recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Alternativer til Timefor.tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Alternativer til Timefor.tv

 Besvar Besvar Side  <1 1112131415 65>
Forfatter
Besked
espersen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér espersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2015 kl. 11:20
evt. forhøre igen hos http://apps.microsoft.com/windows/da-dk/app/dansk-tv-guide/160eb698-68f8-4c7d-a9ab-c51b13de28a8
han kan da lave en oversigt og har adgang til data ?
;o)
Til top
Moerkbak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 10-Februar-2010
Sted: Nordjylland
Status: Offline
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Moerkbak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2015 kl. 12:50
det giver ikke rigtigt mening, for DVBLogic har bekendtgjort at denne feature kva timefor.tvs udmelding stopper.

http://forum.dvblogic.com/viewtopic.php?f=101&t=29005
Til top
Thomas H Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 343
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas H Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2015 kl. 17:57
Jeg synes godt nok det er noget snot det her. Mit Timefor.tv abonnement er udløbet, og jeg har ikke lyst til at kaste 99 kroner efter et abonnement - hvis det overhovedet kan lade sig gøre.

Løsningen med Webgrab+Plus er højest sandsynlig super, men jeg kan simpelthen ikke gennemskue hvordan jeg kan få det til at virke. Jeg sidder på en Mac og skal bruge det til mit EyeTV?

Der findes den service som hedder XMLTV.se, hvor mange danske kanaler er tilgængelige, men der kan jeg heller ikke gennemskue hvordan man får dem ind i mit EyeTV.

Jeg har en Qnap NAS som evt. kunne bruges, den står og kører 24/7, men mine kompetencer i linux må siges at være ret rustne, så tør ikke rigtigt binde an på at rode direkte i den via SSH.

Er der en venlig sjæl eller to, som kan give en ret frustreret gut et godt råd eller et par gode hints på vejen?

*suk*


Redigeret af Thomas H - 12-Marts-2015 kl. 18:08
Med Venlig Hilsen
Thomas H.
LG 55LB650V - Samsung BD-F6500 - Marantz NR1608 - Dali Concept serie
Til top
rasmuzzen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 913
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasmuzzen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2015 kl. 21:55
Det er selvfølgeligt dit valg Thomas H, jeg sætter lige mit svar ind fra anden tråd. 99 kr. for 9 måneder..... Jeg tror det virker lidt endnu.

Fra anden tråd:
Min har fejlet i en uge med importen, jeg fornyede den i går d. 27-2-2015, vil gerne give de "mange" penge for de få måneder. Det kan du da også gøre, vil jeg tro. Jeg fornyede den via. denne adresse: http://dk.timefor.tv/pro/koeb
Der står godt nok i toppen at de lukker, men der er betaling midt på, og den gik igennem. Jeg var logget ind pga. cookies hver gang jeg gik på siden, så log ind først og brug linket bag efter. Jeg brugte PayPal

MVH
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
Til top
Thomas H Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 343
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas H Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2015 kl. 08:12
Hej Rasmuzzen

Jeg fulgte dit råd og købte et abonnement så nu spiller det igen. :)

Problemet bliver dog bare flyttet til slutningen af året hvor deres service stopper, men man kunne håbe på, at der til den tid er en nemmere løsning. :)
Med Venlig Hilsen
Thomas H.
LG 55LB650V - Samsung BD-F6500 - Marantz NR1608 - Dali Concept serie
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2015 kl. 08:29
Oprindeligt skrevet af Thomas H Thomas H skrev:

 Løsningen med Webgrab+Plus er højest sandsynlig super, men jeg kan simpelthen ikke gennemskue hvordan jeg kan få det til at virke. Jeg sidder på en Mac og skal bruge det til mit EyeTV?

Som jeg vist har nævnt et par gange så findes der her : http://forum.team-mediaportal.com/threads/danish-dr-dk-epg-ripper.29428/page-19 et lille program som trækker info ud via DR. Filen der dannes kan fint importeres i EyeTV. Jeg har brugt det i flere år.

I automator er der lavet en Calendar Alarm som kører dagligt. Koden er :

on run {input, parameters}

try

do shell script "cd ~/Documents/EPG/WebReader0.99.6/release/; java -jar webReader.jar --TimeZone +0100; open -a EyeTV.app " & "~/Documents/EPG/WebReader0.99.6/release/tvguide.xml"

quit

end try

return input

end run



Redigeret af kim.t - 13-Marts-2015 kl. 08:32
Til top
Thomas H Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 343
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas H Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2015 kl. 09:16
Det script prøvede jeg også i går, men den henter en Tom kanalliste. De link den har registreret til DR tror jeg ikke eksisterer længere.
Med Venlig Hilsen
Thomas H.
LG 55LB650V - Samsung BD-F6500 - Marantz NR1608 - Dali Concept serie
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2015 kl. 09:38
Første gang java programmet kører får du en popup hvor du skal vælge de kanaler du ønsker.
PS . dvs du skal startet det op manuelt. Altså dobbelt klik på webreader.jar. Så vises en popup, og der dannes en channels-tv.xml fil med de kanaler du ønsker at få EPG data for. Hvis man efterfølgene ønsker at tilføje nye, så sletter man bare denne fil og kører webRaeder.jar manuelt igen.


PPS ifm skift af sommertid/vintertid er jeg inde og tømme EPG'en i EyeTV, og ændrer i scriptet på parameter TimeZone


Redigeret af kim.t - 13-Marts-2015 kl. 09:59
Til top
alyz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 683
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér alyz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2015 kl. 11:44
Jeg har Tom tv guide siden i går morges, er det fordi mit abonnement et udløbet? Har ikke modtaget nogen mail fra timefortv omkring fornyelse. Vil gerne betale 99 for resten af året.
Gamer: CoreI7 8750, 16GB, GTX1070 6GB, 512GB SSD.
MP: I3 2,9 GhZ, 4GB, 3 TB, 64 SSD
TV: 48PFS8109:
Anlæg: Denon /DALI
Til top
rasmuzzen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 913
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasmuzzen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2015 kl. 13:03
http://dk.timefor.tv/pro/koeb
Den virker- De har bare fjernet alle muligheder, men prøv den.
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
Til top
stavn Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 38
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stavn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2015 kl. 13:35
Jeg har også en tom guide i DVBLogic. Jeg kan godt hente manuelt fra TimeForTV en xml fil ned, har da også betalt for rested af 2015. Det virker bare som om DVBLogic har et problem.

Til top
alyz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 683
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér alyz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2015 kl. 06:52
Har stadig Tom guide.Nogen forslag
Gamer: CoreI7 8750, 16GB, GTX1070 6GB, 512GB SSD.
MP: I3 2,9 GhZ, 4GB, 3 TB, 64 SSD
TV: 48PFS8109:
Anlæg: Denon /DALI
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 1112131415 65>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu