recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Bærbare medie afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hardware Media player - hvad skal man vælge?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hardware Media player - hvad skal man vælge?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
tosa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 887
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tosa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hardware Media player - hvad skal man vælge?
    Sendt: 14-Oktober-2014 kl. 15:47
Hej,

Jeg er ved at ændre mit setup derhjemme. 
Lige nu har jeg min PC sluttet til TV'et, og bruger derved min computer som HTPC, og afspiller alle medier gennem den.

I mit nye setup vil computeren være noget længere fra TV'et, og jeg ser nu på mulighed for at have en NAS og en medieafspiller.

Her kommer så problemet. Der er jo et utal af medieafspillere på markedet, og jeg er lidt usikker på hvilke jeg skal gå efter.
Som nævnt regner med at få en NAS, hvor det meste skal afspilles fra, så medieafspilleren skal helst kunne afspille via wifi. Derudover skal den kunne afspille alle mulige forskellige formater.

Jeg har set lidt på: WD Live TV, Popcorn Hour, Mede8er og Dune produkter.

3D er ikke et krav, men ville ikke have noget imod at kunne afspille det også. Jeg læste et sted, at 3D over wifi kan give problemer - i så fald kunne man muligvis bruge en ekstern (eller intern) HDD, eller muligvis en USB nøgle.

Kan nogen herinde sige mig, hvilken afspiller jeg skal gå efter, som vil kunne håndtere mine krav? 
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 1639
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2014 kl. 16:28
kan klart anbefale Dune. har en gammel 301 og 101 og der kommer stadig opdateringer til dem, tror ikke jeg har oplevet andre producenter som opdaterer deres produkter så lang tid.
Til top
kc1234 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kc1234 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2014 kl. 16:30
Jeg ville vente og se om der ikke snart kommer noget nyt angående Android TV.
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spawn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2014 kl. 17:10
En nyhed jeg syntes ser rigtig spændende ud er den ny RK3288/Android baserede Openhour Chameleon fra Popcorn Hour.

4k support, HDMI bitstreaming, Xbmc, gigabit net og wifi, 24p support o.m.a.

Ser ud til at kunne klare selv de mest besværlige formater og bitrates og kan selvfølgelig også benyttes til alle Android Apps det være sig spil, netflix, viaplay, youtube, og andre videostreaming tjenester, musik streaming som spotify osv. 

http://www.cloudmedia.com/products/open-hour/chameleon

http://www.youtube.com/watch?v=7aKSNCqzZp8#t=44




Redigeret af spawn - 14-Oktober-2014 kl. 17:12
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
tosa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 887
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tosa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2014 kl. 23:46
OK, så venter jeg til der er reviews af de nye Medieafspillere, før jeg træffer en beslutning. Den der Open Hour ser da meget god ud, og er ikke vildt dyr (Mede8er og Dune er jo ikke ligefrem billige).
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1067
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pfugl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2014 kl. 08:26
Har en Mede8er 6003D, som jeg er rigtig godt tilfreds med. Den afspiller simpelthen alt hvad man smider efter den, og den har fuld subtitle support, også for DVB-T formatet. Desværre har den ikke Netflix.
Vil anbefale at du trækker et kabel i stedet for WIFI hvis du har muligheden. Det er langt mere stabilt til streaming.
/Peter
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 1639
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2014 kl. 08:52
den open hour kommer da nok til at koste en 1200 på det danske marked, så bliver vel ikke den store prisforskel vil jeg tro
Til top
Steffen32 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2006
Sted: Hadsten Denmark
Status: Offline
Point: 771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steffen32 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2014 kl. 09:47
Jeg har lidt forskelligt.
Phillips Midiaafspiller købt i El-giganten. Den virker fint med alt indhold, jeg har brugt: ISO og MKV. Men jeg tilslutter usbpen eler USB HD. Trådløst internet er et no-go på disse bokse. De nyeste har Netflix, men det kører heller ikke for godt, hvis den er trådløst tilsluttet.

Cromecast: Blevet min foretrukne, når der skal streames fra nettet. Virker fint med Netflix og diverse DR.dk streams. Skulle også virke med XBMC, men det har jeg ikke testet, da jeg så bruger min Phillips.

Apple TV: Giver problemer med fejlsync på lyd og undertekst, når jeg ser netflix, hvilket oftes løses med en genstart af filmen. Den er god til streamning , men understøtter ikke MKV og ISO ud af boksen. Youtube kan ikke finde ud af det med mine konto, så der bruger jeg Airplay sammen med en Ipad. Det kører godt.

Så har jeg en Mediator - Det æder også alt fra ISO og MKV m.m. Det er dog en ældre model, så der er ingen streaming understøttelse. 

Jeg har kablet alle boksene, da jeg ikke får flydende stream via WI-FI her i huset.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2014 kl. 10:12
Er man villig til at gå lidt højere op i pris, og vil have mere frihed/muligheder, havde jeg helt sikkert valgt en Intel NUC.

M.v.h.
Til top
tosa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 887
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tosa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2014 kl. 12:48
Oprindeligt skrevet af pfugl pfugl skrev:

Har en Mede8er 6003D, som jeg er rigtig godt tilfreds med. Den afspiller simpelthen alt hvad man smider efter den, og den har fuld subtitle support, også for DVB-T formatet. Desværre har den ikke Netflix.
Vil anbefale at du trækker et kabel i stedet for WIFI hvis du har muligheden. Det er langt mere stabilt til streaming.
OK, men når du siger kabel i stedet for wifi, tænker du så på streams fra nettet, eller fra netværket. Jeg har i første omgang ikke tænkt mig at bruge online tjenester, som netflix mv., men har tænkt mig at have alle mine medier liggende på en NAS.
Vil det også blive ustabilt med streaming fra netværket, hvis man ikke trækker kabel?


Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Er man villig til at gå lidt højere op i pris, og vil have mere frihed/muligheder, havde jeg helt sikkert valgt en Intel NUC.

M.v.h.
Jeg læste lidt om NUC, men kunne forstå på det, at sådan en er mere hen i noget der minder om en HTPC. Jeg vil helst bare have en plug and play enhed, som jeg kan tilslutte TV'et (og surround forstærkeren, hvis ikke man laver pass through af lyd via TV'et), og bruge til alle medier derfra.


Redigeret af tosa - 15-Oktober-2014 kl. 12:51
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 20-April-2006
Status: Offline
Point: 2601
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 31 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2014 kl. 13:39
Oprindeligt skrevet af tosa tosa skrev:



Oprindeligt skrevet af pfugl pfugl skrev:

Har en Mede8er 6003D, som jeg er rigtig godt tilfreds med. Den afspiller simpelthen alt hvad man smider efter den, og den har fuld subtitle support, også for DVB-T formatet. Desværre har den ikke Netflix.
Vil anbefale at du trækker et kabel i stedet for WIFI hvis du har muligheden. Det er langt mere stabilt til streaming.

OK, men når du siger kabel i stedet for wifi, tænker du så på streams fra nettet, eller fra netværket. Jeg har i første omgang ikke tænkt mig at bruge online tjenester, som netflix mv., men har tænkt mig at have alle mine medier liggende på en NAS.
Vil det også blive ustabilt med streaming fra netværket, hvis man ikke trækker kabel


Kort fortalt; der findes ikke noget der hedder stabilt WiFi til hjemmebrug.
Jeg har brugt mange forskellige mediestreamere gennem årene, og det er simpelthen ikke en god ide at bruge WiFi til at streame video på et hjemmenetværk. Du kan til nødt slippe afsted med at stream DVD film via WiFi, men så snart der kommer større datamængder i spil (f.eks. BD film), så er det bare ikke stabilt nok.

Det er ligegyldigt om du streamer fra en NAS eller anden form for PC/server, dit WiFi er en ustabil flaskehals.

Træk et kabel!

Redigeret af Pallec - 15-Oktober-2014 kl. 13:39
Til top
tosa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 887
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tosa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2014 kl. 13:53
OK, så må jeg se på hvordan jeg kan få det til at gå op. Jeg kommer jo nok til at trække mindst 10-20 meter kabel. 
Jeg har tænkt mig at gemme min NAS i vægen, lidt aflukket (både af hensyn til indbrud og af hensyn til æstetiken i den). Så hvis der skal kables, skal det enten løbe i vægen, eller under lister.

Det er et større projekt jeg er i gang med, men jeg vil gerne have så mange ting på plads så tidligt som muligt.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu