recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Cloud Services
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Synology DSM 5.1 og OneDrive
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Synology DSM 5.1 og OneDrive

 Besvar Besvar Side  123 6>
Forfatter
Besked
Silentbob Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Synology DSM 5.1 og OneDrive
    Sendt: 11-November-2014 kl. 08:51
Synologys nyeste opdatering til DSM (5.1) er lige kommet. Den inkluderer understøttelse af af OneDrive i Cloudsync.

Men jeg har en lille smule svært ved at tolke hvilke veje den kan synkronisere.

1) Synkronisering af en mappe på NAS til OneDrive

2) Synkronisering af en mappe på OneDrive til NAS

3) Begge veje

CloudSync guides fra Synology indikere det er nr. 1. Men kan ikke rigtig blive klog på om det er tilfældet.

Nogen der ved det?

Hvis det er nr. 1 eller alternativt nr. 3 er jeg en glad lille julegris. Da vi har Office 365 og det vil løse min ekstern backup problem.
Til top
Silentbob Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2014 kl. 17:45
Præcis, det er en lignende tegning jeg også har set.

Men efter jeg er kommet hjem fra arbejde og prøvet det i praksis, kan jeg ikke få det til at fungere. Jeg kan kun få den til at synkronisere indhold fra OneDrive ned på min Synology NAS.

Måske pilene henviser til at den synkroniserer ændringer foretaget begge veje.

Det er simpelthen irriterende. Fra mit optik er det mest naturlige, at backup indhold fra NAS til skyen (Onedrive), så man har en ekstern backup. Forstår simpelthen ikke den funktion ikke er implementeret. Men kan være jeg er alene om det ønske.

Lige pt. kopiere jeg manuelt mine mapper over i OneDrive appen på min bærbar. Hvorefter OneDrive uploader det til skyen. Men med cirka 100 GB billeder og hjemmevideoer er det en sindsyg langsomlig proces.

Håbede lige den tid var over.


Til top
Silentbob Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2014 kl. 18:56
Det er ikke helt samme problem de har. De kan ikke få CloudSync til at autorisere sig på de enkelte cloud tjenester.

Jeg kan sagtens få CloudSync til at fungere. 

Det jeg efterspørger er en funktionalitet  i appen. Backup af en mappe på min Synology NAS til OneDrive. Men det mener Synology åbenbart ikke er en nødvendig funktion.

Hvilket jeg slet ikke forstår. Men sådan er der så meget...  


Til top
larsstampe Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 113
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér larsstampe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2014 kl. 20:04
Hej
Har helt samme problem. App kan kun synce fra odrive ned til nas. Jeg vil også omvendt ,,trorvde fleste vil hvis man har en nas. Der er noget deres udvikler heltvhar misforstået
Mvh
Lars
Til top
Davidp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Marts-2007
Sted: Kastrup
Status: Offline
Point: 905
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Davidp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2014 kl. 14:46
Ren interesse: Understøtter Synology ikke eksvis Amazon S3, Elephantdrive, CrashPlan, Symform eller anden 3.part til cloud-replikering af data? Det kan jeg da på min Qnap, hvor Google Drive er tilgængelig som app til mit NAS, hvor jeg kan lave sync fra NAS og til min konto.

Bruger selv Elephantdrive, som er integreret i Qnaps firmware.


Redigeret af Davidp - 12-November-2014 kl. 14:46
Til top
Silentbob Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2014 kl. 18:11
Kiggede lige hurtigt. Den har officielle apps til Amazone Glacier, Elephantdrive og HiDrive. 

Men alle tre koster så vidt jeg ved penge.

Pointen med CloudSync (Der understøtter DropBox, Google Drev, OneDrive mfl.) var at jeg kunne bruge en allerede eksisterende cloud lager uden det kostede yderligere penge. 

Men som sagt har de desværre ikke inkluderet backup fra NAS til cloud i appen.


Redigeret af Silentbob - 12-November-2014 kl. 18:28
Til top
binne Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-April-2009
Sted: Vallensbæk, KBH
Status: Offline
Point: 435
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér binne Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2014 kl. 07:13
Jeg kører sync mod BOX.com, og det virker fint med både up og ned.
Til top
bleze Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Maj-2005
Status: Offline
Point: 491
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bleze Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2014 kl. 09:26
Min står og sync'er med OneDrive fra min NAS. Det går sygt langsomt men filerne er på vej op. Den er nået 4 GB ud af mine 140 GB.

PS. sync betyder begge veje, ellers ville/burde det hedde upload eller copy.
LG OLED83C1, LG OLED65B6V, Samsung PS63C7705, Pioneer KURO KRL-37V, Integra DRX-R1 7.0.4 setup, Synology DS1821+, 4 x KODI Mediacenter (nVidia Shield), Sonos med 6 zoner
Til top
bleze Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Maj-2005
Status: Offline
Point: 491
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bleze Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2014 kl. 11:36
Jeg har ikke gjort noget specielt. Det virkede i første forsøg.
Jeg ville dog ønske at der var en indstilling der gjorde at den kun uploadede til OneDrive og aldrig slettede på NAS. Jeg frygter at filerne forsvinder fra OneDrive og derved også bliver slettet lokalt.
LG OLED83C1, LG OLED65B6V, Samsung PS63C7705, Pioneer KURO KRL-37V, Integra DRX-R1 7.0.4 setup, Synology DS1821+, 4 x KODI Mediacenter (nVidia Shield), Sonos med 6 zoner
Til top
Silentbob Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2014 kl. 07:02
Oprindeligt skrevet af bleze bleze skrev:

Min står og sync'er med OneDrive fra min NAS. Det går sygt langsomt men filerne er på vej op. Den er nået 4 GB ud af mine 140 GB.

PS. sync betyder begge veje, ellers ville/burde det hedde upload eller copy.

Sync i stedet for backup er som sådan også fint for mit vedkomene.

Men i opsætningen af CloudSync får jeg blot ikke muligheden for at vælge en mappe på NAS jeg vil synce.

Jeg får kun muligheden for at vælge mapper på OneDrive jeg vil synce og en destinatonsmappe på NASen.
Til top
bleze Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Maj-2005
Status: Offline
Point: 491
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bleze Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2014 kl. 10:07
Underligt fordi jeg kunne ikke vælge en folder på OneDrive, men kun lokalt hvor jeg valgte en Photo share. Alle billederne lander derfor i roden af OneDrive hvilket er lidt irriterende men jeg tror bare jeg dedikerer den konto til billede backup.
LG OLED83C1, LG OLED65B6V, Samsung PS63C7705, Pioneer KURO KRL-37V, Integra DRX-R1 7.0.4 setup, Synology DS1821+, 4 x KODI Mediacenter (nVidia Shield), Sonos med 6 zoner
Til top
bleze Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Maj-2005
Status: Offline
Point: 491
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bleze Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2014 kl. 20:22
Ja jeg er i gang med at uploade 140 GB billeder til OneDrive. Det går meget langsomt.
Jeg satte det bare op. Gjorde intet specielt. Loggede ind i OneDrive og valgte lokale folder som jeg ville sync'e og herefter begyndte den.
LG OLED83C1, LG OLED65B6V, Samsung PS63C7705, Pioneer KURO KRL-37V, Integra DRX-R1 7.0.4 setup, Synology DS1821+, 4 x KODI Mediacenter (nVidia Shield), Sonos med 6 zoner
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu