recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Alternativer til Timefor.tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Alternativer til Timefor.tv

 Besvar Besvar Side  <1 7891011 65>
Forfatter
Besked
t33j4y Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-November-2008
Sted: Aalborg,Denmark
Status: Offline
Point: 425
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér t33j4y Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2015 kl. 21:43
De dropper såvidt jeg kan se "kun" at videreføre XMLTV servicen. Eftersom udløbsdatoen er December 2015, virker det ikke som om selve Timefor.tv har planer om at lukke.
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2015 kl. 00:18
Oprindeligt skrevet af Bschmidt Bschmidt skrev:

Er det kun xmltv filen de dropper eller lukker de helt. Alternativet kunne måske være en scraper baseret på timefor.tv's web guide. Altså hente data der og så omdanne det til en xmltv fil der kan deles :-)
 
Mvh BS
Er fremtiden ikke en scraper til http://tvtid.tv2.dk/tv-guiden samt http://www.dr.dk/tv/oversigt
Har ikke selv nogen som helst forstand på hvordan det skal gøres, men alt hvad vi ønsker ligger jo der. Se bare et eksempel:
Strictly BallRoom
 

Australsk kultfilm fra 1992.

Danseren Scott kunne vinde enhver vigtig dansekonkurrence uden besvær, hvis han blot undlod at introducere nye trin. Hans ambitiøse mor vil have ham til at glemme sine flyvske ideer, men begynderen Fran er blevet grebet af Scotts originale dansestil, og da hans partner skrider i vrede, står hun klar i kulissen. Sammen med en begynder udfordrer Scott det bundkonservative danseforbund. Denne hippe dansefilm blev flot modtaget af publikum og kritikere, der alle faldt for dens livsduelige charme og insisteren på, at det forkerte undertiden kan være det eneste rigtige.
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2015 kl. 00:26
På den  anden side set, så må man jo leve med den EPG man får fra leverandøren, som desværre ofte er noget ala  "Hutlihut show. gameshow fra 2014"
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Legemed Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-December-2014
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Legemed Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2015 kl. 06:44

Hej fortvivl ikke 

Har fuld denne tråd , er i dag en "glad" bruger af Timefor.tv , men må som i andre også begynde af finde en anden vej at få mit EPG data til mine 6 MCE maskiner + PLEX servere.

Er i gang med at teste: EPG Collector  http://sourceforge.net/projects/epgcollector  som henter data via YouSee data streme (gennem HDHomeRun), når XMLTV filen er hentet (tager ca. 60 min), bruger jeg nrossen  http://mcefun.nrossen.dk   til at får data ind i MCE og mappe kanaler med EPG data.

Dette er noget i bør prøve, se ud til at virke fint, laver måske noget dokumentation til hvordan setup kan laver , når jeg har teste lidt mere Wink

 

Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2015 kl. 07:39
Hverken DR, TV2 eller Stofa for mit vedkommende leverer EPG data der når Timefor.tv's til sokkeholderne. Se evt tråden om ringe Stofa EPG.
Denne EPG får jeg leveret via DVB-C signalet og mit mediacenter kan nuppe den direkte. Jeg har ikke behov for ekstra programmer til den del. Kvaliteten af dataene er bare horribel og fyldt med fejl, dårlig og mangelfuld beskrivelse.
Derfor mit ønske om at kunne benytte Timefor.tv's data, der er mere præcise og af meget højere kvalitet.
 
Hvis Eks. Yousee eller andre udbydere sender data af en bedre kvalitet kunne man evt collecte disse og dele til andre værdigt trængene.
 
Mvh BS
Til top
RMortensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 14-November-2009
Status: Offline
Point: 132
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RMortensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2015 kl. 10:48
Hejsa. har også været glad bruger af timefortv - og synes godt om kvaliteten af deres EPG data.

Fx så er der gode lange beskrivelser, billeder for mange af programmerne, episode nr information, m.m.

Bruger selv Boxer og ved faktisk ikke om deres EPG kvalitet er bedre i dag. Men har tænkt mig at tjekke op på det. EPG Collector ville i så fald være vejen frem!

Er der nogen der har prøvet EPGs.com ? Se http://dk.timefor.tv/produkter/epg ? Man kunne jo evt gå sammen om at købe data direkte fra deres source!?

Jeg har selv lidt erfaring med IE Web automation. Altså, software som bruger en browser til at tilgå og bruge web services på diverse hjemmesider. Ved ikke lige om det er den måde folk normalt får fat i EPG data fra hjemmesider. Anyway: Jeg har kigget lidt på timefortv's web sider. Og det burde være muligt at skrive noget kode som kan "trevle" deres hjemmeside igennem og hente info ned til en XMLTV fil. Problemet med den slags er blot at det kun virker så længe timefortv ikke laver om i deres præsentation af data. Altså, deres web sider. Så det er ikke en sådan super holdbar løsning.

Det bedste er at få fat i data på den "rigtige" måde - EPGs.com ?

Still learning ...
Til top
Thomas H Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 343
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas H Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2015 kl. 11:03
Det der bare undre mig er, at EPGs.com er Gracenote. Jeg har lige haft købt adgang til Gracenote igennem min Eyetv App på min Mac. Der var så mange af de programmer som jeg ser, der ikke var tilgængelig ved Gracenote, men som ligger i timefor.tv. De må hente EPG data andre steder fra end ved Gracenote tænker jeg..
Med Venlig Hilsen
Thomas H.
LG 55LB650V - Samsung BD-F6500 - Marantz NR1608 - Dali Concept serie
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2015 kl. 11:44
Jeg har også spurgt ind til om de kan levere data på en anden måde eller et form for API til hjemmesiden så man selv lan "brygge" XMLTV filen. Det har jeg endnu ikke fået svar på.
 
Mvh BS
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pilehave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2015 kl. 12:31
WebGrab+ kommer med scraper til timefor.tv. Det har jeg brugt et par år...
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2015 kl. 12:33
SÅ snakker vi Pilehave. Hvorfor kommer det først frem nu? :-D
 
Mvh BS
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér confused Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2015 kl. 12:49
Oprindeligt skrevet af Bschmidt Bschmidt skrev:

SÅ snakker vi Pilehave. Hvorfor kommer det først frem nu? :-D
 
Mvh BS

Sikkert fordi vi er ude i en gråzone her... men jeg bruger den også ;-)
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2015 kl. 13:00
Ja det er rigtigt. Men set i lyset af at vi sidder med flere brugere der er villige til at betale for servicen og de alligevel lukker gør vel at de selv "er ude om det"
 
Mvh BS
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 7891011 65>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu