recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - "Kvali lyd" via Airport Express ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

"Kvali lyd" via Airport Express ?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
bbond Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-Januar-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 408
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bbond Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: "Kvali lyd" via Airport Express ?
    Sendt: 18-September-2014 kl. 17:29
Hej!
Har tilsluttet min Airport Express til mit "hovedanlæg" via lyslederkabel, for at opnå højeste kvalitet, altså, sample rates op til 192kHz. Kilde: MacBooK Air.
Lyden "svinger" lydstyrken ligeså .... mest af alt, minder lyden om en gammel kassette båndoptager med 6 stk. 1,5V batterier som er ved at løbe tør for strøm EmbarrassedOuchLOL

Hvad er det lige jeg misser her ? Embarrassed

Ps. Airporten har kørt, over et år, på et andet anlæg, dog via. "jack/rca", helt problemfrit.Smile

Bond Cool




Redigeret af bbond - 19-September-2014 kl. 07:34
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2014 kl. 18:54
Tjek lige at kablet sidder korrekt.
 
Lysleder gennem mini Jack er noget dingleværk.
 
Så vidt jeg ved er det bare en stream der kører igennem airporten. Jeg kan ikke finde nogen steder man kan lave indstiller på min airport. Du kan evt teste med det analoge kabel i den nye forstærker.
 
Noget tyder på at det er din forstærker der måske står forkert. Hvad er der af muligheder i menuen?
 
Nogle surround forstærkere har en komprimerings indstilling når man ser en film i de sene timer. Er det slået til?
 
 
 
 


Redigeret af Mufti - 18-September-2014 kl. 18:56
Til top
bbond Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-Januar-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 408
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bbond Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2014 kl. 19:38
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Tjek lige at kablet sidder korrekt.
 
Lysleder gennem mini Jack er noget dingleværk.
 
Så vidt jeg ved er det bare en stream der kører igennem airporten. Jeg kan ikke finde nogen steder man kan lave indstiller på min airport. Du kan evt teste med det analoge kabel i den nye forstærker.
 
Noget tyder på at det er din forstærker der måske står forkert. Hvad er der af muligheder i menuen?
 
Nogle surround forstærkere har en komprimerings indstilling når man ser en film i de sene timer. Er det slået til?
 
 
 
 
Kablet sidder korrekt. (dog første gang jeg prøver mini Jack med lys Embarrassed )
Enig, stream direkte.
Ingen ny forstærker... (en forforstærker/processor) og indgang fungere.
Ingen "sjove" indstillinger slået til.

Bond Cool
Til top
Jannik K. Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 52
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jannik K. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2014 kl. 19:42
En Airport Express understøtter ikke højere opløsning end 16bit, 44,1kHz så alt andet bliver konverteret dertil.
Jeg bruger selv en AE til Airplay i mit anlæg via lysleder og det fungerer fint.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2014 kl. 21:52
Har du prøvet med et analogt kabel?
 
Ifølge denne tråd kan express have problemer med visse DAC.
 


Redigeret af Mufti - 18-September-2014 kl. 21:59
Til top
bbond Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-Januar-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 408
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bbond Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2014 kl. 07:29
Oprindeligt skrevet af Jannik K. Jannik K. skrev:

En Airport Express understøtter ikke højere opløsning end 16bit, 44,1kHz så alt andet bliver konverteret dertil.
Jeg bruger selv en AE til Airplay i mit anlæg via lysleder og det fungerer fint.
Ved brug af optisk kabel (digital overførsel) bruges den indbyggede DAC i Airporten ikke... dermed ingen (ned) konvertering kun ren stream... sådan som jeg har forstået det ?
Any way... det forklare ikke at lyden svinger i styrke..

Bond Cool
Til top
bbond Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-Januar-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 408
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bbond Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2014 kl. 07:32
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Har du prøvet med et analogt kabel?
 
Ifølge denne tråd kan express have problemer med visse DAC.
 
Puu ha... nu bliver det "langhåret" - for mig hvis ovenstående er rigtigt/muligt - he, he...

Bond Cool
Til top
micker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 356
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér micker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2014 kl. 15:55
En airport express er en af de "musikafspillere" med allermest jitter (digital støj) ud af den optiske port. Mange kvalitets D/A convertere kan ikke låse på signalet. Hvad har du i den anden ende af dit digital kabel?
Normalt vil jeg ikke forbinde "kvali lyd" med en airport express, der findes andre airplay løsninger derude :)
Panasonic TH42PX70

Denon / B&W 800 bio

PS3
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2014 kl. 15:55
Har selv læst tråden.
 
Og det er langhåret.Confused
 
Jeg har både Express og ATV. Begge spiller fint med afspilning fra PC og digitalt til forstærker.
 
Har desværre ikke en løsning.
 
Måske er der nogle der er mere Apple kyndige.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu