recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Findes et sådan kabel
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFindes et sådan kabel

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Direkte link til dette indlæg Emne: Findes et sådan kabel
    Sendt: 19-Juli-2004 kl. 15:28

Jeg har brug for et kabel med denne bestykning: I den ene ende et fuldmonteret Scartstik, i den anden ende 2 S-video (Hosiden) stik ind/ud samt 4 phono audio stik ind/ud. Længde 1 - 1,5 m

Findes et sådan kabel. I så fald hvor og til hvilken pris?

Flemming

Til top
MichaelS Se dropdown menu
--
--
Avatar
Tidl. redaktør recordere.dk

Oprettet: 11-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2004 kl. 16:32

Hej Flemming

Det tvivler jeg meget på, og jeg er slet ikke sikker på at du kan have S-video in og out i samme SCART stik, men mon ikke du kan få fx AV Connection til at lave det, hvis det kan lade sig gøre ? Jeg kender ikke deres prisniveau på en sådan opgave, men du kan da få et tilbud.

Brian fra JVC nævnte forleden at www.bedre-lyd.dk også kunne få fremstilt kabler efter mål, måske er det værd at prøve.

Du skriver at SCART kablet skal være fuldt monteret, men der er da en del ledninger du ikke bruger i det kabel så de kan vel undlades.

HIlsen

Michael Sørensen

mvh MichaelS
Til top
MichaelS Se dropdown menu
--
--
Avatar
Tidl. redaktør recordere.dk

Oprettet: 11-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2004 kl. 17:35

Her er lidt flere benforbindelser på SCART og S-Video stik. Bemærk at der ikke er S-Video out på SCART.

Hilsen

Michael Sørensen

mvh MichaelS
Til top
MichaelS Se dropdown menu
--
--
Avatar
Tidl. redaktør recordere.dk

Oprettet: 11-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2004 kl. 22:32

Lars fortæller mig at der kommer S-Video ud på SCART stikket, så det kan lade sig gøre og han har fundet denne illustration.

Så er det bare at finde et sted at få det lavet!

Hilsen

Michael Sørensen

mvh MichaelS
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2004 kl. 07:56

Tusind tak for svarene Michael. Jeg mente jo nok det skulle kunne lade sig gøre da min satelitmodtager har S-video in/out i samme Scartbøsning. Nu må jeg på jagt efter en leverandør.

Er der forøvrigt ikke en fejl i RGB illustrationen. Ben 8 er jo slet ikke vist og denne switch fungerer da udmærket på mit RGB udstyr.

Flemming



Redigeret af fltk
Til top
erimads Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 93
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2004 kl. 08:34

Bemærk ! ! !

S-Video ind og ud er på de samme ben i stikket så man kan ikke lave et kabel som det du ønsker. I illustrationen er det jo også vist som at S-Video ind er i et stik og S-Video ud er i et andet stik. Det kræver en nærmere forklaring på hvordan ind og ud kan fungere i samme stik.

/Erik

 

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2004 kl. 11:03

Hej Erik

Oprindeligt skrevet af erimads erimads skrev:

S-Video ind og ud er på de samme ben i stikket så man kan ikke lave et kabel som det du ønsker. I illustrationen er det jo også vist som at S-Video ind er i et stik og S-Video ud er i et andet stik.

[indlæg slettet igen]

  /Lars



Redigeret af Lars
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
erimads Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 93
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2004 kl. 11:22

Hej Lars.

Her er du desværre helt forkert på den, return er stelforbindelsen (Skærmen) for det pågældende signal og ikke en signal returvej. Hvorfor er der ellers return på samme ben i begge stik ? Det er kun Composite video og Audio som er 2 vejs i stikket RGB og S-Video er kun en vejs !

/Erik

 



Redigeret af erimads
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2004 kl. 11:25

Her må jeg så lige blande mig. Jeg ved ikke hvad return står for i denne forbindelse, men stel er definitivt ben 21.

Flemming

Til top
erimads Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 93
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2004 kl. 11:30

Hej fltk.

Det er sådan at hver signal har deres egen return/stel (skærm) se også Red return,Blue return og Green return. Og ben 21 er bare en overordnet skærm som er forbundet til apparatets chassis. Jeg har selv monteret et antal af den type stik/kabler så jeg ved alt om det.

/Erik

 

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2004 kl. 11:39

Tak skal du have Erik.

Så ved du sikkert også hvordan S-video in/out kan fungere i én og samme Scartbøsning på en S-VHS recorder eller sattelitmodtager.

Flemming

Til top
erimads Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 93
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2004 kl. 11:49

Hej Flemming.

Som jeg skrev tidligere så kræver det en nærmere forklaring. Jeg undrer mig over hvad S-Video ind skal bruges til på en sattellitmodtager. På en recorder kan man forestille sig at det virker som S-Video out når du afspiller og som S-Video in når man optager. Men det er kun en teori det fungerer næppe sådan i de fleste tilfælde.

Jeg har netop studeret manualerne til de nye Pioneer recordere, her er det ene scart stik beregnet til RGB/S-Video ind og det andet er beregnet til RGB/S-Video ud.

/Erik

 

Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu