recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Cloud Services
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Synology DSM 5.1 og OneDrive
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Synology DSM 5.1 og OneDrive

 Besvar Besvar Side  <1 23456>
Forfatter
Besked
Silentbob Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2015 kl. 07:22
Vækker lige en gammel tråd.

Det ser ud til at den funktion jeg og andre efterspurgte bliver tilgængelig i den næste DSM opdatering.





Redigeret af Silentbob - 21-Marts-2015 kl. 07:23
In a world gone mad, we will not spank the monkey, the monkey will spank us!
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2015 kl. 08:42

Link fix:
http://www.synology.com/en-global/support/beta_dsm_5_2


Dette er sgu også en fed ting:
"•You can set a timing offset to sync subtitles with video playback."

M.v.h.
Til top
Silentbob Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2015 kl. 08:22
Hov, har fuldstændig overset din besked ChrisJJ.

Tak for hjælpen Henrik B.
In a world gone mad, we will not spank the monkey, the monkey will spank us!
Til top
Silentbob Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2015 kl. 12:04
Så bringer vi lige tråden til live igen.

Efter update til 5.2 syntes jeg stadig ikke jeg kan få den til at gøre som jeg ønsker.

Backup min "/photo" folder fra Synology til specifik folder i OneDrive.

Efter update kan jeg nu få den til kun at synkronisere fra Synology til OneDrive. Men den tager alle underfolder i "/photo" og placere dem i roden af OneDrive, så resultatet bliver et stort rod.

Nogen der ved om man kan vælge en destinations folder i OneDrive, for jeg syntes ikke at kunne finde muligheden?
In a world gone mad, we will not spank the monkey, the monkey will spank us!
Til top
ceefive Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ceefive Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2015 kl. 13:31
Hej - jeg har også arbejdet med at bruge Onedrive som et "backup arkiv" og vil gerne dele nogle erfaringer her.
I forbindelse med mit Office365 - home abonnement har jeg i dag 10tb gratis storage til mig selv - og 4 andre i familien har 1 tb hver. Det er jo rimeligt attraktivt til prisen synes jeg.
MEN - upload hastigheder er ikke specielt gode - og I skal være opmærksom på at Onedrive har en begrænsning på max 20000 filer - og en max filstørrelse på 10gb. D.v.s. det der med backup af 150gb billeder - og mine hjemmevideoer - der ramte jeg den begrænsning og bruger ikke Synologys integration til Onedrive.

Har gjort følgende:
Brugt Winrar til at lave arkiver af f.eks mine fotos. Winrar kan sættes til at splitte arkiverne i filer af f.eks. 5gb - og jeg har brugt deres "kryptering" - så der skal benyttes et password for at pakke filen ud. - så har jeg uploaded disse filer til onedrive manuelt - og med win8 kan man i onedrive sige at de skal være tilgængelige "offline" - d.v.s. de så nu ligger i foldere på onedrive uden at blive synkroniseret efterfølgende til min laptop. På min Win7 maskine kan jeg også specificere hvilke foldere der skal synkroniseres. Så de midlertidige Winrar arkivfiler sletter jeg lokalt - og der er så en backup i "skyen". OK den er ikke så dynamisk som jeg kunne tænke mig - men er der nogen der stjæler min NAS - så har jeg trods alt mulighed for at genskabe mine arkiver - og ikke alt er tabt.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2015 kl. 13:43
Oprindeligt skrevet af ceefive ceefive skrev:

Har gjort følgende:
Brugt Winrar til at lave arkiver af f.eks mine fotos. Winrar kan sættes til at splitte arkiverne i filer af f.eks. 5gb - og jeg har brugt deres "kryptering" - så der skal benyttes et password for at pakke filen ud. - så har jeg uploaded disse filer til onedrive manuelt - og med win8 kan man i onedrive sige at de skal være tilgængelige "offline" - d.v.s. de så nu ligger i foldere på onedrive uden at blive synkroniseret efterfølgende til min laptop. På min Win7 maskine kan jeg også specificere hvilke foldere der skal synkroniseres. Så de midlertidige Winrar arkivfiler sletter jeg lokalt - og der er så en backup i "skyen". OK den er ikke så dynamisk som jeg kunne tænke mig - men er der nogen der stjæler min NAS - så har jeg trods alt mulighed for at genskabe mine arkiver - og ikke alt er tabt.
Det var dog noget af det mest besværlige som jeg længe har hørt.
Ville det ikke være lettere at benytte et backup program og få det til at lave diskarkiver i 5 GB størrelse med indbygget kryptering?

Så kan du søge i alle dine filer og lave en restore, hvis noget skal genskabes.

Man kan jo mounte et onedrive i Windows som netværksdrev, uden at synkronisere og have backup programmet benytte det som drev.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
ceefive Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ceefive Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2015 kl. 14:04
Jo det kunne man sikkert godt. Hvilket backup program vil du anbefale ?
Det med Mount af et drev direkte til onedrive har jeg testet - og jeg finder bare at overførsels-hastighederne er meget langsomme. Har fundet strategien med at lave mine arkivfiler lokalt - og så bagefter overføre dem - bedre...Jeg kører noget video-redigering på den maskine der benyttes til det hele - og der sker nogle gange det - desværre - at jeg er nødt til at reboote maskinen - det kræver jo lidt af backup-systemet at det kan overleve en reboot (for det kan tage dage hvis backuppen skal afleveres direkte til onedrive). Derfor krumspring - som er lidt besværlige :)
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2015 kl. 16:57
Undskyld, men Onedrive har altså ubegrænset plads! Det skal bare aktiveres af MS. Mit står også til 10 GB, men vil automatisk blive udvidet, efterhånden som jeg bruger pladsen!

M.v.h.
Til top
ceefive Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ceefive Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2015 kl. 17:08
Jeg har også "ubegrænset plads" - d.v.s. p.t. 10 TerraByte (TB)
Men en enkelt fil må stadig ikke være større end 10gb - og du må max have 20.000 filer i alt. Det er så der begrænsningen ligger.
Til top
Boost Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-September-2008
Sted: Hedehusene
Status: Offline
Point: 271
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Boost Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2015 kl. 07:28
Umiddelbart er det kun OneDrive for business, der har en begrænsning på 20.000 filer.
Panasonic TX-P50ST50Y
openElec 5.08 på Lenovo M83 tiny
Yamaha RX-V473
Til top
ceefive Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ceefive Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2015 kl. 11:58
du har ret Boost - det ser ud til at begrænsningen på 20000 filer kun er i Onedrive for Business. Jeg har privat og bør så ikke have den begrænsning så - dejlig info - tak.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2015 kl. 14:04
Oprindeligt skrevet af ceefive ceefive skrev:

Jo det kunne man sikkert godt. Hvilket backup program vil du anbefale ?
Det med Mount af et drev direkte til onedrive har jeg testet - og jeg finder bare at overførsels-hastighederne er meget langsomme. Har fundet strategien med at lave mine arkivfiler lokalt - og så bagefter overføre dem - bedre...Jeg kører noget video-redigering på den maskine der benyttes til det hele - og der sker nogle gange det - desværre - at jeg er nødt til at reboote maskinen - det kræver jo lidt af backup-systemet at det kan overleve en reboot (for det kan tage dage hvis backuppen skal afleveres direkte til onedrive). Derfor krumspring - som er lidt besværlige :)
Nu gør jeg mig ikke selv i de små backup programmer men en hurtig søgning tyder på at der findes nogle stykker billige eller gratis backup programmer, der kan skrive til netværksdisk.

Comodo ser ud til at være ét af dem: https://www.comodo.com/home/backup-online-storage/


Hvis man mounter sit OneDrive som en WebDAV netværksdisk, så vil alt overførsel først blive lagt på system-drevet. Kopieringen vil derfor ske med den hastighed, som systemdrevet kan levere. Herefter bliver det automatisk overført til OneDrive og pladsen frigivet på systemdrevet.
Så hvis man benytter et backup program, så skal første backup ikke værre større end den plads der kræves på system-drevet.
Jeg har ikke undersøgt om WebDAV netværksdrev kan køre på andet end systemdisken, eller om den pauser overførsel indtil at der igen er plads.
Pladsen vil jo blive frigivet når data langsomt er overførst til OneDrive
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu