recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Alternativer til Timefor.tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Alternativer til Timefor.tv

 Besvar Besvar Side  <1 678910 65>
Forfatter
Besked
jec Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-September-2011
Status: Offline
Point: 362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jec Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2014 kl. 14:59
Oprindeligt skrevet af guldhammer guldhammer skrev:

Oprindeligt skrevet af Hanzoy Hanzoy skrev:

Du skal indtaste det som står ud for din personlige token inde på http://dk.timefor.tv/dvblogic


Det eneste jeg kan finde er det her http://dk.timefor.tv/xmltv
men det kan være fordi jeg ikke har en betalt bruger, da jeg lige ville prøve det først.

Ja, for at bruge det skal du oprette en profil og så betale for XMLTV,
Men Timefor.tv har en gratis test feed, så man kan forsøge sig:

Heraf token: c81e728d9d4c2f636f067f89cc14862c

Jens

Til top
Nichof Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 73
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nichof Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2015 kl. 13:55
Ifølge Timefor.tvs hjemmeside stopper de med at levere XMLTV data fra nytår. Jeg kan dog stadig hente derfra, men mon ikke det er en stakket frist?

Nogen der ved noget?

Mvh.
Niels
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pilehave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2015 kl. 14:11
Det kan jeg ikke lige se beskrevet nogen steder, men på siden http://dk.timefor.tv/xmltv står der dette:

Vi er kede af at annoncere, at TimeFor.TV lukker vores XMLTV service.

Servicen lukker med udgangen af December 2015.

Du kan fortsætte med at bruge servicen indtil udgangen af December 2015.
Du kan fortsætte med at bruge servicen indtil udgangen af December 2015.

Til top
mylle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2004
Sted: Hjallerup, DK
Status: Offline
Point: 1299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mylle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2015 kl. 14:27
Æv. Hvad søren gør vi så :(
Til top
Nichof Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 73
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nichof Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2015 kl. 15:05
Pu-ha, jeg havde lige overset 2015. Nå, det giver da et år til at finde på en alternativ løsning.

Mvh.
Niels
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2015 kl. 17:01
Er der nogen der ved hvordan timefor.tv får deres data. Køber de dem, grapper de dem eller får de dem gratis fra TV selskaberne?
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
digitalt.tv Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-November-2005
Status: Offline
Point: 717
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér digitalt.tv Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2015 kl. 20:21
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Er der nogen der ved hvordan timefor.tv får deres data. Køber de dem, grapper de dem eller får de dem gratis fra TV selskaberne?
Tror de får dem via deres ejer Gracenote http://www.gracenote.com/epg-systems
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2015 kl. 22:42
Og så er spørgsmålet til en Million: Hvor får de deres data fra
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2015 kl. 06:58
Til info slog brugeren krasno dette op på Dvbviewer.tv:

hope it's the right place to post ..and for information only... Timefor.tv are going to stop their xmltv service on December 31st 2015.

I wrote them and asked why, and their answer: ( google translated )

 

The reason for the closure is to be found in that business in our subscription services is simply too small for us to continue in operation.
TimeFor.TV was acquired by American Gracenote in November 2013 and since then our focus has simply been directed to other business areas.
 
Since we ourselves are not satisfied with the product and service we can offer, so it decided to close instead.

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
t33j4y Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-November-2008
Sted: Aalborg,Denmark
Status: Offline
Point: 425
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér t33j4y Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2015 kl. 17:25
Arhmenforhelvededaogså.

Noget må jo gøres. Kunne man mon forestille sig denne service drevet på entusiastplan, med samme eller marginalt dyrere abonnementspris for XML feedet? 

Er der nogen der har begreb om hvad omkostningerne i at indhente EPG (evt. abo pris) ved leverandørerne er?


Til top
Thomas H Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 343
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas H Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2015 kl. 19:53
Hmm, det er egentlig noget snot. Jeg har tilfældigvis lige siddet og brugt tid på at undersøge det idag, hvor jeg bl.a. oprettede et abonnement hos Gracenote. Der var mange af mine kanaler som ikke fantes ved Gracenote, så timefor.tv er et langt bedre alternativ.. Jeg synes det er et problem, og ved ærligtalt ikke hvad jeg skal gøre hvis/når timefor.tv lukker deres XMLTV service.

Jeg tænkte på, om det måske kunne lade sig gøre at have f.eks. en Raspberry Pi med en USB tuner som står og scanner ens kanaler en eller 2 gange i døgnet og omdanner EPG dataene til en XML fil?
Med Venlig Hilsen
Thomas H.
LG 55LB650V - Samsung BD-F6500 - Marantz NR1608 - Dali Concept serie
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2015 kl. 20:50
Er det kun xmltv filen de dropper eller lukker de helt. Alternativet kunne måske være en scraper baseret på timefor.tv's web guide. Altså hente data der og så omdanne det til en xmltv fil der kan deles :-)
 
Mvh BS
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 678910 65>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu