recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Køb, salg, bytte
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - V/s : pioneer 5090 h
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

V/s : pioneer 5090 h

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: V/s : pioneer 5090 h
    Sendt: 10-November-2014 kl. 18:54
Hejsa redet realistisk at få 3.500 for et 50" pioneer.

Eller er det en urealistisk pris.   Perfekt stand og med ophæng
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2014 kl. 21:31
Personligt mener jeg at tiden er gået for de gamle pioneer skærme.

De har været i brug i rigtig mange timer, så levetiden må forventes at være afkortet en del, samt de er helt ikke super i billedet mere.

Men for en pioneer fan som har et defekt eller ønsker en reserve skærm kan det måske have interesse, men ikke til den pris.

Jeg vil vurdere det til 2000.- måske max 2500.-     Men måske er jeg helt forkert på den !
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2014 kl. 21:33
Ok tak for inputtet.    

Andre indspark ?
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2014 kl. 21:43
Behold det! Når alle de nye "smarte TV" er stået af, funker Pioneer stadigvæk. De knækkede som bekendt nakken, ved at sælge kvalitet for billigt.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2014 kl. 21:53
Jeg er helt enig med hansie, de gamle Pioneer paneler er legendariske, men forældede. Billedemæssigt er der forlængst kommet bedre modeller.

Og til Kampus, nu er det jo altså ikke alle Smart TV som produktionsmæssigt - og i byggekvalitet er noget billigt bras. Men indrømmet, jeg har set mange billige modeller.

Og til trådstarter, er du stadig billedemæssigt tilfreds med dit Pioneer, så behold det - det taber du bestemt ikke penge påSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2014 kl. 22:01
ok takker på forhånd
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2014 kl. 10:03
Rent prismæssigt, så kommer du til at slippe noget ala 20.000-30.000 kr for at få noget der kan hamle op med skærmen hvis du vil op i størrelse (jeg gætter på at du vil have 65"?). Der er flere af de nye UHD-skærme, som har ligeså god billedbehandling, men de fleste lider af inhomogen lysfordeling, som effektivt giver et dårligere billede.

OLED fås ikke større end 55" og for mit vedkommende er det simpelthen for lille en opgradering, selvom sortniveauet er noget bedre. I 65" størrelsen kan Sonys og Panas topmodeller godt gå an, men igen kommer du til at døje med belysningen.

Lang smøre uden overhovedet at besvare dit spørgsmål: Nej, det er nok ikke 3500 kr. værd og du vil være bedre tjent med at beholde det lidt endnu. 4K OLED er lige på trapperne i 65" versioner. Hold ud lidt længere og vent på prissætningen af dem.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2014 kl. 12:36
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Rent prismæssigt, så kommer du til at slippe noget ala 20.000-30.000 kr for at få noget der kan hamle op med skærmen hvis du vil op i størrelse (jeg gætter på at du vil have 65"?). Der er flere af de nye UHD-skærme, som har ligeså god billedbehandling, men de fleste lider af inhomogen lysfordeling, som effektivt giver et dårligere billede.


Det med den inhomogene lysfordeling på UHD skærme vil jeg langt hen ad vejen give dig ret i Torben. Blot er problemet næsten ikke eksisterende på BD og slet ikke ved visning af 4K. Via f.eks. min Yousee boks - ja, så kan der i visse sammenhænge være problemerSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2014 kl. 12:44
Det må være en smagssag. Jeg har haft fingre i sammen panel som din skærm bruger og jeg kunne tydeligt se inhomogeniteten på alt indhold. Det vil svinge fra eksemplar til eksemplar, men det er helt klart ikke et non-issue for mig.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2014 kl. 12:57
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Det må være en smagssag. Jeg har haft fingre i sammen panel som din skærm bruger og jeg kunne tydeligt se inhomogeniteten på alt indhold. Det vil svinge fra eksemplar til eksemplar, men det er helt klart ikke et non-issue for mig.

Jamen så er jeg jo måske (men jeg tror det nu ikke), ganske uvidende om billedets kvalitet. For netop at afdække f.eks. dirty screen osv., har jeg kørt diverse test BD igennem, herunder DVE og kigget på farveforskelle m.v. + mine KURO demoer. Sortniveauet er helt helt på højde med mit tidligere VT60 - men næsten. Og overordnet er der ikke ret meget der genere mig  Big smile


Redigeret af Hother - 11-November-2014 kl. 13:08
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2014 kl. 20:29
Ok det bliver beholdt med mindre nogen byder 3.000. Det er absolut minimum.
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
gullip Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 13-Marts-2008
Sted: Udlandet
Status: Offline
Point: 323
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gullip Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2014 kl. 21:40
Prøv dba, der ryger nogle indimellem for ca. 3.000 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu