recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - A830 - ps4 besynderlig surround
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

A830 - ps4 besynderlig surround

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: A830 - ps4 besynderlig surround
    Sendt: 20-November-2014 kl. 08:31
Jeg fandt igår en enkelt tråd på et enkelt forum som omhandlede den ekko effekt der. Ikke ift ps4, men generelt.
Men der var der nemlig mange der ikke brugte nogen af de EQ, da de oplevede stemmerne gik helt galt og medgav en ekkoeffekt..
Der er sgu også bare så mange indstillinger at det er tæt på for mange:)..

Jeg har sat min ps4 til bitstream (dts). og fra min receiver har jeg valgt højtaler eq som through, da det andet blive for unuanceret syntes jeg.
Surround EQ er så straight. Så bilder jeg mig ind det er det tætteste jeg kommer på ubehandlet lyd og i mine øjne den bedste lyd.
Med Yamaha, behøver du da ikke skifte hvis du har en absolut favorit? Det er da bare at gøre det til en af de scenevalg man kan gøre?
Bruger den også til film og der har jeg dog ikke hørt med straight endnu, men jeg oplevede dog også mærkværdig stemmeføring under film med standard/spectacule opsætningen.

I bagklogskabens øjne var det det samme problem jeg havde med min denon. Bare ikke så iørefaldende. Det var en minimal effekt. Dog kunne jeg godt lide den fyldige lyd audyssey gav eq. Det kan jeg bare ikke med Yamaha...

Så mit eneste problem der stadig eksisterer er manglende bit stream fra min mac under xbmc. Det er sjovt med ny elektronik, men for pokker det frustrerer når det så ikke virker:)
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2014 kl. 12:02
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Jeg syntes ikke jeg kan vælge noget der hedder automatisk under lyd indstillinger. Har dog skiftet godt imellem de forskellige og derigennem lavet friske indstillinger, hvis man kan sige det:-).

Den gør det automatisk, når du render konfigurationen igennem med HDMI Wink

Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Jeg tror simpelthen det lå i hvilken eq jeg ville afspille med.. Jegbhar hele tiden spillet med standard home theater eller spectacular theater..
Når jeg skifter over til straight så er det væk.. Eller jeg har ikke mødt det endnu..
Troede egentlig standard var det tætteste man kom på ubehandlet lydbillede. Troede straight var til musik:-).

øhh det er/må være standard opsætningen på din receiver så, som det er galt med. Den burde egentlig bare stå til PCM eller bitstream. Og skal/bør virke uden straight/direkte. Men det kommer selvfølgelig an på, hvad HDMI indgangen på receiveren er sat op til, og hvilken du har brugt. På min Sony DN1040, der bruger jeg den der er pre-konfigureret til BD afspiller med PS4éren. Kunne også have brugt GAME, men den er optaget af mit Mediecenter. Hovedsagen for mig er, at HDMI indgangene ikke har opsat nogen DSP effekter eller andet sjov, for det gider jeg simpelthen ikke høre på. Jeg kunne godt have valgt direkte, men så skal jeg manuelt skifte på receiveren. Og det gider jeg ikke LOL 
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2014 kl. 18:57
Jeg syntes ikke jeg kan vælge noget der hedder automatisk under lyd indstillinger. Har dog skiftet godt imellem de forskellige og derigennem lavet friske indstillinger, hvis man kan sige det:-).

Jeg tror simpelthen det lå i hvilken eq jeg ville afspille med.. Jegbhar hele tiden spillet med standard home theater eller spectacular theater..
Når jeg skifter over til straight så er det væk.. Eller jeg har ikke mødt det endnu..
Troede egentlig standard var det tætteste man kom på ubehandlet lydbillede. Troede straight var til musik:-).
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2014 kl. 16:22
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Er det bare en gendannelse af ps4 eller noget i stil med PS3 hvor power knappen skulle holdes nede?

Du går bare ind under opsætningen og laver en ny opsætning for billede og lyd. Vælg automatisk, så scanner den selv din receiver og TV og finder ud af, hvad den kan køre sammen med udstyret.

Som sagt er det ikke sikkert det er dit problem, men PS3éren laver altså en gang imellem noget sjovt når man bare skifter udstyr. Så måske det kan hjælpe dig. Det skader under alle omstændigheder ikke og tager ca. 10 sekunder Wink
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2014 kl. 16:03
Er det bare en gendannelse af ps4 eller noget i stil med PS3 hvor power knappen skulle holdes nede?
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2014 kl. 15:02
En ting du kan prøve, som jeg har oplevet flere gange med PS3 og udskift af udstyr.
Reset PS3/4eren på HDMI forbindelsen, når/hvis du skifter receiver og/eller TV. Det kan være den gamle hænger fast i noget HDMI handshake.

Jeg oplevede det på PS3éren, praktisk talt hver gang jeg skiftede udstyr. Den ene gang var det så slemt, så nogle spil, knægten spillede, ikke virkede/lød forkert. Det viste sig at være fordi han havde taget PS3éren med til en kammerat, og der troede PS3éren så åbenbart, at den stadigvæk var tilsluttet til samme udstyr.
En reset/auto HDMI opsætning løste dette med det samme. Så det er fast procedure, hvergang der skiftes udstyr.

Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2014 kl. 13:30
Nej, det har jeg ikke. De er trukket i Surround..

Den anden tråd omhandlede egentlig blot hvilken amp assign, man bør vælge i et 5.1 setup. Ikke så meget om min ekko effekt. Lå løsningen der var det dog lækkert.. 
Men nej det er ikke det der er problemet..
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2014 kl. 11:59
Hvorfor laver du TO tråde om dit problem????

Læs mit svar i den anden tråd! Er fejlen ikke, at du har tilsluttet bagkanalerne, til surround back?

M.v.h.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2014 kl. 11:19
Nå jeg har rodet og rodet med indstillinger intet hjælper.. Det lyder sådan set fint i fronter og center.. I bagkanalerne er der også ok lyd, lige indtil der er stemmeføring, som eksempelvis skal komme bagfra.. De lyder som der bliver talt direkte i en dåse..
Min gamle denon var laaaaangt mere homogen her. Jeg tænker det må være seneste opdatering til ps4 der har lavet noget.
Da den registrerer en 7.1 receiver, beder den mig krydse af ved 5.1 outout, hvis det er sådan et jeg har.. (Hvilket det er). Der er dog ingen forskel i dåselyden om jeg vælger 7.1 eller 5.1
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2014 kl. 21:55
Jeg har sat ht til Small. Cross over 80hz.. Det er faktisk det. Ja og så sat parametric eq til through
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2014 kl. 21:38

Hvilke manuelle justeringer har du foretaget efter Autoopsætning.?
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2014 kl. 21:28
Ja det har jeg.. Jeg har dog sat den på through.. Dvs uden eq, men målinger?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu