recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Alternativer til Timefor.tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Alternativer til Timefor.tv

 Besvar Besvar Side  <1 1415161718 65>
Forfatter
Besked
KL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2015 kl. 21:31
Tak. Den havde jeg overset :-)
Har 3 stk. FireDTV.

/KL
Til top
kenp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 558
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2015 kl. 23:39
Ja så har du ikke problemer med inband, som jeg har, men jeg mangler tv-guide til alle de tyske (gider ikke også trække den "pakke" ned.
Til top
kenp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 558
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2015 kl. 13:42
Ville lige lave en lille "write up" til at få xmltv.se til at virke med nrossens program :)

Du skal bruge lidt forskelligt.

Du skal finde xmltv.dtd ( kan hentes her, højreklik og vælg "gem som" http://xmltv.cvs.sourceforge.net/viewvc/xmltv/xmltv/xmltv.dtd )

Den skal gemmes på denne sti (obs programdata er en skjult mappe) C:\ProgramData\NRSoft\MCImportXMLTV

Til at hente selve denmark.xml ned (du kan ikke køre den direkte i nrossens program) kan bruges "wget" jeg hentede denne pakke http://downloads.sourceforge.net/gnuwin32/wget-1.11.4-1-setup.exe Den skal indstalleres.

Nu skal du så beslutte hvor det hele skal ligge.. bagefter hos mig ligger det på en server som henter den dagligt. Men her bruges C:\Xmltv

Du skal lave mappen C:\xmltv\

I denne mappe skal du placere Wget.exe (som du lige indstallerede)jeg tog også de dll filer med som lå i samme under mappe formentlig installerede her på din computer)

Så laver du en batfil:
cd c:\xmltv
del denmark.xml
wget http://combined.xmltv.se/denmark.xml

Denne skal du gemme i c:\xmltv

Så køre du denne fil 1 gang (inden du kan sætte den automatisk til at hente via "planlæg opgaver") da den tager lidt tid at hente, så 10 minutter før du har den daglige opdatering af EPG er passende tidspunkt at hente den på. (hvis det er på en server kan den jo hente om natten, selv om din computer først henter den kl. 17.00 fra din server).

Nu kan du så sætte adressen:
c:\xmltv\denmark.xml ind i stien hvor MCImportXMLTV skal se efter filen.

Så er det blot at hakke af hvilke kanaler du vil have importeret.

Man skal følge med på xmltv.se når der kommer nye kanaler.. og hvis nogle hedder noget andet end man tror.

Håber det er forståligt :)
Til top
kenp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 558
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2015 kl. 16:47
lige en OBS, man skal også have xmltv.dtd placeret samme sted, som denmark.xml ligger..
Til top
Mads Sørensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-August-2011
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 460
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mads Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2015 kl. 14:04
Oprindeligt skrevet af KL KL skrev:

Kender ikke dvblogic til synology, men til Windows kan man tilføje en xmltv source


/KL
Det kan man også på Synology

Men skal jeg ikke til at downloade filer osv. for at få EPG info?

Sorry for noob spørgsmål, men jeg har ikke brugt DVBLink ret lang tid... Så jeg vil bare gerne have en EPG-løsning der ikke kræver (den store) vedligeholdelse når først det er sat op...
Til top
Mads Sørensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-August-2011
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 460
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mads Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2015 kl. 14:47
Nå nu fik jeg tilføjet xmltv source som KL viser... Men jeg mangler EPG til en del kanaler via xmltv:

24 Nordjyske
7'eren
ARD
BN Music
BR
Kanal Nord
MDR
NDR
Pro7
RTL
Sat 1
SWR-RP
TV2 Norge HD
TV2 N Salto HD
WDR

Mangler i andre også disse kanaler?
Til top
kenp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 558
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2015 kl. 16:46
Har ikke alle dem.. har haft 7´eren.. m en ja de mangler fra xmltv.se

TV2 Norge mon du mener NRK2? for den er der.

ARD kommer i morgen (som Der Erste)
Til top
Mads Sørensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-August-2011
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 460
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mads Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2015 kl. 18:23
Oprindeligt skrevet af kenp kenp skrev:

Har ikke alle dem.. har haft 7´eren.. m en ja de mangler fra xmltv.se

TV2 Norge mon du mener NRK2? for den er der.

ARD kommer i morgen (som Der Erste)
NRK2 og TV2 Norge er ikke samme kanal desværre, vi har følgende kanalmønster i vores antenneforening:

Til top
Mads Sørensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-August-2011
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 460
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mads Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2015 kl. 18:41
Et hurtigt spørgsmål (lidt offtopic) jeg får ingen billeder i tvguiden (DVBLink) på mine enheder... Hvordan kan jeg få dem vist?
Til top
zumosol Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zumosol Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2015 kl. 19:10
Oprindeligt skrevet af dumb dumb skrev:

Oprindeligt skrevet af zumosol zumosol skrev:

nogen der har anmodet om en testkonto?


Ja, det har jeg, men det ville de ikke give mig da jeg sagde at formålet var at teste mulighederne for at lave en XMLTV service.

/Thomas

hmm ja, man må jo så håbe at de får testet om de har muligheder for at lave en xmltv service... evt. ku' de jo spørge timefor.tv..om hvordan man gør.. hmmm
Til top
zumosol Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zumosol Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2015 kl. 19:12
[/QUOTE] 
Grunden til at den står og "snurrer" er at den er ved at indlæse de 37 mb XML i din browser og oversætte den. Det du skal er at højreklikke og downloade. Den skal så ind i det rigtige program, f.eks. XEPG. Ved bare ikke om XML filen virker med XEPG

[/QUOTE]

i dag snurrer den så ikke.. umiddelbart ser det ikke ud til at det fungerer med XEPG..

alternativt kan man jo købe et tv blad og så bare taste det hele ind manuelt, ik'? Confused
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2015 kl. 19:28
Oprindeligt skrevet af zumosol zumosol skrev:

alternativt kan man jo købe et tv blad og så bare taste det hele ind manuelt, ik'? Confused
Så skal det helst være Billed Bladet, der er der MEGET beskrivelse. Jeg vil gerne abonnereWink, hvornår er du klar?
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 1415161718 65>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu