recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Zappiti 4K player
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Zappiti 4K player

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Sylvest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sylvest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Zappiti 4K player
    Sendt: 25-November-2014 kl. 13:46
Jeg sad lige og kiggede på denne nye 4K player fra Zappiti.  http://www.zappiti.com/zappiti_player_4k.html

Jeg har brugt Zappiti på min Dune HD Max og er rimelig tilfreds men vil egentlig gerne over på XMBC som jo også er på den nye player. Er der forskellige på Android XMBC og den version man kender fra PC/MAC?

Jeg noterer mig også at der kun er HDMI 1.4, men det har vel kun betydning hvis man skal køre +30 fps?

Andre kommentarer er meget velkomne

på forhånd tak

.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2014 kl. 14:12
Så vidt jeg kan se, så kan den ikke køre 29.976 fps, så den vil hakke på de fleste BD-film. Hvis det har noget at sige.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Sylvest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sylvest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2014 kl. 16:11
Okay tak. Det overrasker mig dog. Min nuværende Dune HD Max kører BD-film uden problemer både fra BD og som fil. Men der kan selvfølgelig ikke være plads til alle 'gamle' formater :-)

.
Til top
Andersss Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2011
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 579
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andersss Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2014 kl. 17:00
Som også nævnt i anden tråd, så virker Popcorn Hours bud på en 4k afspiller mere gennemført:
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2014 kl. 20:43
Oprindeligt skrevet af Sylvest Sylvest skrev:

Okay tak. Det overrasker mig dog. Min nuværende Dune HD Max kører BD-film uden problemer både fra BD og som fil. Men der kan selvfølgelig ikke være plads til alle 'gamle' formater :-)


Det er jo ikke samme chipset. Hvis vi skal se historisk på tingene, så har der været en hel del chipset gennem tiden, som har haft samme problem. Og Sigma-chipsættet, som bruges i Dune, kan godt klare frameraten.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2014 kl. 21:45
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Så vidt jeg kan se, så kan den ikke køre 29.976 fps, så den vil hakke på de fleste BD-film. Hvis det har noget at sige.


Hvorfor vil den det, det er da de færreste blu-ray der afvikles ved 59,940 eller 60hz
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2014 kl. 22:09
Oprindeligt skrevet af jespermart jespermart skrev:

Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Så vidt jeg kan se, så kan den ikke køre 29.976 fps, så den vil hakke på de fleste BD-film. Hvis det har noget at sige.


Hvorfor vil den det, det er da de færreste blu-ray der afvikles ved 59,940 eller 60hz
Mon ikke der menes 23.976hz?
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2014 kl. 22:10
Oprindeligt skrevet af Andersss Andersss skrev:

Som også nævnt i anden tråd, så virker Popcorn Hours bud på en 4k afspiller mere gennemført:


syndes ikke lige jeg kan se ud fra den side on den har HEVC decoder ej heller hvilken HDMI version
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2014 kl. 22:13
taget fra Zappiti's spec
Video Output Flexibility: Output video in any resolution and format from SD to 1080p (24p/PAL/NTSC) and Ultra HD (3840p 24p/25p/30p) and 4K (4096p, 24p).
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2014 kl. 22:15
24hz og 23.976hz er ikke det samme ;)
Til top
Andersss Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2011
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 579
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andersss Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2014 kl. 22:15
Beklager det er på tysk http://www.popcorn-hour.de/open-hour-chameleon/uebersicht.html
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2014 kl. 22:22
Oprindeligt skrevet af Andersss Andersss skrev:

Beklager det er på tysk http://www.popcorn-hour.de/open-hour-chameleon/uebersicht.html

Huh..? Er det alternative OS til Popcorn Hour?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu