recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Cast dr.dk/tv til Chromecast.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Cast dr.dk/tv til Chromecast.

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
tbertelsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-September-2014
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tbertelsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Cast dr.dk/tv til Chromecast.
    Sendt: 14-September-2014 kl. 17:53
Hej Folkens.

Jeg blev træt af ikke at kunne streame DR på TV'et, og da jeg ikke regner med at DR selv implementerer Chromecast support, har jeg hacket en løsning sammen selv.

I kan tilgå den på tbertelsen.dk/castdr.
Der er et ikon som i trækker til jeres bookmarks. Når i derefter browser dr.dk/tv klikker i blot på bookmarket, når I vil vise et program på chromecast.

Det er stadig meget i beta, og jeg vil være glad for feedback og høre, hvis der skulle være problemer. Hvis der er nogle udviklere derude, så kan i se/hente/ændre koden på github.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2014 kl. 19:10
Tak for hjælpen. DR har dog lovet, at det ville komme i deres app vil få Chromecast support i løbet af efteråret. Men erfaringen med DRs løfter, så betyder det selvfølgelig nok efteråret 2018 :)
Til top
1944 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 10-Maj-2013
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 1944 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2014 kl. 18:33
Det er et rigtigt ninja trick. Virker perfekt.
Jeg vil lade det gå videre.
Til top
Kjartansson Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-December-2012
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kjartansson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2014 kl. 16:00
Kan du også lave det til Stofa web tv ?
Til top
mathias1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Marts-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 112
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mathias1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2014 kl. 16:26
Jeg er ikke luge hjemme til at teste din side. Virker den også med dr's bagkatalog, eller er det ligesom http://cas.ter.dk kun flow tv der kan vises?
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2014 kl. 16:34
Er der forskel mellem denne metode her og så caste direkte fra Chrome browser?

Hvis jeg går ind på DR.dk via Chrome på min iMac og caster DR-TV til min fladskærm i stuen, bruger min iMac ca. 90% CPU-kraft og bliver virkelig varm. Så den løsning er jeg naturligvis ikke interesseret i at bruge.


Redigeret af Ukke - 24-September-2014 kl. 16:35
Til top
tbertelsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-September-2014
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tbertelsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2014 kl. 12:16
Hej folkens.

@Nagash.
Det ser jeg frem til. Det bliver forhåbentlig bedre end min hackede løsning :)

@Kjartansson:
Jeg bruger ikke stofa, men det ser ud til at 1. det ikke kører i browseren. 2. man skal være logget ind for at kunne bruge det. Begge dele gør at jeg desværre ikke kan lave samme trick som med DR.

@Mathias1:
Det virker med alt tv på dr.dk/tv, dvs. både on-demand og live tv. Desværre virker Bonanza ikke, da Chromecast ikke kan læse det format som DR sender Bonanza i.

@Ukke:
Kort: Ja. Castdr virker meget bedre end at caste din chrome tab. Du kan ligefrem slukke din computer og se videre på dit TV.
Lang:
Når du caster en tab sker der dette: Din computer henter en video-strøm, som bliver decoded til pixels på din skærm. Chrome tager så det på skærmen og encoder det igen til en ny video-strøm, og sender det til din chromecast. Det tager en masse computer kræft og forringer kvaliteten. Det var netop for at undgå dette, at jeg lavede castdr. 
Castdr finder i stedet den originale TV-strøm og sender den direkte videre til din chromecast. Din computer sender kun signaler til fx at spole.

(Beklager de sene svar. Min spam folder opsnappede emailsne)
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2014 kl. 12:40
Hej
Jeg købt en Samsung bd f6500 til min datters værelse. Hun bruger SMART HUB delen til streaming af netflix og dvd film fra en lokal plex server. Jeg har installeret DR nu appen til Samsung, som en anden bruger herinde lavede. Den er ved at være død nu, så jeg leder efter en alternativ måde at se DR tv på. Alternativerne er webbrowseren og en drtv Channel via plex. Webbrowseren er lidt for kompliceret, for hende og plex metoden streamer med meget lav kvalitet. Jeg har så kigget på chromecast , som et alternativ. Kan hun åbne drtv appen på hendes iPad og så caste det der fra? For så ville en Chromecast dongle være nr 1. På forhånd tak
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
tbertelsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-September-2014
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tbertelsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2014 kl. 13:11
Der er lidt forskellige muligheder med DR og chromecast. DR's TV app understøtter ikke Chromecast. Den er dog som tidligere nævnt lovet til efteråret, meeeen det er jo DR :)

På laptop/desktop
Brug CastDR. Bruger det selv dagligt, og det fungere helt fint.

På Android:
Brug dr.dk/tv i chrome.
1. Gå ind på dr.dk/tv i chrome browseren på mobilen
2. Find det, I vil se, og afspil det i fuld skærm.
3. Der vil nu være et chromecast ikon øverst til venstre, som I kan bruge til at vise det.

På iPhone:
Har ingen anelse.

Generelt kan jeg klart anbefale chromecast. For andre tjenester (netflix osv.) er også meget nemmere at kunne lede efter serier/film på sin telefon, end på et langsomt TV med en klodset fjernbetjening.


Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2014 kl. 14:58
Tak for det
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2014 kl. 18:05
Der er ikke chromecast på min android tablet lg gpad
Faktisk kan jeg ikke komme på andre apps end plex og youtube jeg har chromecast på desværre. Airplay er meget mere udbredt
Til top
BaSsE_- Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BaSsE_- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2015 kl. 19:58
Hejsa på iphone kan i bruge en APP der hedder  TV cast

der søger i direkte i appen og wubti når den finder et stream, kommer der et link frem i bunden og det trykker i så på,og så bliver det castet til Chrome



Redigeret af BaSsE_- - 02-Februar-2015 kl. 20:02
BaSsE_-
Samsung - Yamaha RX-A1010 - Optoma HD20 - Pioneer BDP-150 - MED600X3D - Højtalere & Sub er Diy -
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu