recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Berdels Bio - 5.2.2 Atmos
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Berdels Bio - 5.2.2 Atmos

 Besvar Besvar Side  <1 45678>
Forfatter
Besked
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2016 kl. 21:34
Endnu en gang, mange tak for handlen af Divine center standerHandshake

Det var fedt og opleve din hjemmebio. Vanvittigt vellykket rum du har fået lavet. Var især imponeret over dine sub´s dynamik og detaljegrad. Og total Thumbs Up for dit kalibrerings arbejde, det sad sgu lige i skabet. Jeg nævnte godt nok manglen på fylde i øvre bas, men efter og være kommet hjem og hørt mit eget, kan jeg godt høre det er hos mig der er for meget bas. Og som du siger æder det noget dynamik. Så nu skal jeg arbejde hen imod en "slankere" target kurve med knap så meget boost. Så kan jeg formentligt også få noget mere SPL ud i de lidt højere toner.
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2016 kl. 09:24
Tak for besøget Thomas. Det var hyggeligt!

Det er bare super gavnlig at komme rundt og lytte til andres setups. Dagen inden du kom på besøg, var jeg selv på besøg hos Therien. Der var specielt en scene i Hobitten 3, som mit system bare ikke kunne spille som hans. Det lød fladt og kedeligt hos mig. Men efter nogle timers tweaking inden du kom, så ændrede det sig til det bedre.

Man kan nemt komme til at forblinde sig når man prøver på at optimere med EQ. Fedt at du kunne tage noget med hjem ud over center cradles Thumbs Up
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2016 kl. 09:27
Jep det var hygge. Du siger bare til hvis Therien eller Peter melder sig syg til en film aften, så tager jeg gerne turen igen ;-)

Det kan godt være jeg ringer i ugens løb for og få et par fif til REW, Mht averaging og target kurve funktionen. Det har jeg ikke brugt før, men kunne sikkert være en fordel her inden jeg skal ind og kalibrere hos Bo.
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2016 kl. 16:19
All right, du ringer bare!
Til top
Autechre Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-August-2008
Sted: Varde
Status: Offline
Point: 608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Autechre Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2016 kl. 19:58
Hej Berdel.

Er dit bio-møblement fra Jysk...?

Nydeligt resultat du har fået ud af dine anstrengelser. Smile


*Don't take life too seriously - nobody gets out alive anyway...*
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2016 kl. 20:47
Tak for det.

Jep, stolene er fra jysk og kan godt anbefales. De er ofte på tilbud
Til top
Autechre Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-August-2008
Sted: Varde
Status: Offline
Point: 608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Autechre Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2016 kl. 21:47
Tak for info - så skal den lokale Jysk tjekkes ud - for en prøvesidning. Smile
*Don't take life too seriously - nobody gets out alive anyway...*
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2016 kl. 14:18
Jeg har planer om at lave større lærred, så hvis der er nogen der er interesseret i at købe mit Seymour UF lærred, så send en PB. Billede størrrelse er 1940x1090 og svarer til ca 87,5" i 16:9.

Ramme kan evt også medfølge - det er betrukket med noget lækkert velour/fløjl også købt hos Seymour AV.

Jeg skal lige ha det nye hjem før det bliver taget ned.
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Februar-2016 kl. 12:01
Så er projekt "opgradering af lærred" igang.

Jeg går fra en lærred størrelse på ca 87,5" til 105" og det betyder at jeg kan rykke mine fronter mere fra hinanden hvilket har været et af de helt store ønsker.

Men det kræver at meget af screen wall'en skal bygges om og det tager tid. I samme omgang har jeg valgt at afkoble den fra loftet da en del vibrationer bliver overført og kan give nogle irriterende knirke lyde. Nu er den kun støttet af vægge og gulv så det håber jeg vil hjælpe på det.

Mit gamle lærred er nu til salg










Redigeret af Berdel - 29-Februar-2016 kl. 12:03
Til top
Zuppe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-April-2007
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 375
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zuppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Februar-2016 kl. 12:12
Har du prøvet at vende dine fronter så du en bredere spredning?
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Februar-2016 kl. 12:38
Kan du ikke lige uddybe det?

Jeg har valgt at have diskanterne yderst (længst væk fra hinanden og tættest på væggen) for at få det største lydbillede men det kan være at det er forkert antaget?


Redigeret af Berdel - 29-Februar-2016 kl. 12:45
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Februar-2016 kl. 13:14
Du har gjort det rigtigt - diskant yderst giver størst brede i lydbilledet ;-)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 45678>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu