recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Alternativer til Timefor.tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Alternativer til Timefor.tv

 Besvar Besvar Side  <1 5657585960 65>
Forfatter
Besked
jnylen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-September-2015
Status: Offline
Point: 69
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jnylen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2017 kl. 15:53
Hej,
Jag har inte ändrat något i koden för XMLTV.se förutom för olika kanaler.

Skulle behöva mer info gällande var felet var för att kunna fixa det.
Har du några loggar sedan det slutade funka?
Owner of Honeybee.it (f.d. Epg.io)
Owner of XMLTV.se
Til top
kenp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 558
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2017 kl. 19:06
Har lige kontrolleret min brors installation, der er alle data tilbage :-/...
Til top
Delphi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 29-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 438
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Delphi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2017 kl. 01:27
Honeybee:

Jeg har på det sidste konstateret manglende episodenumre på de fleste danske kanaler: DR1, DR2, TV2, ...
Kedeligt, hvis man vil optage serier.

EDIT: Der er faktisk slet ingen <episode-num... tags i xmltv-filen.


Redigeret af Delphi - 16-Juli-2017 kl. 02:00
DVBViewer og DVBViewer Media Server.
Xepg og XgrabDMS download: a123.dk
Til top
jnylen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-September-2015
Status: Offline
Point: 69
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jnylen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2017 kl. 13:43
Hej Delphi,
Insåg nu att jag skapade en bugg gällande avsnittsnummer, landsnamn samt repris/ny tagging i och med en API uppdatering.

Kommer skicka upp en fix lite senare idag som fixar detta.

Sorry.
Owner of Honeybee.it (f.d. Epg.io)
Owner of XMLTV.se
Til top
jnylen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-September-2015
Status: Offline
Point: 69
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jnylen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2017 kl. 18:08
Jag har precis lagt alla användaren's XMLTV export på nytt i kön så avsnittsinfo kommer in.

Sorry igen.
Owner of Honeybee.it (f.d. Epg.io)
Owner of XMLTV.se
Til top
Delphi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 29-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 438
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Delphi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2017 kl. 20:41
Virker nu fint igen. Tak for god support.
DVBViewer og DVBViewer Media Server.
Xepg og XgrabDMS download: a123.dk
Til top
PhuPhyt Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 50
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PhuPhyt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2017 kl. 09:02
Findes der andre nulstillinger af Windows MCE end de allerede beskrevne i guiderne ? Mit problem fra Maj mnd er desværre tilbage og der indlæses igen ikke data.
Til top
pingok Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 30-December-2012
Sted: Odense N
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pingok Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2017 kl. 15:41
Hej,
Er der nogen i dette forum som kan hjælpe mig med et problem jeg har med mit Windows Media Center 8.1. Det drejer sig om de nye kanaler fra Yousee, TV3 Sport og TV3 MAX. Hvordan henter jeg disse kanaler ind i mit Media Center uden at slette eller ændre de kanaler som er læst ind i Media Center? Jeg henter XMLTV fra Honeybee.it med Nrossens program. Endvidere bruger jeg My Channel Logos XL for at opfriske brugerfladen.
Jeg ville blive meget ked af, at skulle starte helt forfra. Det tager nemlig lang tid.Wink
Til top
RMortensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 14-November-2009
Status: Offline
Point: 132
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RMortensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2018 kl. 14:59
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Nem opsætning af XMLTV.se på Windows for MediaPortal

Som de fleste sikkert har læst, så vil "http://combined.xmltv.se/denmark.xml" på sigt holde op med at virke og blive en betalingsløsning. Det er fordi det kræver meget båndbredde at vedligeholde de mange downloads.

Dem som ønsker den nemme løsning kan med fordel støtte projektet og give en skilling for betalingsløsningen.

Man kan også bruge 5 minutter på at finde ud af hvordan man benytter deres statiske filer. Wink

Jeg har lavet et script og en hurtig guide til hvordan man kommer i gang på Windows. Så slipper man for 50% af opsætningen, som kan være langhåret hvis man ikke er vant til den slags.
Der tages udgangspunkt i Media Portal, men det er ikke meget anderledes for dem som benytter andet tv software.

  1. Hent denne zip med script og tilhørende filer: http://www.dataklubben.dk/images/files/Grab_xmltv_script.zip

  2. Gå ind i mappen med det nyeste versionnummer og hent den til Windows, som hedder noget med "xmltv-x.x.x-win32.zip"

  3. Udpak begge zip filer til en "xmltv" mappe på eksempelvis skrivebordet.

  4. Flyt herefter mappen ind i "Programmer (x86)" på c-drevet.
    Hvis det er en 32-bit Windows, så vil mappen kun hedde "Programmer" på engelsk "Program Files"
    Der kræves administrative rettigheder.

  5. Kør scriptet: Grab_xmltv.cmd
    Som vil oprette de nødvendige filer, hvis de ikke eksisterer på systemet.

  6. Når xmltv programmet spørger efter en URL, så indtast den for danske kanaler på xmltv.se:
    http://xmltv.xmltv.se/channels-Denmark.xml.gz

  7. Xmltv programmet spørger nu efter en sti til cache filer og her kan man trykke "enter" for at vælge en standard sti under brugeren. Man kan også lægge den i stien hvor MediaPortals data ligger:
    C:\ProgramData\Team MediaPortal\MediaPortal TV Server\xmltv\Cache

  8. Nu vil Xmltv programmet hente de tilgængelige kanaler og spørge om man ønsker at hente data for dem. Man kan vælge "yes" til den man ønsker eller bare tage dem alle ved at skrive "all"
    Det er en fordel at begrænse sig, da alle kanaler tager lang tid at hente. Man kan altid ændre sit valg efterfølgende, som beskrevet i bunden af denne guide.

  9. Nu vil programmet hente kanalinfo for de næste 14 dage og gemme dem i tvguide.xml på stien:
    C:\ProgramData\Team MediaPortal\MediaPortal TV Server\xmltv

  10. Næste gang man kører scriptet vil det automatisk hente en ny tvguide.xml for de valgte kanaler.

Ekstra:

Hvis man skal ændre kanalvalget, så åbner man filen "tv_grab_se_tvzon.conf" som ligger samme sted som tvguide.xml. I filen retter man "channel!" til "channel=" ud for den kanal som skal hentes.

MediaPortals standard sti kan nemt rettes i "Grab_xmltv.cmd" til at placere filerne et andet sted. Det skal dog stadig være et sted som der er skrive-adgang til.

Det kan anbefales at oprette en daglig opgave i "Opgavestyring" på Windows. På den måde henter den en ny fil hver dag. Husk at sætte den til at køre missede opgaver, på den måde vil den altid køre selvom computeren har været slukket på tidspunktet.


Jeg har nu i en hel del år brugt ovenstående script fra Cyberguyen uden problemer, har fungeret super godt. Tak for det Smile Men, for et par dage siden holdt det op med og fungere på min Win7 PC Dead Når jeg eksekvere Grab_xmltv.cmd filen så får jeg fejl beskeden "The program can't start because LIBEAY32_.dll is missing from your computer. try reinstalling the program to fix the problem." Jeg kan google mig til løsninger når en "LIBEAY32.dll" fil, altså unden underscore mangler... men kan ikke finde et fiks der virker. Det er holdt op med at virke på to forskellige Win7 PC'ere, så måske en windows update har forårsaget problemet.

Nogen gode inputs?

Still learning ...
Til top
747 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 27-April-2012
Status: Offline
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 747 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2018 kl. 00:04
Det er også holdt op med at virke på en Win10 PC her :(
Jeg kan ikke nå at læse fejlmeddelsen, fordi at cmd vinduet forsvinder for hurtigt...


Redigeret af 747 - 17-Juni-2018 kl. 00:33
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1067
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pfugl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2018 kl. 09:55
Oprindeligt skrevet af 747 747 skrev:

Det er også holdt op med at virke på en Win10 PC her :(
Jeg kan ikke nå at læse fejlmeddelsen, fordi at cmd vinduet forsvinder for hurtigt...
Jeg havde også problemet, og fik det løst ved at hente den sidste udgave af programmet. (Pkt 2 i ovenstående vejledning).
Samtidig rettede jeg første linie i configurationsfilen fra http://... til https://.
ps. Hvis du åbner et kommando vindue og kører programmet herfra, kan du se evt fejlmeddelser.


Redigeret af pfugl - 17-Juni-2018 kl. 10:03
/Peter
Til top
RMortensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 14-November-2009
Status: Offline
Point: 132
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RMortensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2018 kl. 11:10
Oprindeligt skrevet af pfugl pfugl skrev:

Jeg havde også problemet, og fik det løst ved at hente den sidste udgave af programmet. (Pkt 2 i ovenstående vejledning).
Samtidig rettede jeg første linie i configurationsfilen fra http://... til https://.
ps. Hvis du åbner et kommando vindue og kører programmet herfra, kan du se evt fejlmeddelser.
 
Det fiksede også mit problem, kanon! Tak for hjælpen Clap
Still learning ...
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 5657585960 65>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu