recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - [RCA-stik] Hjælp! Har jeg dummet mig her!?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

[RCA-stik] Hjælp! Har jeg dummet mig her!?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Chaospling Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chaospling Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: [RCA-stik] Hjælp! Har jeg dummet mig her!?
    Sendt: 02-Oktober-2014 kl. 22:40
Jeg har været ude og købe brugte halvdyre RCA kabler for første gang, da jeg skal forbinde en DAC (NAD D1050) og en surround receiver (Denon X5200) med en stereoforstærker (Wyred4Sound STI-500).

Der er ikke meget ved RCA-stikkene på den DAC og kablerne kan stort set ikke sidde fast på dem (de skal skrues for at sidde fast).

Er det mig, der misforstået noget? Kablerne kan vel godt sidde fast, men jeg synes, at jeg kan rokke lidt på dem - modsat et par billige RCA-kabler, der kan sættes helt ind.

Ingen steder har jeg læst, ingen steder har jeg hørt, ingen har fortalt mig, at der er forskellige RCA-stik, som gør, at de muligvis ikke kan bruges.

Men jeg får måske fuldt udbytte af kablerne alligevel?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2014 kl. 22:50
Frem for at bruge et par dyre kabler der sidder, ringe, bruger du bare de billige der giver god forbindelse.

Hvilke kabler er det du har købt?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Chaospling Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chaospling Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2014 kl. 23:07
Jeg har købt 2 styk Tara Labs Axiom og 3 styk Vincent High end. Alle RCA selvfølgelig og alle har nogle ordentlige klodser af nogle stik. Og ja de er nu dyre for mig, men for mange andre er det vel stadig "de billige" kabler.
Til top
nhj4 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 160
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nhj4 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2014 kl. 23:56
nogle RCA stik skal spænes fast til hun stikket for en god forbindelse
Intet er svært når man først har får det lært, og man lærer så længe man lever, uanset hvem man er ;-)

Sølv er godt, sølv er sundt, derfor lytter jeg til det døgnet rundt ;-)
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2014 kl. 07:34
Til top
Chaospling Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chaospling Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2014 kl. 07:57
Ah ja, jeg er med på, at stikkene kan spændes - det kan de vist på alle dyrere RCA kabler, men man får følelsen, at stikket ikke er kommet langt nok ind, da stikket er så tykt. Så jeg er lidt usikker på, om "splitten" på stikket er kommet helt i bund.

Jeg har desværre ikke kunnet tjekke om forbindelsen var i orden, da jeg selvfølgelig har købt et USB-kabel med forkert USB-B stik, men når jeg får det rigtige, tjekker jeg hele systemet af.

Gode råd modtages stadig så vel som oplysninger om RCA, XLR og USB-kabler.
Til top
nhj4 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 160
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nhj4 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2014 kl. 08:10
Oprindeligt skrevet af Chaospling Chaospling skrev:

Ah ja, jeg er med på, at stikkene kan spændes - det kan de vist på alle dyrere RCA kabler,
Det er heller ikke alle dyre kabler der bruger det.
Intet er svært når man først har får det lært, og man lærer så længe man lever, uanset hvem man er ;-)

Sølv er godt, sølv er sundt, derfor lytter jeg til det døgnet rundt ;-)
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu