recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt surroundsæt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt surroundsæt

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
sbndk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sbndk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nyt surroundsæt
    Sendt: 07-September-2014 kl. 13:38
Hej

Egenligt ville jeg blot have startet med at opgradere mine fronter, men jeg kan se et par fordele ved at opgradere på én gang og nu er jeg igang med at undersøge, hvad der mon vil give den bedste lyd. 

Jeg har kig på disse samlede sæt: 

http://www.hembioconsult.se/t/ELAC/Hoegtalarpaket/FS-190---51.htm - Elac FS190 - 5.1

http://www.hifiklubben.dk/Products/b-w-cm8-cm1-cmc-10-hojttalersystem-43109/ - B&W CM8/CM1/CMC/10

http://www.av-connection.dk/?PGr=6220&ML=1668 - Klipsch Reference Rx862 

B&W har jeg hørt, og jeg synes, at det spiller godt. Jeg har ikke hørt de andre, så jeg har svært ved, at placere dem i forhold til B&W - er der nogen, der kan komme med input til hvordan de klarer sig i forhold til B&W?

Jeg skal have koblet det på min Denon AVR-X4000. som jeg dog godt kunne overveje at smide en forstærker på og så lade denne trække fronterne. 
Samsung 65F8005 - Panasonic DMP-BDT310 - Apple TV 4K - Denon AVR-X4000 - Denon PMA 1500AE - Dali Lektor 8 - Dali Lektor 2 - Dali Lektor LCR - Argon Sub
Til top
K_J Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-August-2014
Point: 145
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér K_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2014 kl. 19:32
Jeg har lige skiftet fra b&w 604 til Elac 244. Jeg lyttede også til B&W cm5 og de kom ikke i nærheden af Elac, så jeg ville helt sikkert finde et sted at lytte til Elac inden du beslutter dig.
Til top
sbndk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sbndk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2014 kl. 20:09
Tak for indspark - jeg har også et godt øje til Elac, men vides det hvor pokker man i Jylland (Østjylland) kan komme til, at lytte til dem? 
Samsung 65F8005 - Panasonic DMP-BDT310 - Apple TV 4K - Denon AVR-X4000 - Denon PMA 1500AE - Dali Lektor 8 - Dali Lektor 2 - Dali Lektor LCR - Argon Sub
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2014 kl. 20:18
Kig (lyt) også på hifiklubbens pakke med Dali Ikon.

Klaus

Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
sbndk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sbndk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2014 kl. 20:24
Dem vil jeg også kigge på - jeg konferede lidt kort med Hifi-klubben, som straks foreslog Rubicon. Jo, men så er vi også cirka på det dobbelte af hvad sådan et sæt Ikon koster og det ved jeg ikke helt, om jeg vil betale (om jeg reelt kan høre SÅ meget forskel).
Til top
K_J Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-August-2014
Point: 145
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér K_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2014 kl. 20:25
Der er en forhandler liste her http://www.sas-audio.dk/00006/00070/
Til top
sbndk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sbndk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2014 kl. 11:54
Jeg er stadig lun på sådan et sæt Ikon 6 og 2 MK2 som nye fronter og baghøjttalere. Men nu er jeg så også faldet over Dali Lektor, som primæssigt er cirka halv pris i forhold til Ikon.

Er der nogen, der kan pege mig i retning af, om Lektor overhovedet er værd, at overveje - altså om merprisen op til Ikon kan forsvares eller man kan nøjes med Lektor? Jeg har selv svært ved at vurdere det. 
Til top
Kingofdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-December-2014
Point: 89
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kingofdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2014 kl. 18:34
Har selv elac og må indrømme jeg ikke endnu har hørt en højtaler der spiller bedre i samme prisklasse
Go for elac 😊
Til top
sbndk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sbndk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2015 kl. 00:31
Det endte med et sæt Dali Lektor 8 og Lektor 2. Dem glæder jeg mig meget til at få koblet til

Nu skal jeg så blot beslutte, om der er fornuft i, at koble en ekstra forstærker på min Denon og så lade fronterne blive trukket af den ekstra forstærker. Nogle input til dette?
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu