41
har du ændret opsætning til en højtalere og den skal være sat i center stikket  
http://www.bang-olufsen.com/en/customer-service/product-support/loudspeakers/beolab-7-1


Redigeret af michael79 - 24-August-2014 kl. 17:57
Til top
joeperry Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-April-2013
Sted: københavn
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joeperry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2014 kl. 18:22
Hej igen, kan se der er to stik bag på tv'et med center udgang. Højtaleren er pt sat op med 1stk højtalerstik som går op i tv'ets ene center højtaler udgang. Beolab 7-1 er på tv'et angivet som værende center højtaler... Bør det evt skulle tilsluttes endnu et højtalerkabler til højtaler og den anden center udgang i tv'et?
Kh
Til top
MichaelA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-August-2006
Status: Offline
Point: 901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MichaelA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2014 kl. 20:14
Hvis den er angivet som center højttaler kommer der ikke meget lyd ud - den kan nemt spille op med et sæt 4000. Prøv at ændre typen af højttaler i menuen i dit tv, du bør kunne vælge andet end center.
Beovision Avant 55"
Beolab 5, Beolab 8000, Apple TV4K, iMac, Macbook Pro, iPad m.v
Til top
joeperry Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-April-2013
Sted: københavn
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joeperry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2014 kl. 20:46
Virker desværre som om den højeste volume kommer ud når "center" står på -beolab 7-1
Og "front" - står på- INGEN.
Begge disse konfigurationer kan dog skiftes mellem diverse højtalertyper BL 4000/6000/8000/penta/1/3/5/7-1/INGEN....
Men som nævnt lader det til 7-1 som center virker mest tydelig og højest i volumen... Sys Bare det er underligt selve volume niveauet på tv'et skal så højt op for at give et almindeligt lyd niveau i en så lille stue som jeg her har:0(
Kh
Til top
Ehlz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-Januar-2012
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ehlz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2014 kl. 21:04
Prøv at tilslut Beolab 7-1 til fjernsynets anden centerudgang. Sørg også for at indstillingerne på højttaleren er rigtig (wall, free etc.) Vær også opmærksom på om afstanden fra højttaler til lytteposition fejlagtigt er sat til meget kort.

http://www.iconic-av.co.uk/manuals/beovision7-32_referencebook_english.pdf

ovenstående manual er til 7-32 da denne ligner de gamle Beovision 7-40 uden Beosystem 3. Henter du en nyere manual til 7-40 ser stikpanalerne anderledes ud og softwaren er ligeledes forskellig fra dit.

Held og lykke

Ps: Ellers tag fat i Peter Pan, han er B&O nørden herinde. Du kan evt. også poste dit spm. på forumet på beoworld.org, der er jeg næsten 100% sikker på at nogen kan hjælpe.

/Ehlz


Redigeret af Ehlz - 26-August-2014 kl. 21:17
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu