recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Støj på højtalere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Støj på højtalere

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
nhj4 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 160
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nhj4 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2014 kl. 20:55
Oprindeligt skrevet af Jonesdk90 Jonesdk90 skrev:


Oprindeligt skrevet af nhj4 nhj4 skrev:

Oprindeligt skrevet af Jonesdk90 Jonesdk90 skrev:


Oprindeligt skrevet af nhj4 nhj4 skrev:

Oprindeligt skrevet af Jonesdk90 Jonesdk90 skrev:


Oprindeligt skrevet af nhj4 nhj4 skrev:

hej der!

vis du tager signalet fra det hovedtelefon stik der er på dit tv og til din forstærker skal du ikke skrue helt op på dit tv hovedtelefon udgang, gå højest 75% op, når du går over kan det være du overstyre signalet ind i forstærkeren, vis der stadigvæk er problemer så er det noget anet der er galt.


Min volume på tv'et (hovedtelefon udgang) er max skruet op på 10, så det er ikke problemet ihvertfald. 
hvor meget står så din volumen på din forstærker ???


Hmm, den er vel omkring halvt oppe, nok lidt under. Svært at forklare når der ikke er nogen indikator udover selve volumeknappen. 
sæt hovedtelefon udgangen til 50, så skal der ikke skrues så meget op på din forstærker, og stikket i forstærker skal kobles til en AUX indgang.


Umiddelbart så lader det faktisk til at det virkede! 
Nu vil jeg lige lytte mig frem over de næste par dage for at være helt sikker. Men du skal have stort tak! 
prøv senere at gå til 75%, det du nok har kunne høre er den grund støj forstærkeren har da du har haft volumen så højt oppe.
Intet er svært når man først har får det lært, og man lærer så længe man lever, uanset hvem man er ;-)

Sølv er godt, sølv er sundt, derfor lytter jeg til det døgnet rundt ;-)
Til top
Peter49 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-Juni-2008
Status: Offline
Point: 256
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter49 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2014 kl. 22:09
Så vidt jeg kan se er der kun analog RCA stereo input, altså ingen RCA stereo output.



Til top
Jonesdk90 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Januar-2012
Status: Offline
Point: 84
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonesdk90 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2014 kl. 07:10
Oprindeligt skrevet af Peter49 Peter49 skrev:

Så vidt jeg kan se er der kun analog RCA stereo input, altså ingen RCA stereo output.




Det ser rigtigt ud. Godt jeg ikke fik bestilt phonokabler så Smile
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2014 kl. 09:00
Der skal så bare anvendes en scart/phono konverter + phonokabel
Til top
javilha Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-April-2012
Sted: kbh
Status: Offline
Point: 454
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér javilha Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2014 kl. 13:43
Jeg bruger selv Phono out på mit Panasonic og er helt klart bedre end hovedtlf udgangen. Scart adapteren til Phono, som du er nødt til at bruge, er fuldt ud det samme og er lige så godt. Du vil helt afgjort være mere tilfreds.
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*
Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2014 kl. 22:12
Med et moderne så er det vel blot at købe ok dac til ca 350 og koble toslink til tv og phono til forstærker. Meget bedre lyd!
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu