recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Alternativer til Timefor.tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Alternativer til Timefor.tv

 Besvar Besvar Side  <1 1314151617 65>
Forfatter
Besked
Mads Sørensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-August-2011
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 460
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mads Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2015 kl. 22:33
Det er muligt at man også kan på synology... Det må jeg kigge lidt på når jeg får en ledig stund, men er der en måde at automatisere det, så man ikke skal sidde og importere filerne manuelt?
Til top
KL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2015 kl. 11:26
Opsætningen som jeg viste opdaterer selv hver 12 time.

/KL
Til top
kenp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 558
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2015 kl. 12:17
Mon Nrosen har set denne tråd.
Til top
KL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2015 kl. 14:11
Er kommet et skridt videre med xmltv filen fra xmltv.se
Har lagt en xmltv.dtd som jeg fandt andetsteds ned i den mappe hvor denmark.xml ligger. Så kan nrossens program godt konvertere den til mxf_output.xml, men det tager lang tid da det ser ud som om at den løber filen igennem adskillige gange. Dog starter importen til MC ikke men det kan klares ved at køre loadxmf manuelt.

Så nu kan jeg da få serie nummer info med i oversigten hvor den plejer at være :-)


/KL
Til top
kenp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 558
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2015 kl. 15:17
Hvor ligger den standard Denmark.xml? For jeg satte adressen direkte ind i nrossens program... Så det er hvor den er indstalleret?
Til top
KL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2015 kl. 16:04
Den ligger her: http://combined.xmltv.se/

Men du får ikke nrossens program til at gøre noget ved den direkte.

Men henter du denmark.xml hjem til en lokal mappe hvor der også ligger en xmltv.dtd (Der er en i denne zipfil
her kan den læses og importeres med nrossens program.

/KL
Til top
kenp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 558
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2015 kl. 16:29
Ahg jeg tænkte nemlig anderledes, at hente "Danmark.xml" bare på nettet, også få xmltv.dtd et sted på computeren, så de bare vidste hvor hinanden var.
Til top
KL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2015 kl. 16:38
Du kan lave det nødvendige i en .bat fil. Lav en mappe f.eks. c:\xmltv og læg xmltv.dtd og wget.exe i den.

lav så en hent-xmltv.bat:

cd c:\xmltv
del denmark.xml
wget http://combined.xmltv.se/denmark.xml

Og sæt den til at køre med Windows opgavestyring 10 minutter før nrossens program.

i nrossens program sætter du stien til c:\xmltv\denmark.xml klikker hent data og fravælger de kanaler du ikke vil have.

/KL


Redigeret af KL - 03-April-2015 kl. 16:43
Til top
t33j4y Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-November-2008
Sted: Aalborg,Denmark
Status: Offline
Point: 425
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér t33j4y Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2015 kl. 18:36
Oprindeligt skrevet af KL KL skrev:

Kigger på BigScreenEpg's loader lige nu. Den kan godt importere xmltv filen men ser desværre ud til ikke at kunne tweake resultatet således at der kommer serie episode info på skærmen selv om den står i xmltv filen :-(



/KL

Har du prøvet at skrive til BSE support? Jeg har selv BSE og har haft held til at få dem i tale. Måske de kan komme med lidt forslag.
Til top
kenp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 558
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2015 kl. 19:12
Har fået den til at virke med MCImportXMLTV, satte min server til at køre batfilen (så den kun skal hentes 1 gang) også mine computere er sat op til at køre MCImportXMLTV, hvor den så lige henter via lokal UNC sti.

Kan dog se at der er nogle kanaler som ikke kommer via denmark.xml, men nu er det ikke dem jeg optager mest af.. (er tvunget til ekstern EPG, da yousee ikke virker med inband, når jeg bruger HDHR)

Til top
KL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2015 kl. 21:14
Jeg er også kommet i mål med nrossens program :-)

Har set at der bla. mangler nogle BBC programmer men dem tager jeg så via yousee inband epg.



/KL
Til top
kenp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 558
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2015 kl. 21:22
Hvilken tuner har du i? Da ikke hd-homerun så? Da da man ikke kan bruge inband via yousee så... Men der var da de 3 BBC programmer, du skal bare være opmærksom på at i Denmark.xml er

BBC E = bbc brit
BBC K = bbc Earth

(Står oplyst på xmltv.se)

Men skal lige igang på de 2 andre maskiner også, og have nulstillet mce mv, for at slippe for andet bøvl :D
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 1314151617 65>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu