recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Cloud Services
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Synology DSM 5.1 og OneDrive
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Synology DSM 5.1 og OneDrive

 Besvar Besvar Side  <12345 6>
Forfatter
Besked
Davidp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Marts-2007
Sted: Kastrup
Status: Offline
Point: 905
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Davidp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2014 kl. 09:12
Oprindeligt skrevet af HamDenFede HamDenFede skrev:

Jeg håber vi alle er enige om, at det ikke har noget med backup at gøre, men hvorfor så?


Det er jo netop af backuphensyn at man synkroniserer date fra NAS op til en cloud storage service. I tilfælde din NAS bliver stjålet eller RAID'et ryger sig en tur, så kan du lave restore fra cloud til din nye NAS eller nye diske.
 


Til top
bleze Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Maj-2005
Status: Offline
Point: 491
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bleze Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2014 kl. 09:13
David, ja dem læser de fleste aldrig så det er godt at få lys på det.
"When you transmit or upload Content to the Services, you're giving Microsoft the worldwide right, without charge, to use Content as necessary: to provide the Services to you, to protect you, and to improve Microsoft products and services."
Er glad for at jeg kun tester OneDrive, fordi jeg køber ikke deres 200 GB plan pga sådan noget samt at det simpelthen er for langsomt (muligvis Synology's skyld).
Jeg tror jeg skifter til Box som jeg ser som et mere seriøst firma.
LG OLED83C1, LG OLED65B6V, Samsung PS63C7705, Pioneer KURO KRL-37V, Integra DRX-R1 7.0.4 setup, Synology DS1821+, 4 x KODI Mediacenter (nVidia Shield), Sonos med 6 zoner
Til top
Davidp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Marts-2007
Sted: Kastrup
Status: Offline
Point: 905
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Davidp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2014 kl. 09:15
Oprindeligt skrevet af bleze bleze skrev:

David, ja dem læser de fleste aldrig så det er godt at få lys på det.
"When you transmit or upload Content to the Services, you're giving Microsoft the worldwide right, without charge, to use Content as necessary: to provide the Services to you, to protect you, and to improve Microsoft products and services."
Er glad for at jeg kun tester OneDrive, fordi jeg køber ikke deres 200 GB plan pga sådan noget samt at det simpelthen er for langsomt (muligvis Synology's skyld).
Jeg tror jeg skifter til Box som jeg ser som et mere seriøst firma.

Ja, jeg syntes også at ovenstående er en kæmpe dealbreaker. Man skal være klar over at "gratis" ikke betyder gratis, når man går med til sådan nogle vilkår.

Jeg har været 3 dage om at synkronisere 50GB billeder fra min QNAP NAS til Elephantdrive (har en 20/2 linje fra TDC).
Til top
bleze Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Maj-2005
Status: Offline
Point: 491
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bleze Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2014 kl. 09:18
Ved du om der gælder andre vilkår hvis man betaler for en pakke til OneDrive?  Uanset hvad er det dog ubrugligt med den hastighed som det virker ved nu. Tager 2 timer at uploade et enkelt billede.
LG OLED83C1, LG OLED65B6V, Samsung PS63C7705, Pioneer KURO KRL-37V, Integra DRX-R1 7.0.4 setup, Synology DS1821+, 4 x KODI Mediacenter (nVidia Shield), Sonos med 6 zoner
Til top
Davidp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Marts-2007
Sted: Kastrup
Status: Offline
Point: 905
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Davidp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2014 kl. 09:26
Oprindeligt skrevet af bleze bleze skrev:

Ved du om der gælder andre vilkår hvis man betaler for en pakke til OneDrive?  Uanset hvad er det dog ubrugligt med den hastighed som det virker ved nu. Tager 2 timer at uploade et enkelt billede.

Du tænker ift upload-hastighed? Aner det ikke Smile
Til top
bleze Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Maj-2005
Status: Offline
Point: 491
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bleze Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2014 kl. 09:27
Nej mere om de stadig mener det er deres data når jeg betaler for pladsen :)
LG OLED83C1, LG OLED65B6V, Samsung PS63C7705, Pioneer KURO KRL-37V, Integra DRX-R1 7.0.4 setup, Synology DS1821+, 4 x KODI Mediacenter (nVidia Shield), Sonos med 6 zoner
Til top
Davidp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Marts-2007
Sted: Kastrup
Status: Offline
Point: 905
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Davidp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2014 kl. 09:32
Oprindeligt skrevet af bleze bleze skrev:

Nej mere om de stadig mener det er deres data når jeg betaler for pladsen :)

Nåe, men jeg tror nu ikke at de mener at din data bliver til deres data når du uploader dem til OneDrive. Det er stadig din data (det står også sektion 3.1 mener jeg). De forbeholder sig bare retten til at bruge din data som det passer dem uden at spørge dig (ejeren) om lov.

LOL Dead
Til top
HamDenFede Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 01-April-2007
Status: Offline
Point: 350
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HamDenFede Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2014 kl. 09:34
Oprindeligt skrevet af Davidp Davidp skrev:

Det er jo netop af backuphensyn at man synkroniserer date fra NAS op til en cloud storage service. I tilfælde din NAS bliver stjålet eller RAID'et ryger sig en tur, så kan du lave restore fra cloud til din nye NAS eller nye diske.

Nå, det tog ikke længe før den første kom ud af busken Smile
Jeg er helt med på hvad I mener, men forsøger bare at prædike, at synkronisering til skyen ikke har noget med backup at gøre. Når så en hacker eller MS, eller din kæreste eller børn sletter dine filer i skyen, ja så er de væk fra din NAS også. Og selvom du kun laver envejs sync, så bør din backup ikke været placeret i et dynamisk miljø som OneDrive, som tilgås fra computere, smartphones og tablets. Men det er blot min holdning. Det er jeres data, så I bestemmer selvfølgelig selv.

Jeg bruger selv OneDrive og synes det er super fedt, men det er suppleret med en separat backup løsning.
Mvh. HamDenFede
Til top
Davidp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Marts-2007
Sted: Kastrup
Status: Offline
Point: 905
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Davidp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2014 kl. 09:41
Oprindeligt skrevet af HamDenFede HamDenFede skrev:

Oprindeligt skrevet af Davidp Davidp skrev:

Det er jo netop af backuphensyn at man synkroniserer date fra NAS op til en cloud storage service. I tilfælde din NAS bliver stjålet eller RAID'et ryger sig en tur, så kan du lave restore fra cloud til din nye NAS eller nye diske.

Nå, det tog ikke længe før den første kom ud af busken Smile
Jeg er helt med på hvad I mener, men forsøger bare at prædike, at synkronisering til skyen ikke har noget med backup at gøre. Når så en hacker eller MS, eller din kæreste eller børn sletter dine filer i skyen, ja så er de væk fra din NAS også. Og selvom du kun laver envejs sync, så bør din backup ikke været placeret i et dynamisk miljø som OneDrive, som tilgås fra computere, smartphones og tablets. Men det er blot min holdning. Det er jeres data, så I bestemmer selvfølgelig selv.

Jeg bruger selv OneDrive og synes det er super fedt, men det er suppleret med en separat backup løsning.

Haha. Ja ok. Hvis og hvis...

Hvis nu jeg bryder ind i dit hjem og nupper din eksterne harddisk, så duer din backup jo heller ikke. Eller brander dine DVD'er eller magnetbånd, når først Egon Olsen har brudt dit Franz Jäger skab op.

Pointen er, at du kan sikre dig 99% med diverse backups, men i sidste ende er du ikke mere i kontrol end at tilfældigheder kan ødelægge det for dig.

Men du har da ret. En manuel backup på statisk medie, opbevaret i eksvis en bankboks, er da klart at foretrække. Det er bare for besværligt for de fleste. Jeg vil mene at en online sync til en god cloudtjeneste er ok for langt de fleste private. Men at have alting på NAS, uden at flytte noget væk, og tro at den hellige grav er velforvaret - det er skidt!


Redigeret af Davidp - 20-November-2014 kl. 09:49
Til top
HamDenFede Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 01-April-2007
Status: Offline
Point: 350
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HamDenFede Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2014 kl. 10:02
Oprindeligt skrevet af Davidp Davidp skrev:

Haha. Ja ok. Hvis og hvis...

Hvis nu jeg bryder ind i dit hjem og nupper din eksterne harddisk, så duer din backup jo heller ikke. Eller brander dine DVD'er eller magnetbånd, når først Egon Olsen har brudt dit Franz Jäger skab op.

Pointen er, at du kan sikre dig 99% med diverse backups, men i sidste ende er du ikke mere i kontrol end at tilfældigheder kan ødelægge det for dig.

Men du har da ret. En manuel backup på statisk medie, opbevaret i eksvis en bankboks, er da klart at foretrække. Det er bare for besværligt for de fleste. Jeg vil mene at en online sync til en god cloudtjeneste er ok for langt de fleste private. Men at have alting på NAS, uden at flytte noget væk, og tro at den hellige grav er velforvaret - det er skidt!
Nu ejer jeg hverken pengeskabe eller magnetbånd, men generelt tror jeg nu vi er enige.

Og jeg tror ikke I skal ligge for meget i 'det med småt'. Jeg har endnu ikke hørt eller læst om nogen der har  oplevet at deres data er blevet brugt eller på anden vis eksponeret af leverandøren. Og fordelen ved at anvende en cloud løsning overgår i de fleste tilfælde risiciene. I hvert fald når vi snakker til hjemmebrug.
Mvh. HamDenFede
Til top
Bamseline Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bamseline Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2014 kl. 20:54
Det er simpelthen ikke korrekt; MS bruger ikke data fter forgodtbefindende. Google gør det derimod. Det er grunden til at jeg bruger OneDrive.
Til top
Bamseline Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bamseline Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2014 kl. 20:57
Hej David. Det er ikke korrekt og ved ikke hvor du har den historie fra
Oprindeligt skrevet af Silentbob Silentbob skrev:



Oprindeligt skrevet af Davidp Davidp skrev:


I er klar over at Microsoft med OneDrive forbeholder sig retten til at slette data fra din konto til enhver tid og at bruge jeres data efter forgodtbefindende? Og at datastrømmen fra din NAS til OneDrive, eller omvendt, ikke er krypteret?

OneDrive, som Google Drive, er fint men jeg ville IKKE anbefale det som backupdestination for vigtig data pga ovenstående.




For mit vedkommende er det absolut ingen problem.

Det jeg skal have backet up er personlige billeder og hjemmevideoer. Så hvis nogen har lyst til at opsnappe og bladre igennem cirka 100 gb af hele den pukkelryggede familie, fred være med det...

Det ville måske være en smule enerverende, hvis Microsoft valgte at slette det hele. Men mon ikke det er noget de forbeholder ulovligt materiale. Mit gæt er de ikke går rundt og slette og deler dit materiale i flæng. Vil nok være pænt dårlig forretning.

Så jeg er ikke så bekymret.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu