|
Tilgå Mobilt bredbånd udefra. |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 03-Oktober-2014 kl. 10:54 |
Hej.
Jeg overvejer at købe et Huawei E5172 modem til sommerhuset.
Dels til internet og dels til at koble til IHC el installationen. Tanken er at kunne styre lys og varme via internet samt en simpel alarm.
Har hørt at man ikke kan tilgå mobilt internet udefra pga teleselskaberne lukker for adgangen.
Er der nogle kloge hoveder herinde der ved mere?
|
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg tror ikke det er rigtigt de lukker for alt på det mobile net. Men det er muligt de lukker nogle porte, som mange internet udbydere også gør på almindelige bredbåndforbindelser, specielt er det pop3 (port 25) der lukkes for. Og det er røv hammerende irriterende, når man køre en smtp server.
|
|
![]() |
|
SosFarum ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-Juli-2007 Sted: Frederikssund Status: Offline Point: 1023 |
Du skal vel bare sætte det op med port forwarding som var det en kablet router.
|
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Jeg er totalt uvidende omkring dette.
Her er hvad der ifølge brugsanvisning kræves:
IP og Gateway-adresser Controlleren skal have en fast IP-adresse (her eksempelvis defaultadressen 192.168.1.3). For at opnå forbindelse til controlleren via internettet skal routerens IP-adresse udadtil ligeledes være fast (ovenfor som eksempel: IP-adressen 80.162.79.117). Alternativt kan man benytte dynamisk DNS, se mere på http:// www.dyndns.com. Gatewayadressen (her GW = 192.168.1.1) er routerens adresse indadtil. I afsnittet ”Opsætning af Administrator-programmet” kan du se, hvordan du tildeler controlleren en IP-adresse. |
|
![]() |
|
Prospect ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-December-2008 Sted: Ølstykke Status: Offline Point: 783 |
Du får nok svært ved at have en Fast IP adresse på mobilt bredbånd. Det må du høre udbyderen om du kan betale dig fra, der er nogle udbydere der tilbyder det.
Redigeret af Prospect - 03-Oktober-2014 kl. 13:01 |
|
![]() |
|
DapperGoat ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 25-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 11 |
Det er muligt og jeg har gjort noget lignende i vores kolonihave.
Jeg løste vores ved at etablere en vpn forbindelse mellem mobilbredbånd og min synology hjemme. Når jeg så skulle have fat i kolonihaven kunne jeg via mobil ringe op til samme vpn forbindelse og dermed tilgå enhederne på mobilbredbånd. Jeg havde dog en pc stående i kolonihaven som jo selv kunne ringe op til vpn.. Du har muligvis brug for en avanceret router der kan gøre det samme, eller en pc.. |
|
![]() |
|
Mange tak for input.
Der står at man alternativt kan bruge dynamisk DNS.
Hvad er dynamisk DNS?
|
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
Hvis du har en ordentlig udbyder, så kan du bede dem åbne for port 25. Dengang man besluttede sig for at lukke for port 25, faldt antallet af spam mail drastisk. Almindelige brugere har intet at bruge port 25 til. |
|
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|
![]() |
|
Hmm.
Man kan åbenbart ikke tilgå mobilt internet udefra pga NAT.
Jeg fatter ikke helt hvorfor.
Må nok opgive projektet.
Tak for input.
|
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
Hvis det er NAT, så kan du jo se din ip og prøve at pinge den. Hvis den kan pinges, så kan du slukke for dit modem og se om den bliver ved med at kunne pinges.
Det er nok den mest pædagiske test jeg lige kan komme op med. Hvis der ikke benyttes NAT, så kan du gøre brug af dynamisk dns. I så fald kan jeg anbefale duckdns.org |
|
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|
![]() |
|
Endnu en gang tak for input.
Jeg tror at det bliver for kompliceret for mig.
|
|
![]() |
|
svsommer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Oktober-2006 Status: Offline Point: 1151 |
hej jeg kæmper med den sammen opgave nå jeg ser min ip med myip for jeg en adresse og når jeg tjekker i min router så for jeg en anden. jeg vil meget gerne kunne tilgå min hjemme computer udefra hvordan gør jeg lige det? |
|
Mvh
Svsommer |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |