recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yamaha eller Denon ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Yamaha eller Denon ?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Jonas Baadsgaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Januar-2012
Sted: Allerød
Status: Offline
Point: 473
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Baadsgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Yamaha eller Denon ?
    Sendt: 06-November-2014 kl. 17:17
Så er der indkøbt og sat til. Det blev en Yamaha RX-A830 hos Komplett.dk til 3499 kr.
Lækkert at man kan afhente hos dem på Stamholmen i avedøre. 
Knap så lækkert at jeg ikke modtog den sms da den var klar til afhentning = vente en ekstra dag.
Nå men i får lige mine første indtryk.
Samlekvaliteten er ret fin til prisen. Metal drejehjul foran og en flot malet aluplade. Lækkert. Den skal stå i stuen så det skader ikke den er pæn.
Stort og tydeligt display. 
Dejlig behagelig og ret detaljeret lyd i stereo. Kan også spille højt relativt uanstrengt.
Samlet set vil jeg indtil videre give den en klar anbefaling.

Vh Jonas Baadsgaard Petersen

Nad C390DD2 | Jamo Concert VII | Xbox One X | Panasonic TX65EX700 | Metz DE-81 CD/DVD
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2014 kl. 15:11
Oprindeligt skrevet af Ukke Ukke skrev:


Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

PerW - Det kan du altid. Det er netop det loven om 14-dages returret betyder, når du køber over nettet. Du SKAL have lov til at pakke produktet ud og tage det i brug.


Det er ikke altid, at man kan.

Jeg har oplevet at have købt et Memory Card, som blev leveret i indstøbt plastic og da jeg var nødt til klippe plastikken i stykker for at komme ind til kortet og teste det, kunne jeg ikke leverer det retur i samme stand.

Havde endda fat i forbrug.dk og det kunne ikke gøre noget.

Så af erfaring, vær sikker inden.

PS. Det var Proshop jeg havde handlet hos. Så dem undgå jeg i reglen.


Lige lidt off-topic:

Om det er ProShop eller en anden butik, er sådan set ligegyldigt. 

I dit tilfælde er det en korrekt procedure butikken har foretaget, da selve emballagen ER en del af produktet. Det er også derfor Forbrugerklagenævnet ikke valgte at gå ind i sagen - for der er ingen sag.

Hvad ville du have ProShop skulle gøre? Emballagen er jo ødelagt, og gensalgsværdien er lig nul eller med tab, da varen skal sælges som 'demo'. 



Det er ikke anderledes end her med receiveren. Hvis du pakker den ud, bryder du procuentens forsegling. Du ødeligger nok også nogle poser der er kisteret til. Så reelt kan receiveren ikke sælges som nu, da det vil kunne ses at den ar været i brug hos en anden kunde.

Hvad proshop skulle gøre. Så må de sælge det som Demo.

Jeg ved bare at jeg ikke har oplevet det samme hos andre leverandøre. Så derfor handler jeg ikke hps Proshop.
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2014 kl. 20:19
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

PerW - Det kan du altid. Det er netop det loven om 14-dages returret betyder, når du køber over nettet. Du SKAL have lov til at pakke produktet ud og tage det i brug.


Det er ikke altid, at man kan.

Jeg har oplevet at have købt et Memory Card, som blev leveret i indstøbt plastic og da jeg var nødt til klippe plastikken i stykker for at komme ind til kortet og teste det, kunne jeg ikke leverer det retur i samme stand.

Havde endda fat i forbrug.dk og det kunne ikke gøre noget.

Så af erfaring, vær sikker inden.

PS. Det var Proshop jeg havde handlet hos. Så dem undgå jeg i reglen.

Lige lidt off-topic:

Om det er ProShop eller en anden butik, er sådan set ligegyldigt. 

I dit tilfælde er det en korrekt procedure butikken har foretaget, da selve emballagen ER en del af produktet. Det er også derfor Forbrugerklagenævnet ikke valgte at gå ind i sagen - for der er ingen sag.

Hvad ville du have ProShop skulle gøre? Emballagen er jo ødelagt, og gensalgsværdien er lig nul eller med tab, da varen skal sælges som 'demo'. 

Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2014 kl. 19:44
Yamaha har "neutral" lyd, hældende mod det varme. Og med god punch i bund og mellemtone..

M.v.h.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2014 kl. 19:06
Oprindeligt skrevet af Jonas Baadsgaard Jonas Baadsgaard skrev:


Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Den ene af online forhandlerne er Komplett og dem har jeg kun gode erfaringer med.

Så køb, pak forsiktig ud og lyt. Er du ikke tilfreds, så gør brug af din returret.

Send evt. dem en mail inden og vær sikre på, at du kan returnerer selv om du lige har test hørt den.

Hvis du skal returnerer kan du evt.kører til Avedøre og afleverer

Der er ingen tvivl om at du får mest for pengene med Yamaha.



Tak for dit svar, men hvad synes du jeg får mere med Yamaha ?


Den er "en klasse" bedre end Yamaha. Sorry skulle have stået: bede end Denon.

Jeg har set flere test hvor Yamaha vinder over en Denon 3000, dvs. en model større end 2100, du kigger på.

Redigeret af PerW - 31-Oktober-2014 kl. 20:13
Til top
Jonas Baadsgaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Januar-2012
Sted: Allerød
Status: Offline
Point: 473
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Baadsgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2014 kl. 17:43
Oprindeligt skrevet af johnny57 johnny57 skrev:

Har både haft Yamaha og Denon, har pt Yamaha som jeg hælder mest til,
kan man virkelig få en wifi adaptor for 200 kr nu, min er fra Yamaha og kostede en del mere.

Du kan sætte en netgear wifi og lan hotspot/access point til den. Koster 200 kr på nettet. Den tilsluttes
med lan kabel til receiveren og hopper så på på dit wifi derhjemme = penge sparet ; )
Den passer til alle receivere med lan/rj45 stik.


Redigeret af Jonas Baadsgaard - 31-Oktober-2014 kl. 17:46
Vh Jonas Baadsgaard Petersen

Nad C390DD2 | Jamo Concert VII | Xbox One X | Panasonic TX65EX700 | Metz DE-81 CD/DVD
Til top
johnny57 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 952
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér johnny57 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2014 kl. 17:37
Har både haft Yamaha og Denon, har pt Yamaha som jeg hælder mest til,
kan man virkelig få en wifi adaptor for 200 kr nu, min er fra Yamaha og kostede en del mere.
Med venlig Hilsen

Johnny
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2014 kl. 17:34
Oprindeligt skrevet af Jonas Baadsgaard Jonas Baadsgaard skrev:

Tak for dit svar, men hvad synes du jeg får mere med Yamaha ?

Flere kræfter. Den har en kraftigere strømforsyning, så vil have flere kræfter til at trække dine højttalere.
Til top
Jonas Baadsgaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Januar-2012
Sted: Allerød
Status: Offline
Point: 473
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Baadsgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2014 kl. 17:26
Oprindeligt skrevet af osbech osbech skrev:

pest eller kolera....

:D

Spøg til side.... Købe dem begge 2, test dem, og send den tilbage du bryder dig mindst om.



Det overvejer jeg også. Både Komplet og Hifiklubben kører med gratis fragt.
Orker dog næsten ikke at ligge dobbelt ud, og skulle betale for at sende den ene retur.
Men det kan dog være det ender med den løsningDead
Vh Jonas Baadsgaard Petersen

Nad C390DD2 | Jamo Concert VII | Xbox One X | Panasonic TX65EX700 | Metz DE-81 CD/DVD
Til top
Jonas Baadsgaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Januar-2012
Sted: Allerød
Status: Offline
Point: 473
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Baadsgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2014 kl. 17:25
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Den ene af online forhandlerne er Komplett og dem har jeg kun gode erfaringer med.

Så køb, pak forsiktig ud og lyt. Er du ikke tilfreds, så gør brug af din returret.

Send evt. dem en mail inden og vær sikre på, at du kan returnerer selv om du lige har test hørt den.

Hvis du skal returnerer kan du evt.kører til Avedøre og afleverer

Der er ingen tvivl om at du får mest for pengene med Yamaha.


Tak for dit svar, men hvad synes du jeg får mere med Yamaha ?
Vh Jonas Baadsgaard Petersen

Nad C390DD2 | Jamo Concert VII | Xbox One X | Panasonic TX65EX700 | Metz DE-81 CD/DVD
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2014 kl. 16:36
Og det var købt over nettet? For så bryder butikken altså loven.

Har personligt ingen problemer med Proshop, men jeg har så aldrig haft behov for, at returnere noget hos dem.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2014 kl. 16:24
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

PerW - Det kan du altid. Det er netop det loven om 14-dages returret betyder, når du køber over nettet. Du SKAL have lov til at pakke produktet ud og tage det i brug.


Det er ikke altid, at man kan.

Jeg har oplevet at have købt et Memory Card, som blev leveret i indstøbt plastic og da jeg var nødt til klippe plastikken i stykker for at komme ind til kortet og teste det, kunne jeg ikke leverer det retur i samme stand.

Havde endda fat i forbrug.dk og det kunne ikke gøre noget.

Så af erfaring, vær sikker inden.

PS. Det var Proshop jeg havde handlet hos. Så dem undgå jeg i reglen.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu