recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Cloud Services
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Synology DSM 5.1 og OneDrive
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Synology DSM 5.1 og OneDrive

 Besvar Besvar Side  <1234 6>
Forfatter
Besked
bleze Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Maj-2005
Status: Offline
Point: 491
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bleze Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2014 kl. 21:02
Nej fra min NAS til OneDrive. Min OneDrive startede med at være tom. Pt er der kopieret 5 GB fra min NAS til OneDrive. Kommer til at tage året ud med den fart
LG OLED83C1, LG OLED65B6V, Samsung PS63C7705, Pioneer KURO KRL-37V, Integra DRX-R1 7.0.4 setup, Synology DS1821+, 4 x KODI Mediacenter (nVidia Shield), Sonos med 6 zoner
Til top
bleze Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Maj-2005
Status: Offline
Point: 491
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bleze Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2014 kl. 09:19
For at Synology kan sync'e med cloud services, behøver man ikke åbne noget.
LG OLED83C1, LG OLED65B6V, Samsung PS63C7705, Pioneer KURO KRL-37V, Integra DRX-R1 7.0.4 setup, Synology DS1821+, 4 x KODI Mediacenter (nVidia Shield), Sonos med 6 zoner
Til top
Davidp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Marts-2007
Sted: Kastrup
Status: Offline
Point: 905
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Davidp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2014 kl. 14:04
I er klar over at Microsoft med OneDrive forbeholder sig retten til at slette data fra din konto til enhver tid og at bruge jeres data efter forgodtbefindende? Og at datastrømmen fra din NAS til OneDrive, eller omvendt, ikke er krypteret?

OneDrive, som Google Drive, er fint men jeg ville IKKE anbefale det som backupdestination for vigtig data pga ovenstående.



Redigeret af Davidp - 19-November-2014 kl. 14:05
Til top
bleze Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Maj-2005
Status: Offline
Point: 491
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bleze Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2014 kl. 16:45
Davidp, hvor ved du fra forbindelsen ikke er krypteret fra Synology? Jeg har selv lavet kode der sync'er filer med OneDrive og der bruger jeg denne adresse; https://apis.live.net/v5.0. Vil tro Synology bruger samme API.
LG OLED83C1, LG OLED65B6V, Samsung PS63C7705, Pioneer KURO KRL-37V, Integra DRX-R1 7.0.4 setup, Synology DS1821+, 4 x KODI Mediacenter (nVidia Shield), Sonos med 6 zoner
Til top
Silentbob Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2014 kl. 08:03
Oprindeligt skrevet af Davidp Davidp skrev:

I er klar over at Microsoft med OneDrive forbeholder sig retten til at slette data fra din konto til enhver tid og at bruge jeres data efter forgodtbefindende? Og at datastrømmen fra din NAS til OneDrive, eller omvendt, ikke er krypteret?

OneDrive, som Google Drive, er fint men jeg ville IKKE anbefale det som backupdestination for vigtig data pga ovenstående.


For mit vedkommende er det absolut ingen problem.

Det jeg skal have backet up er personlige billeder og hjemmevideoer. Så hvis nogen har lyst til at opsnappe og bladre igennem cirka 100 gb af hele den pukkelryggede familie, fred være med det...

Det ville måske være en smule enerverende, hvis Microsoft valgte at slette det hele. Men mon ikke det er noget de forbeholder ulovligt materiale. Mit gæt er de ikke går rundt og slette og deler dit materiale i flæng. Vil nok være pænt dårlig forretning.

Så jeg er ikke så bekymret.


Redigeret af Silentbob - 20-November-2014 kl. 08:04
Til top
Davidp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Marts-2007
Sted: Kastrup
Status: Offline
Point: 905
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Davidp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2014 kl. 08:21
Oprindeligt skrevet af bleze bleze skrev:

Davidp, hvor ved du fra forbindelsen ikke er krypteret fra Synology? Jeg har selv lavet kode der sync'er filer med OneDrive og der bruger jeg denne adresse; https://apis.live.net/v5.0. Vil tro Synology bruger samme API.

Så har jeg nok været for hurtig. Jeg fandt blot sites som argumenterede for, at filer sendt fra Windows OneDrive applikationen til OneDrive ikke var krypteret. Men det er selvfølgelig ikke ensbetydende med at man ved brug af andre metoder ikke kan kryptere sine data inden de sendes til OneDrive.
Til top
Davidp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Marts-2007
Sted: Kastrup
Status: Offline
Point: 905
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Davidp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2014 kl. 08:24
Oprindeligt skrevet af Silentbob Silentbob skrev:

Oprindeligt skrevet af Davidp Davidp skrev:

I er klar over at Microsoft med OneDrive forbeholder sig retten til at slette data fra din konto til enhver tid og at bruge jeres data efter forgodtbefindende? Og at datastrømmen fra din NAS til OneDrive, eller omvendt, ikke er krypteret?

OneDrive, som Google Drive, er fint men jeg ville IKKE anbefale det som backupdestination for vigtig data pga ovenstående.


For mit vedkommende er det absolut ingen problem.

Det jeg skal have backet up er personlige billeder og hjemmevideoer. Så hvis nogen har lyst til at opsnappe og bladre igennem cirka 100 gb af hele den pukkelryggede familie, fred være med det...

Det ville måske være en smule enerverende, hvis Microsoft valgte at slette det hele. Men mon ikke det er noget de forbeholder ulovligt materiale. Mit gæt er de ikke går rundt og slette og deler dit materiale i flæng. Vil nok være pænt dårlig forretning.

Så jeg er ikke så bekymret.

Ja jeg har så den stik modsatte holdning. Jeg kunne aldrig drømme om at smide billeder op i til en service, som forbeholder sig retten til at bruge mine ting i kommercielt øjemed. Er godt klar over at det nok er usansynligt at MS vælger at poste dine feriebilleder på diverse hjemmesider o.l. men rent principielt mener jeg ikke at det er OK. Så vil jeg hellere betale 5$ om måneden hos en anden service for 100GB.

Men bare man er oplyst og har taget stilling. Det er jo det vigtigste Smile
Til top
Silentbob Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2014 kl. 09:03
Oprindeligt skrevet af Davidp Davidp skrev:

 Men bare man er oplyst og har taget stilling. Det er jo det vigtigste Smile

Helt enig
Til top
bleze Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Maj-2005
Status: Offline
Point: 491
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bleze Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2014 kl. 09:06
Davidp, hvor står det skrevet at de forbeholder sig ret til at bruge ens data?
LG OLED83C1, LG OLED65B6V, Samsung PS63C7705, Pioneer KURO KRL-37V, Integra DRX-R1 7.0.4 setup, Synology DS1821+, 4 x KODI Mediacenter (nVidia Shield), Sonos med 6 zoner
Til top
HamDenFede Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 01-April-2007
Status: Offline
Point: 350
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HamDenFede Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2014 kl. 09:07
Er der en der der kort vil forklare mig det smarte i at synkronisere sin NAS med OneDrive (eller en af de andre cloud services)? Din NAS kan fungere som storage hvor dine filer er tilgængelig alle steder. Det kan en cloud service også. Men hvad er fidusen ved at synkronisere flere løsninger? Jeg håber vi alle er enige om, at det ikke har noget med backup at gøre, men hvorfor så?

Mvh. HamDenFede
Til top
bleze Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Maj-2005
Status: Offline
Point: 491
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bleze Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2014 kl. 09:08
Fede, har du hørt om tyveri og brand? :)
LG OLED83C1, LG OLED65B6V, Samsung PS63C7705, Pioneer KURO KRL-37V, Integra DRX-R1 7.0.4 setup, Synology DS1821+, 4 x KODI Mediacenter (nVidia Shield), Sonos med 6 zoner
Til top
Davidp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Marts-2007
Sted: Kastrup
Status: Offline
Point: 905
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Davidp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2014 kl. 09:10
Oprindeligt skrevet af bleze bleze skrev:

Davidp, hvor står det skrevet at de forbeholder sig ret til at bruge ens data?

Alle terms of use står i EULA'en for Microsofts services: http://windows.microsoft.com/en-us/windows/microsoft-services-agreement
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu