recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt tv 4K?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt tv 4K?

 Besvar Besvar Side  <1 23456>
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2014 kl. 22:54
Oprindeligt skrevet af putte putte skrev:

Der er jo en vis logik i at et tv fra 2008 ikke er så godt som et fra 2014


Næh, det kommer jo an på, hvilke tv fra hvilken årgang.

Jeg kan finde masser af 2014 tv der er ringere billedgengivere end mit tv fra 2007.



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
putte Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 07-Juli-2006
Status: Offline
Point: 48
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér putte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2014 kl. 23:19
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af putte putte skrev:

Der er jo en vis logik i at et tv fra 2008 ikke er så godt som et fra 2014


Næh, det kommer jo an på, hvilke tv fra hvilken årgang.

Jeg kan finde masser af 2014 tv der er ringere billedgengivere end mit tv fra 2007.



Klaus

mener også bare at mit gamle sony som ikke har game mode eller har 1080/60p, kun op til 1080p/30p, det plus mere må da gøre en rimelig stor forskel?    mit gamle er et sony KDL-46W4720, op mod et KDL-55W8 model
Til top
putte Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 07-Juli-2006
Status: Offline
Point: 48
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér putte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2014 kl. 23:38
Ved godt jeg spørger meget, men hvilket et af de her sony tv ville i vælge, er godt nok forvirrende med alle de modeller som ender B eller A selvom det er den samme W8 model, og hvorfor er de modeller med X dyere end W?

http://www.pricerunner.dk/cl/2/TV?man_id=25&attr_2000000=41142194


Redigeret af putte - 08-September-2014 kl. 23:41
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6276
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2014 kl. 07:04
Hej ,ja det er en jungle. Jeg havde nok valgt et 55W905A , A er fra 2013 , B er fra 2014.Kan fås i Elgiganten på deres hjemmeside
http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/fladskarms-tv/KDL55W905ABAE/sony-55-3d-smart-led-tv-kdl-55w905a#tab-specs
Og testen fra flatpanels sidste år
http://flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1373873823
MVH
Der er ikke twin tuner i...men læs evt hele testen...

Redigeret af hopgreve - 09-September-2014 kl. 07:05
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
putte Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 07-Juli-2006
Status: Offline
Point: 48
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér putte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2014 kl. 20:37
Okay tak:)

Nu var jeg lige ude i Fields og lure på lidt tv, men hold da op jeg blev altså lidt vild med de buede tv, er der noget der ved om der er fremtid i dem eller det bare er endnu en gimmick, fordi synes altså det var vildt rart at kigge på, som om man er lidt pakket ind i sin egen verden når jeg kiggede på det, desværre er der ikke noget sony i curved fjernsyn.  Hvad med et samsung i buede?  det her måske:  http://www.pricerunner.dk/pl/2-2966209/TV/Samsung-UE55H8005-Sammenlign-Priser


Redigeret af putte - 09-September-2014 kl. 20:37
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2014 kl. 22:00
Oprindeligt skrevet af putte putte skrev:

Okay tak:)

Nu var jeg lige ude i Fields og lure på lidt tv, men hold da op jeg blev altså lidt vild med de buede tv, er der noget der ved om der er fremtid i dem eller det bare er endnu en gimmick, fordi synes altså det var vildt rart at kigge på, som om man er lidt pakket ind i sin egen verden når jeg kiggede på det, desværre er der ikke noget sony i curved fjernsyn.  Hvad med et samsung i buede?  det her måske:  http://www.pricerunner.dk/pl/2-2966209/TV/Samsung-UE55H8005-Sammenlign-Priser

Om det er en gimmick er lidt svært at sige. Omvendt så sender producenterne flere og flere buede modeller på markedet, så producenterne mener det nok alvorligt.

De færreste af os synes nok at det er er svært at se fidusen med et buet TV af flere årsager (svært vægophæng og billedet bliver til tider lidt deform,  og så skal man helst sidde lige i midten for at se et rimeligt korrekt billede - og det kan betyde at andre der ikke sidder midt for, får et noget fordrejet billede).

Men synes du at det er sagen, jamen så er det jo fintSmile  
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
putte Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 07-Juli-2006
Status: Offline
Point: 48
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér putte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2014 kl. 23:59
Jeg blev bare ret overrasket over mig selv hvis jeg skal være helt ærlig, var sikker på det var sådan en gimmick så har aldrig på noget måde bare gide at kigge på det, men må altså sige der var noget om det der med at føle sig omfavnet at det buede tv som de siger i ders reklamer, der er noget om det.  Nå men så det jo bare om det er gode tv, det fik jeg ikke helt luret,  Synes bare godt nok den er svær nu med så mange ting at vælge imellem. 4K, full hd, om det skal være W9 eller W8 serien de buede, eller jeg bare skulle lægge mig hjem i sengen og grædeBig smile   nå men alt i alt vil jeg jo bare have et tv med lav input lag og gerne i 55" eller 65"    
Til top
ThomasNorge Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-December-2013
Sted: Hitra, Norge
Status: Offline
Point: 143
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ThomasNorge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2014 kl. 08:14
Hvis du aldrig har venner, kæreste eller familie på besøg til film, så er det buede fint.
Og har du også tendens til at ligge og flyde i sofaen, skal den stå så dit hoved er lige i midten af tvet når du ligger.

Hvis alle disse ting kan overholdes, så er et buet nok perfekt :)
Mvh Thomas
Til top
Precious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2012
Sted: Ikast, Danmark
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Precious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2014 kl. 10:07
Siden der allerede er drama i tråden, så lad os da dreje den helt rundt :D

Putte, du skal da have en projektor og ikke et TV. 
Du kan få noget ganske okay for ~10.000 som de omtalte TVs koster.
Det er blot anderledes at se på et 120" fremfor et 55" TV ;-)

Har du gjort dig de tanker?

Afventer nu at Naiera kommer og afliver mig med at en projektor under 10.000 ikke er værd at se på ...
Til top
putte Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 07-Juli-2006
Status: Offline
Point: 48
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér putte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2014 kl. 14:58
Jamen ham behøver du ikke vente på det kan jeg godt sige i stedet, har set en Projekter til omkring de 10.000 i vigør og det var bare ikke pænt, se så nemt slipper du for NaieraBig smile   ej har gjort mig de tanker, men som jeg skrev ville jeg nok fortrække en meget dyere hvis jeg skulle gøre noget i den stil, men ellers takSmile  og helt ok med lidt dramaLOL        Tror sgu jeg ender med et godt tv til gaming, men så det bare spærgsmålet hvilket der har den mindste input lag af de nye.   Noget der ved noget der, ved sony er gode i den retning, men måske andre tv også er og er der et der er super godt måske?
Til top
Precious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2012
Sted: Ikast, Danmark
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Precious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2014 kl. 15:06
Hehe det er helt ok. Jeg har en til 10.000 og jeg er ovenud godt tilfreds, jeg foretrækker den over mit 64" Samsung Plasma TV ;) Men smag og behag, held og lykke med TV'et. Skulle du komme i nærheden af Ikast så skal jeg nok ændre lidt på den holdning hehe.
Til top
putte Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 07-Juli-2006
Status: Offline
Point: 48
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér putte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2014 kl. 16:00
Fino det en aftale, next stop Ikast, siger til når jeg er i nærheden så jeg kan blive omvendtBig smile
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu