recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Cloud Services
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Alternativ til Bitcasa
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Alternativ til Bitcasa

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
BorreBoy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 381
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BorreBoy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Alternativ til Bitcasa
    Sendt: 10-November-2014 kl. 11:14
Først og fremmest, så vil jeg sige det er dejligt med denne nye kategori :-)

Dernæst leder jeg efter et alternativ til Bitcasa, der efter min mening ikke har behandlet deres gode gamle trofaste kunder særlig godt. Men det er jo en anden historie.


Konkret har jeg brug for følgende:

  • Min 1TB plads
  • Mulighed for nem storage, hvor filer ikke behøver være på computeren (Mac). Formål at opbevare store filer.
  • Mirror/synkronisering af lokale mapper (Dokumenter, billeder mm), så når en fil ændres på computeren, så ændres den også i skyen. Formålet er altid ha backup, hvis der sker noget.

Prismæssigt tænker jeg omkring 99$ pr år.
Foretrækker også en større spiller på markedet.

Har prøvet lidt forskelligt, men ikke fundet noget der dækker alle behov. Vil helst kun ha én løsning.

Til top
tesk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 02-Juli-2014
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tesk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2014 kl. 11:37
Hej,

Jeg er også gammel Bitcasa kunde og er ved at hive alt data ud.

Personligt er jeg gået efter Hubic fra OVH.

10€ i måneden for 10 TB, hosted i Frankrig. Hastigheden på min 50/50 mbit er omkring 2mb/s

De har en backup funktion som tillader du kan slette data på din computer efter du har backet det op.

Du kan prøve det med de 25 GB gratis.

De fleste andre services jeg kom forbi er enten udelukkende synkroniseringsprogrammer eller backup. Middel kombinationen som Bitcasa udgjorde er desværre rigtig dyr og du skal nok kigge i retning af OpenDrive for at finde noget lignende.

OneDrive har også lige givet ubegrænset lager, men max fil størrelse af 10 GB.
Til top
BorreBoy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 381
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BorreBoy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2014 kl. 14:53
Men Hubic er vel bare som Dropbox? Jeg kan i hvert fald ikke se der er mulighed for mirror...?

Leger lidt med Onedrive, men den mangler også mulighed for mirror (stem gerne i denne tråd for at få det:
)
Til top
tesk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 02-Juli-2014
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tesk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2014 kl. 15:00
Hej,

Hubics hovedprodukt er en Dropbox lignende funktion, de har dog lige tilføjet muligheden for backups for et par dage siden.

Her kan du læse en knap så god engelsk beskrivelse af funktionen.

https://forums.hubic.com/showthread.php?4030-hubiC-update-with-Archiving-function&p=12156#post12156

Funktionen går i sin enkelthed ud på at du højreklikker på en mappe og laver en backup. Når backuppen er færdig, sletter du mappen lokalt på din computer og kan tilgå din backup og hente den ned fra webinterface eller downloade backuppen gennem klienten under "backups".

Det er dog ikke den hellige gral overhovedet, deres webinterface er ret langsomt og at flytte store filer er også "svært" (læs: Det tager lang tid) - de er dog ved at arbejde på deres webinterface skrev de lige i dag på deres forum.

Anyway, det var bare mit bud. Det er ikke fordi jeg skal gøre reklame eller noget, OneDrive er garanteret også en fin nok løsning - du kan evt kigge på Expandrive som tilbyder dig harddisk mount til Onedrive også :)
Til top
AmpCore Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 69
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AmpCore Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2015 kl. 11:04
Jeg bruger det norske Jottacloud fra https://www.jottacloud.com/

Jeg har selv gennemsøgt hele markedet og naturligvis kigget på Dropbox, Google Drive, CrashPlan, BackBlaze, SOS Online Backup og alle de andre, men de mangler alle noget.

Jottacloud er ret store i Norge, men jeg har ikke hørt så meget om dem fra amerikanske sider, hvilket nok giver ok mening når man tænker på at mange af de store jo er fra USA og typisk er geografisk afstand jo en faktor for hastigheden.

Men Jottacloud kan både det som Dropbox kan (dvs. man har en mappe som er syncet på tværs af enheder, man kan dele mapper med andre osv.) og det som CrashPlan kan, altså ren backup hvor du vælger de dreve/mapper du vil have backup af og evt. laver ekskluderinger.

Jeg har således alle mine dreve backet op og der er pt. nogle TB og det virker helt fint :)
De siger de har unlimited plads men har alligevel valgt at lave en fair-use på 10TB, som man kan læse på deres side.
Deres datacenter er i Norge, så jeg får fuld hastighed både op og ned. Klienten er god og webinterfacet ligeså. De opdateres begge engang i mellem med nye funktioner, f.eks. skulle der kommer en ny opdatering her omkring påske som skulle indeholde nogle nyttige funktioner.

Det kan prøves med en gratis bruger hvor man får 5GB plads. Betalingsudgaven koster 59 kr. pr. måned hvilket jeg synes er meget fair når man også sammenligner med alternativerne plus at jeg ihvertfald kan trække fuld hastighed hvilket jeg ikek kan sige om f.eks. CrashPlan, BackBlaze og nogle andre.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu