recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Størrelse på TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Størrelse på TV

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Silentbob Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Størrelse på TV
    Sendt: 08-November-2014 kl. 06:58
Jeg har lidt på fornemmelsen, at mit 7-8 årige gamle Panasonic plasma TV synger på sidste vers. Hvilket jeg syntes er rimelig godt gået af et moderne TV.

Vores plasma TV er et 46 tommer og vi sidder kun cirka 2,3 - 2,5 meter fra det. Men vi har snakket om vi gerne vil have et større TV. 

Jeg er klar over at den generelle indfaldsvinkel nu om dage, er at det nærmest ikke kan blive for stort. Men i betragtning af vores korte siddeafstand  er vi lidt i tvivl om hvor langt vi kan gå op?

Vi har selv snakket om 50 og 55 tommer. Men er lidt bange for at 55 tommer måske bliver for stort.


Til top
BowieCool Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1124
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BowieCool Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2014 kl. 07:33
55" bliver bestemt ikke for stort. Køb du roligt et tv i den størrelse
Sony VPL-HW55ES - Screen Excellence Enlightor 4K 124" - Marantz SR 8002 - JBL PRO 3677 (front), 8320 (back), 4645C (sub)
Effekt: the t.amp TA2400 MK-X (sub) - Panasonic DMP-BDT310
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 2116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2014 kl. 07:53
Jeg sidder 2,5m fra 55" og det er rigtig godt.
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music
Til top
Silentbob Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2014 kl. 08:44
Det var lige præcis det svar jeg håbede påSmile

Så begynder jeg så småt at kigge lidt i den størrelse.
Til top
FDP Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 12-Februar-2011
Sted: DK
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FDP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2014 kl. 11:21
Sidder også 2,5 Mtr fra et 55"  og det var kun lige de første 10 dage jeg var lidt i tvivl, kom fra et 32" :-)

Men nu er jeg bare rigtig glad for den størelse.
Flemming
Til top
Thomas Jensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 11-November-2013
Sted: Slagelse, DK
Status: Offline
Point: 441
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2014 kl. 13:03
Ja, jeg har ellers gået og sparet op til et 65" UHD, hvor kiggeafstanden ville være ca. 3 meter, men til mit forbrug har jeg opdaget, at 50-55" faktisk er rigeligt.
Så med mindre at jeg vinder i lotto og flytter til noget større, vil et 65" ikke komme indenfor her.
For jeg synes faktisk, at et TV kan blive for stort.
AV-udstyr: Apple iPad 9th gen. 64 GB / Apple iPhone SE 3rd gen. 64 GB / JBL Charge 3
Til top
Claus P Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Oktober-2013
Sted: Amager
Status: Offline
Point: 349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Claus P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2014 kl. 13:04
Oprindeligt skrevet af FDP FDP skrev:

Sidder også 2,5 Mtr fra et 55"  og det var kun lige de første 10 dage jeg var lidt i tvivl, kom fra et 32" :-)

Men nu er jeg bare rigtig glad for den størelse.

Jeg lavede det samme skifte og det fungerer fint, når TV'et er tændt. Vi er dog lidt kede af den store sorte plade på væggen, når TV'et er slukket. 
Det ender nok med et større farveskift på lige præcis den væg. Væk fra den lyse farve og over i noget mørkt, som kan belyses på en spændende måde.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2014 kl. 13:36
Oprindeligt skrevet af Claus P Claus P skrev:

Jeg lavede det samme skifte og det fungerer fint, når TV'et er tændt. Vi er dog lidt kede af den store sorte plade på væggen, når TV'et er slukket.



Her er løsningen

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Claus P Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Oktober-2013
Sted: Amager
Status: Offline
Point: 349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Claus P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2014 kl. 13:37
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Claus P Claus P skrev:

Jeg lavede det samme skifte og det fungerer fint, når TV'et er tændt. Vi er dog lidt kede af den store sorte plade på væggen, når TV'et er slukket.



Her er løsningen

Klaus

Bruger ikke DVD eller Blu-ray afspillere Wink
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2014 kl. 13:38
Du kan vel kopiere den ind på din server?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Claus P Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Oktober-2013
Sted: Amager
Status: Offline
Point: 349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Claus P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2014 kl. 13:40
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Du kan vel kopiere den ind på din server?

Klaus

Nope den har spamfilter Cry
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2014 kl. 13:44
Oprindeligt skrevet af Thomas Jensen Thomas Jensen skrev:

Ja, jeg har ellers gået og sparet op til et 65" UHD, hvor kiggeafstanden ville være ca. 3 meter, men til mit forbrug har jeg opdaget, at 50-55" faktisk er rigeligt.
Så med mindre at jeg vinder i lotto og flytter til noget større, vil et 65" ikke komme indenfor her.
For jeg synes faktisk, at et TV kan blive for stort.

Vi sidder 3 meter fra et tv på 65", og her kommer aldrig et nyt tv ind under 65"
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu