recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Brugeranmeldelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dynaudio Focus 600 XD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dynaudio Focus 600 XD

 Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2014 kl. 06:35
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Overvejet at få skrottet MK-fronterne og få en tredje Dynaudio 600 som center? Tror det kunne lyde helt fantastisk.

er det en god ide når sættet bestar af dedikerede højre og venstre modeller?

endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2014 kl. 08:16
Vent med det der.
Jeg er ret overbevist om at vi ser en center og en sub indenfor et år. Hvis de sælger godt de nye højtalere og XEO serien.
SVP03
Til top
slasker Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 22-Juni-2014
Sted: vallensbæk
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2014 kl. 17:40
Nu hvor centerhøjttalerproblematikken bliver berørt:
Jeg er også ved at blive forelsket i de Focus 600 XD og konceptet med aktive højttalere :-).
Forelskelsen stammer også fra min jagt på "passende" baghøjttalere til vores nye stue; her kan jeg ikke trække kabler uden det bliver grimt, så trådløse (mindre) aktive højttalere tiltaler mig meget.
Med andre ord, tænker jeg: XEO 4 eller evt Focus 200 til bag - og 600 foran.
Men (og undskyld, hvis jeg afsporer tråden :-o) vil det være et godt setup til film og surround (ud over alm stereo)?
Er der nogen anbefalinger til en forforstærker som matcher højttalerne som jeg kan sætte blu-ray, selectorbox, mediaserver, playstation etc til - som ikke har effektdelen i?
Har jeg brug for subwoofer også??
Og endelig the missing link, omkring centerhøjttaleren... der kunne jeg godt tænke mig, at Dynaudio snart kom frem med noget :-0 og ved ikke lige hvad jeg kan gøre i mellemtiden.

Alt i alt, bliver det jo et DYBT greb i lommen. Kan jeg få andet som giver hifi, kan blæse en høj stue på 6x10 meter op og som matcher kravet om at minimere antallet af enheder, og ikke skal have kabler tværs over gulvet?

Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2014 kl. 17:47
Jeg ville vente og se.
Der er ingen sub og ingen center endnu.
Og det store problem er hvad du skal sætte "foran" højtalerne.
De optimale ville nok være at lydsignaler blev overført med hdmi til en ny transmitter som Dynaudio burde lave.
SVP03
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2014 kl. 20:38
Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Jeg ville vente og se.
Der er ingen sub og ingen center endnu.
Og det store problem er hvad du skal sætte "foran" højtalerne.
De optimale ville nok være at lydsignaler blev overført med hdmi til en ny transmitter som Dynaudio burde lave.

Der er ingen tvivl om at dét ville være det optimale, og det kan da også være det kommer. Men selv uden dén løsning, så må man jo se på hvad alternativet er. Man kan jo se "omvendt" på det: Du har en forforstærker med analog udgang, fordi det nu engang er dét man kan få, hvordan får vi bedst mulig lyd ud af dét? Det kan meget vel være Focus XD (det vil jeg påstå, men jeg er farvet), og derfor bliver eventuelle fremtidige rent digitale muligheder jo reelt en bonus. Jeg synes det vil være en fejl at afskrive Focus XD, blot fordi det ikke kan gøres rent digitalt, og så i stedet vælge en dårligere løsning som heller ikke vil være rent digitalt.
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2014 kl. 20:44
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:


Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Jeg ville vente og se.
Der er ingen sub og ingen center endnu.
Og det store problem er hvad du skal sætte "foran" højtalerne.
De optimale ville nok være at lydsignaler blev overført med hdmi til en ny transmitter som Dynaudio burde lave.


Der er ingen tvivl om at dét ville være det optimale, og det kan da også være det kommer. Men selv uden dén løsning, så må man jo se på hvad alternativet er. Man kan jo se "omvendt" på det: Du har en forforstærker med analog udgang, fordi det nu engang er dét man kan få, hvordan får vi bedst mulig lyd ud af dét? Det kan meget vel være Focus XD (det vil jeg påstå, men jeg er farvet), og derfor bliver eventuelle fremtidige rent digitale muligheder jo reelt en bonus. Jeg synes det vil være en fejl at afskrive Focus XD, blot fordi det ikke kan gøres rent digitalt, og så i stedet vælge en dårligere løsning som heller ikke vil være rent digitalt.

Hvis man ønsker en løsning i 5-1, så skal man kable fronterne fra pre out rca til 2 600 XD, og køre RCA analog ud til transmitter og så et sæt bag, så mangler vi stadig en center Otto, sub er jo et mindre problem.

Men et rent digitalt trådløst Dolby Atomos må de jo bare komme i gang med, og så skal hver højtaler jo bare have 230 V
Hvorfor gå ned på udstyret.
SVP03
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2014 kl. 20:51
Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:


Hvis man ønsker en løsning i 5-1, så skal man kable fronterne fra pre out rca til 2 600 XD, og køre RCA analog ud til transmitter og så et sæt bag, så mangler vi stadig en center Otto, sub er jo et mindre problem.

Klart, det var lidt under forudsætning af at centeren kommer, jeg vil tro at den ville lande før en evt. digital-løsning som alt andet lige kræver en del mere udviklingsarbejde. Det er ikke "bare lige" at knalde nogle HDMI stik på boksen Smile

Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:


Men et rent digitalt trådløst Dolby Atomos må de jo bare komme i gang med, og så skal hver højtaler jo bare have 230 V
Hvorfor gå ned på udstyret.

Det er bestemt ikke fordi jeg ikke gerne vil kunne sælge sådan én Smile Mon ikke der er noget kinesisk valuta der kan fremskynde dén proces...
Til top
miko Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 31-Januar-2011
Sted: Nuuk
Status: Offline
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2014 kl. 13:58
Er der en indlysende afspiller, der spiller op til XD serien?
Marantz sr7005 ud5005 Behringer A500 Dynaudio Focus 260 Focus 210c. Panasonic AX800
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2014 kl. 14:14
Oprindeligt skrevet af miko miko skrev:

Er der en indlysende afspiller, der spiller op til XD serien?
Den må du lige forklare hvad du mener.
SVP03
Til top
miko Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 31-Januar-2011
Sted: Nuuk
Status: Offline
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2014 kl. 16:49
Du bruger Oppo som afspiller? Den giver vel en god SACD afspilling? Er der nogen ide at bruge et WIFI signal i ATV format? Man skal jo spille nogle formater der yder XD´erne retfærdighed.

Marantz sr7005 ud5005 Behringer A500 Dynaudio Focus 260 Focus 210c. Panasonic AX800
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2014 kl. 17:34
Nu er det sådan at Oppoen er spæret på digital output for SACD etc. Grundet kopibeskyttelse.
Dette gælder så ikke hdmi ud.
Men jeg har lige tjekket at min Lumagen der får hdmi ind fra bla Oppoen jo har 2 coax ud og vupti der kommer sgu lyd ud af den Otto ved SACD. Hvordan man så lige tjekker hvilket format lyd i khz og bit det er ved jeg ikke lige nu.
Men det kan være Otto ved om lydfornat kan nedsættes til 16 bit enten i Oppoen hdmi ud eller Lumagen. ?
SVP03
Til top
miko Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 31-Januar-2011
Sted: Nuuk
Status: Offline
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2014 kl. 00:11
Sært, hvor lidt opmærksomhed XD får på dette site! Skal helt til US og A for at finde bare en smule opmærksomhed på hvad det er for et Beast der er klægget i Skanderborg!
Marantz sr7005 ud5005 Behringer A500 Dynaudio Focus 260 Focus 210c. Panasonic AX800
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu